60% ринку енергокредитів фізосіб, лідерство в іпотечному та автокредитуванні, розвиток цифрових послуг – результати роздрібного бізнесу Ощадбанку за 2024 рік
Новини Ощаду
Станом на початок 2025 року обсяг кредитного портфеля фізичних осіб Ощадбанку становить 25,7 млрд грн, що на 31% більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Упродовж року кредитний портфель населення зріс на понад 6,1 млрд грн кредитів, банку вдалося збільшити свою частку за цим показником.
2024 рік став знаковим для іпотечного напряму роздрібного бізнесу: вперше обсяг відповідного кредитного портфеля перевищив 10 млрд грн. Ощад розширив умови кредитування, зокрема запровадив плаваючу ставку та використання суми сертифіката за знищене майно в рахунок авансу на нове житло, надав клієнтам можливість купувати модульні та каркасні житлові будинки.
Визначними також є результати державної іпотечної програми єОселя, за якою протягом 2024 року загалом було видано понад 14,6 млрд грн кредитів, що на 65% більше ніж у 2023 році.
Ощадбанк зберіг лідерство на цьому ринку, маючи 40% як за кількістю, так і за сумою позик. На первинному ринку банк акредитував 23 забудовники, 28 житлових комплексів та 55 об’єктів будівництва. Ощад надав більше 3 000 пільгових позик на суму понад 5 млрд грн, а також започаткував 8 регіональних програм, що допомогли клієнтам отримати компенсацію відсоткових ставок.
У 2024 році Ощадбанк утримав першість на ринку автокредитування з часткою 38%. Банк видав понад 3,9 тис. кредитів на суму майже 3,6 млрд грн, що на 10% більше, ніж у 2023 році. Найбільшу популярність минулого року мали автомобілі марок Toyota, Mazda, Hyundai та Skoda.
Новим напрямом роздрібного бізнесу в минулому році стало впровадження програм енергоефективності та енергонезалежності. Частка ринку Ощаду тут наразі становить 60%. Ощадбанк активно підтримав ініціативи держави, видавши понад 700 кредитів на суму більше 235 млн грн у рамках програми «Енергонезалежність домогосподарств». Загалом у 2024 році на енергогенеруюче обладнання було видано понад 3 000 кредитів на суму 450 млн грн. При цьому 90% угод авторизуються автоматично.
Ощадбанк залишається лідером серед банків України за обсягом строкових депозитів, що свідчить про високу довіру до бренду банку. Обсяг коштів на рахунках фізичних осіб в Ощаді зріс на 11,6%, досягнувши 210 млрд грн. У тому числі строкові депозити зросли на 6,6% до майже 90 млрд грн, а кошти до запитання – на 15,6% до 120,7 млрд грн відповідно.
Онлайн-банкінг стає одним з основних каналів взаємодії клієнтів з банком. Наразі 4,6 млн клієнтів мають на своїх гаджетах Мобільний Ощад. Вони здійснюють щодня більше 800 тис. відвідувань та фінансових операцій на загальну суму 1,4 млрд грн. Кількість операцій у 2024 зросла на 15%, сума збільшилась на 23%. У травні 2024 року впроваджено віддалену ідентифікацію, що дає можливість стати клієнтом Ощаду та відкрити картку без візиту до відділення. В застосунку можна скористатись відкриттям спеціалізованих рахунків, які належать до державних послуг підтримки, зокрема Національного кешбеку та зимової єПідтримки.
Ощадбанк продовжує утримувати стабільну лідерську позицію на ринку еквайрингу, посідаючи друге місце з часткою 16,2%. За 2024 рік у рамках торгового еквайрингу було здійснено понад 1,1 млрд операцій на загальну суму майже 324 млрд грн, що означає приріст обсягу на 11,3% та кількості трансакцій – на 13%.
Мережа платіжних терміналів Ощадбанку зросла до 80 014 одиниць, зокрема в 2024 році кількість терміналів ОщадPAY зросла на 33%, а партнерських терміналів – на 31%.
Контакт-центр - один з ключових каналів комунікації з клієнтами. У 2024 році він отримував понад один мільйон звернень щомісяця, з яких 23% звернень – у чат-боті. При цьому 75% запитів опрацьовано автоматично. Такі показники забезпечено за рахунок роботи інтелектуального помічника Софії, що замінює роботу 500 операторів, та автоматизації сервісів (у телефонному режимі доступні 28 сервісів самообслуговування, в чат-боті – 48 сервісів).
Ощадбанк став кращим преміальним банком в Україні за версією міжнародного рейтингового агентства Euromoney третій рік поспіль. Кількість преміум-клієнтів зросла на 64%, для них було впроваджено нові ексклюзивні сервіси, зокрема інвестиційні послуги та програми для підтримки українського мистецтва. Наразі до послуг преміальних клієнтів 86 преміум-локацій, 2 з яких відкрито в 2024 році, та флагманський преміум-центр.
Ощад зберіг лідерство за кількістю працюючих відділень. Близько 1150 установ Ощадбанку продовжують обслуговувати українців навіть у найскладніших умовах. Особлива гордість — мобільні відділення — унікальні відділення «на колесах», які працюють там, де інші банки не функціонують. П’ять таких відділень працюють у Донецькій, Сумській, Харківській, Херсонській та Чернігівській областях. У першому кварталі цього року планується збільшити кількість мобільних підрозділів Ощаду вдвічі. В них є все необхідне для надання фінансових послуг як у звичайному відділенні. Там можна відкривати поточні рахунки, оформлювати депозити, перевипускати платіжні картки, здійснювати грошові перекази, отримувати соціальні виплати та інші фінансові послуги. Це справжній символ надії для людей у найвіддаленіших куточках країни.
«2024 рік став для Ощадбанку роком активного розвитку цифрових сервісів і кредитних продуктів. Ми не лише зберігаємо лідерські позиції в багатьох напрямах, а й відкриваємо нові можливості для клієнтів у сфері безготівкових розрахунків і кредитування. Зокрема, лібералізовані умови іпотечних програм дають змогу ще більшій кількості громадян отримати власне житло. А такі програми, як єОселя та Енергонезалежність, стали важливими інструментами підтримки економіки країни та українців. Ми вдячні нашим клієнтам за довіру та у 2025 році продовжимо працювати над тим, щоб фінансові сервіси Ощаду були максимально зручними, доступними та технологічними», – зазначив Антон Тютюн, заступник голови правління Ощадбанку, відповідальний за напрям роздрібного бізнесу.
Новини Ощаду
Прес-служба Ощадбанку