Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

5 принципів хеві-метал, які працюють у бізнесі

Дмитро Шоломко

Музику часто порівнюють з архітектурою, але я би порівняв її з бізнесом – у них чимало спільного. Оскільки я фан важкої музики, то думаю, що успішний бізнес – це саме хеві-метал. Поп-музика теж бізнес, але трохи нудний. А от хеві-метал – це драйв і натхнення, без яких жоден бренд не виживе. Мені здається, що підприємцям є що перейняти у музикантів, які підкорюють світові сцени.

Зосередьтеся на тому, що любите

Якщо успіх вимірювати у грошах, то справді успішних музикантів, що грають хеві-метал, не так і багато – у більшості випадків вони роблять це заради задоволення. Фінансовий бік їх мало цікавить. Якщо ти не зірка хеві-метал, то ймовірно вдень ти працюєш на основній роботі, а ввечері граєш улюблену музику.

Rammstein – найпопулярніша на сьогодні німецька група у світі. Співзасновник групи Ріхард Круспе народився у Східній Німеччині, яка наприкінці 1980-х була не найкращим місцем для музичних експериментів. Ріхарду вдалося переїхати до Західної Німеччини та створити групу. Хай що там відбувалося навколо, він був зосереджений на музиці.

Так ми працюємо в Google: зосереджуємося на тому, що любить споживач. Ми сповідуємо принцип хеві-метал: робимо продукт для людей, не заради грошей.

Ніколи не вибачайтеся за те, ким ви є насправді

Музика – це мистецтво, повне протиріч. Багато хеві-метал-груп незрозумілі більшості людей, тому їх часто засуджують і навіть забороняють виступати. Але їм байдуже, вони роблять свою справу так, як хочуть.

Одна з найбрутальніших важких груп Сannibal Corpse грає вже понад 25 років та має величезну армію прихильників. Попри те що вони заборонені у десятках країн, продажі їхніх альбомів б’ють усі рекорди. Вони заробляють мільйони доларів і не вибачаються ні перед ким за свою музику, хай вона і не всім подобається.

Якщо вас атакують конкуренти, не звертайте на це увагу. Ваше головне завдання – робити класний продукт так, як вважаєте за потрібне.

Робіть усе можливе для своїх фанатів (клієнтів)

Чомусь раніше хеві-метал-група Iron Maiden вважалася дуже страшною, нею навіть лякали дітей. Втім, британці, які її заснували, насправді грають інтелігентну і добру музику, наповнену змістом. У їхніх піснях – дух нескореної Британії, вони – її символ.

Насправді вони дуже відповідально і вдумливо ставляться до ідей, які хочуть донести до своїх прихильників через музику. На обкладинці альбому, який випустив соліст Iron Maiden Брюс Дікінсон, – картина британського художника Вільяма Блейка. А на обкладинці альбомів Мадонни – майже завжди сама Мадонна. Вона продає себе, а Iron Maiden продають культуру.

Nota bene для бізнесу: будьте лояльними до своїх клієнтів та відповідальними у тому, що ви їм пропонуєте. Їхня прихильність буде винагородою вашій лояльності.

Отримуйте задоволення від своєї справи

Якщо ви були колись на концерті хеві-метал, то знаєте, що музиканти там викладаються на всі сто відсотків і отримують задоволення від того, що роблять. Вони діляться із публікою шаленою енергетикою та позитивом, попри те, що часто співають про дуже жорсткі речі.

Тож якщо ви розумієте, що робите бізнес без задоволення, змініть галузь або оберіть інший напрям – той, де ви будете відчувати себе, як музикант на сцені.

Робіть лише те, що вмієте краще за всіх

У 1988 році суперпопулярна група Metallica випустила альбом, який швидко став платиновим та здобув неабияку популярність серед прихильників. Хлопці заробили багато грошей і раптом вирішили змінити імідж. Вони припинили грати хеві-метал, підстриглися і почали позиціонувати себе як модна рок-група. Їм хотілося ще більшої популярності, але це виявилося грандіозною помилкою – продажі різко упали, фанати відвернулися від них. Музиканти швидко зорієнтувалися і повернулися до хеві-метал, а урок запам’ятали.

Робити краще те, що дійсно вмієш. Так маєш більше шансів на успіх. Якщо ви фахово виробляєте метал, то робіть метал, а якщо класно консультуєте – консультуйте і зосередьтеся на цьому.

АТ "Ощадбанк"