Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

ТРИМАТИ РУКУ НА ПУЛЬСІ ТЕХНОЛОГІЙ

Ідея для бізнесу

Роман Бєлкін, кофаундер і головний виконавчий директор стартапу Cardiomo, розповів «Будуй своє» про особливості запуску медичного стартапу в Україні. Від ідеї до масових продажів девайсу, про який говорять усі, — Роман ділиться секретами успіху.

 

ІДЕЯ МЕДИЧНОГО СТАРТАПУ

 

Cardiomo — це невеликий девайс, який без дротів кріпиться до тіла біля серця. Він постійно реєструє кілька життєво важливих показників: ЕКГ високої якості (24 бітів), частоту дихання, температуру, а також активність, положення тіла, якість сну. Усі дані миттєво передаються на сервер і аналізуються на відхилення від норми певного користувача.

 

У разі невеликих змін користувач отримує у спеціальному додатку повідомлення з підказками — що потрібно робити, щоб повернутися «в норму». Якщо зміни в гіршу сторону прогресують, і користувач, і його родичі або лікар отримують тривожні повідомлення з рекомендаціями. Лікар-кардіолог має доступ до дашборду своїх пацієнтів, де він бачить стан серця користувача у динаміці, й це допомагає йому поставити більш точний діагноз і призначити ефективне лікування з можливістю коригувати його в процесі.

 

Ідея створити пристрій для здоров'я прийшла Роману з інтересом до нових чіпів, які можна використовувати в компактних електрокардіографах. Однак він ніяк не міг придумати, кому вони можуть стати в пригоді,  адже в клініках уже було професійне обладнання, а простий користувач навряд чи на достатньому рівні міг розбиратися в ЕКГ. Роман почав вивчати різноманітні ринки та проблеми людей, і наштовхнувся на страшну статистику захворювань серця: смертність від них стоїть на першому місці (30%), при тому, що є майже 80% можливості усунути серцево-судинні захворювання на ранніх стадіях.

 

За дивним збігом обставин Роман зателефонував мамі та дізнався, що вона захворіла, але не хотіла турбувати сина. Ідея прийшла миттєво: потрібен маленький пристрій, який буде моніторити стан здоров'я близької тобі людини і в разі неприємних ситуацій з нею — сигналізувати рідним. У процесі рісьорчу на тему серця, виявилося, що за ЕКГ можна дізнатися стан не тільки серця, а й практично кожного органу людини. Так з'явився концепт пристрою, що дозволяє відстежувати всі основні параметри здоров'я людини.

Головною мотивацією у розвитку ідеї для Романа було усвідомлення того, що він не може НЕ зробити того, що викликає такий великий інтерес у людей, а для деяких такий пристрій - вже необхідність.

 

ПОШУК ФАХІВЦІВ

 

Оскільки у Романа був великий досвід як в розробці різних пристроїв, так і в написанні алгоритмів, але не було 100 рук і 36 годин в день, він почав залучати людей, які професійно могли реалізувати те, що знаходилося в його голові. В основному Роман наймав технічних фахівців: інженера алгоритмів (дата-сайентіста), який реалізував перші алгоритми аналізу ЕКГ сигналу, інженера-«железячника», який зібрав перший МВП (прототип) на базі основних елементів, які сам Роман підібрав для девайсу, програмістів мобільних ОС, розробників, які відповідали за програмно-апаратну частину сервісу та створювали користувальницький інтерфейс.

 

При спробах знайти фахівця з маркетингу, виявилося, що цю роль значно краще виконували Роман зі своєю дружиною Ксенією, яка також є кофаундеркою стартапу. «Людині “зі сторони” важко розуміти те, що коїться у мене в голові, як я бачу продукт. Я дивлюся набагато далі, а “просунути” те, що не розумієш до кінця, дуже складно», -  коментує Роман.

 

ЗРОЗУМІТИ ТА ПРОСУНУТИ

 

На думку Романа, підприємець повинен бути максимально «в темі» продукту. У цьому випадку він не буде давати нездійсненних завдань і його не зможуть ввести в оману розробники. Однак керівник не повинен і не може знати і розбиратися в усьому досконально. Важливо мати глобальні завдання і бачення перспектив, а в офісі — довірену особу, яка допоможе в комунікації з командою.

 

«Я знаю керівників, які втручаються в роботу майже кожного члена команди і цим тільки погіршують розвиток продукту. Я і сам в юності йшов від подібних “самодурів”, — жартує Роман. — Як то кажуть, навіщо наймати фахівців, якщо ти начальник і сам краще розбираєшся?»

 

Отже, бізнесмену потрібно частково розбиратися в технічних нюансах стартапу, щоб мати можливість говорити з фахівцями однією мовою. У випадку з Cardiomo, це медики і дата-сайентісти. У команді є консультанти-кардіологи (Advisors), але важливо орієнтуватися в предметі, на думку Романа, всім. Декілька років тому вся команда Cardiomo пройшла онлайн-курс з кардіології, і тепер працівники компанії різних напрямків не тільки можуть відрізняти різні типи ударів і аритмії, а й впізнавати один одного за ЕКГ.

 

СКЛАДНОЩІ ІНВЕСТУВАННЯ

 

Cardiomo як продукту допомогли вийти на закордонний ринок участь у виставках, конференціях і компетішенах. Це забезпечує увагою преси, потенційних партнерів та інвесторів. Співзасновник компанії заповнює заявки на велику кількість заходів, які проводяться у світі, і завжди з радістю приймає запрошення на участь. Важливо тримати свій бренд «на слуху». Чим більше про нього знають, тим більший він викликає до себе інтерес.

 

«Ми брали участь у безлічі різних заходів для стартаперів: битвах, хакатонах, конкурсах, виставках. І продукт всюди привертав багато уваги, оскільки багато хто має батьків із захворюваннями серця і переживає про їхнє здоров'я», - ділиться Роман. Після заходів до команди Cardiomo підходили як стартапери, так і інвестори, ментори, цікавилися продуктом, його можливостями і планами на майбутнє.

Завдяки такому інтересу і попиту, в проєкту з'являлася підтримка у вигляді інвестицій.

 

Однак з часом український стартап може зіткнутися з небажанням закордонних інвесторів вкладати в нього гроші. На думку Романа, це пов'язано зі складнощами запуску і розвитку нових проєктів в Україні: «По-перше, у нас немає форми власності підприємства, що дозволяє залучати інвесторів, а по-друге, податкова політика непрозора і суди працюють за занадто складними алгоритмами».

Роман пояснює, що наявні форми власності – АТ, ТОВ – не є привабливими для інвесторів і зручними для підприємців. «Якщо ви залучаєте інвестора, доводиться переписувати Статут, реєструвати його наново, проходячи кола нотаріусів, реєстрів, податкових тощо», - пояснює Роман. В Америці, штаті Делавер, такі процеси залишаються на внутрішніх етапах вашої компанії. Якщо ви ведете бізнес, на який немає скарг, - ви почуваєте себе спокійно. Саме це змушує Cardiomo позиціювати себе в Україні як український стартап, а у світі — як американський.

 

Але є безпрограшні кроки отримання фінансування. Для того, щоб привернути увагу інвестора, фаундер, на думку Романа, по-перше, повинен горіти продуктом, по-друге — мати реальний ринок для нього, по-третє — зібрати відповідну команду. Який саме продукт підприємець просуває — не має значення, якщо є аудиторія, яка його потребує, і розуміння як до неї достукатися, вважає Роман. Українським підприємцям/стартаперам засновник Cardiomo радить шукати реальні проблеми ринку і робити продукт для вирішення цих проблем.

 

Сьогодні Cardiomo представляє свій проєкт в Україні, США та країнах Європи, співпрацює з клініками у Києві, а також Німеччині, Португалії та Нідерландах. Cardiomo пройшов шлях від стартапу до успішного бізнесу, який, як розповідають засновники, вже готовий до масових продажів.

«Ми стали досить популярні в колах медичних стартапів, нас знають, за нами спостерігають, нас копіюють, і ми не зупиняємося», — ділиться Роман.

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"