Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Have fun

АТ "Ощадбанк"

Підбірка контенту

Алгоритм стратегічного мислення – один із найцінніших досвідів, який може передати великий бізнес малому. У межах Get Business Festival представник великого успішного бізнесу – CEO Arricano Real Estate Plc Михайло Меркулов – розповів про 10 обов’язкових запитань, без відповідей на які неможливо побудувати бізнес-стратегію. 

Попри те що Arricano Real Estate займається досить консервативним бізнесом – нерухомістю, ми зростаємо великими темпами. Великі компанії – це теперішнє українського бізнесу, а малі і середні – його майбутнє. 

Я вважаю, що стратегії – це не рекомендації, не відповіді і не поради. Стратегії – це запитання. Я визначаю 10 запитань, які кожен підприємець має собі поставити, щоб побудувати правильну стратегію для бізнесу. 

Зазвичай найважливішу думку залишають насамкінець, але я виніс її на початок. 

Якщо ви не отримуєте задоволення, у вас неправильна стратегія.
Тому перше запитання таке: 

1. Які є задоволення у ваших співробітників протягом робочого дня?
Якщо фільм поганий, зала порожня. У книзі «Як працює Google» є історія про те, як граючи у більярд група інженерів з різних команд придумала ідею. Згодом ідея перетворилася на багатомільярдний бізнес AdSense. Це реклама, яку Google розміщує на ваших сайтах, і на ній заробляєте і ви, і Google. Ця фантастична ідея виникла саме тоді, коли кілька інженерів просто грали у більярд в офісі. На що схожі офіси технологічних компаній Google, Amazon, Apple? Вони схожі на рай усіх співробітників сучасних офісних просторів. Там є все – басейни, тренажерні зали, кафе, ресторани, спортивні майданчики. Усе для того, аби перенести задоволення з неробочого часу до робочого. Адже якщо ви кайфуєте від чогось, то робите це втричі ефективніше. Організуйте сприятливе середовище для співробітників, і геніальні ідеї вам гарантовані.

2. Який біль споживача полегшує ваш продукт?
Кожний із нас має багато особистих паролів для різних ресурсів, і ми часто у них плутаємося. Український стартап Hideez Key розробив брелок, який генерує та запам’ятовує паролі для будь-яких пристроїв. Він знайшов і полегшив наш біль.

Багато людей переказують гроші через «Приват24». А раніше потрібно було витратити купу часу, щоб передати гроші людині. 

Багатьох дратує кількість карток лояльності, які треба перебрати у себе в гаманці, аби знайти необхідну. Українські розробники Card Kit створили додаток, куди можна завантажити всі свої картки і в один клік скористатися ними в магазині. 

Іноді ми замовляємо одяг в інтернеті, але він нам не підходить. Український стартап 3DLOOK за допомогою фотографій, зроблених на телефоні, визначає ваш розмір, підбирає одяг з імовірністю 90%.

Для деяких проблема – купувати. Що краще, ніж купувати? Не купувати взагалі. Компанія StitchFix щомісяця за підпискою надсилає вам 5 комплектів одягу, які підібрали для вас стилісти на основі ваших попередніх покупок та уподобань. Те, що вам пасує, ви купуєте, решту відправляєте назад. 

Усі хочуть отримувати від брендів лише потрібну і важливу інформацію, ніхто не хоче отримувати спам. Той, хто вирішить цю проблему, заробить мільярди. 

Шукайте проблему споживача і вирішуйте її.

3. Як вирішують проблеми споживача ваші конкуренти?
Історично Facebook починався як соціальна мережа для фотографій. І от з’явився Instagram, який базувався на фотографіях, тільки працював краще та ефективніше. У Facebook зрозуміли, що в них є два варіанти: отримати сильного конкурента, який зростає експоненційно, або ж купити Instagram. Вони обрали другий варіант і виграли. Це одна зі стратегій боротьби з конкуренцією.

Якщо бачите, що хтось робить те саме, що й ви, але краще, або хтось почав робити це раніше за вас, змінюйтеся.

4. У чому ви найкращі?
Ви коли-небудь куштували сосиски з їстівною оболонкою? 
Мало хто знає, що 70% світового ринку колагенових оболонок уже багато років належать одному виробнику – шотландській компанії DEVRO. Це суперприбуткова компанія. Питома вага вартості оболонки однієї сосиски мізерна. Що станеться, коли DEVRO підвищить ціни на свою продукцію на 10%? Цього ніхто не помітить, бо DEVRO робить найякісніші оболонки, вона світовий лідер. Тут же можна згадати компанію IGD – світового лідера з виробництва автоматів для казино, яка має 80% ринку. 

Знайдіть свій фокус, робіть те, у чому ви найкращі.

5. Чи відповідає розмір вашого ринку вашим амбіціям?
На YouTube багато популярних відеоблогерів. Мій син часто дивиться блогера Івана Гая, він має майже 12 млн фоловерів. Проблема в тому, що він існує в рунеті, у середовищі, де споживачі спілкуються лише однією мовою. Виявляється, набрати більше 12 млн фоловерів, говорячи однією мовою, дуже важко. Тут постає вибір: чи переходити на англійську і втратити 12 млн фанатів, чи залишатися в рунеті і намагатися збільшувати свою російськомовну аудиторію. 

Від самого початку треба чітко визначитися, який саме ринок вас цікавить і чи співвідноситься він з вашими амбіціями.

6. Ваші кадри і підрядники найкращі?
У кожному бізнесі є низка неочевидних нюансів. Arricano зазвичай користується послугами найкращих архітекторів і дизайнерів. Ми співпрацюємо з дизайнерським бюро Chapman Taylor, яке входить у трійку світових лідерів на своєму ринку. Чому людина прийде у наш ТЦ, а не в інший? Тому що є деталі, які архітектори та дизайнери врахували на етапі проектування центру – ширина проходів, напрям руху тощо. Це не завжди очевидно для відвідувачів, але, безумовно, впливає на їхній вибір.

Послуги найкращих фахівців коштують недешево, але скільки б ви їм не платили, в результаті вони принесуть вам у кілька разів більше. Ми співпрацюємо лише з фахівцями, які мають колосальний потенціал за трьома напрямами – це IQ, EQ (емоційний інтелект), і VQ – життєва енергія, уміння тримати удар та рухатися вперед. 

7. Скільки потенційних клієнтів знають про ваш продукт?
Натепер в AppleStore та Google PlayMarket разом понад 5 млн мобільних додатків. Більшість із них ніколи не завантажується. Увага споживача – найдефіцитніший ресурс, на який полюють усі виробники. Щоденно ми намагаємося абстрагуватися від 5 ти. повідомлень, що приходять з різних каналів – ТБ, радіо, інтернету. Розповідайте вашій потенційній аудиторії про свій продукт тоді, коли вона готова цю інформацію сприймати. Обирайте правильний час і спосіб.

8. Що вам потрібно для виходу на зовнішні ринки?
Одна з колишніх співробітниць нашої компанії започаткувала власний бізнес – вона продає ексклюзивні меблі для тварин за персональним замовленням. Вона єдиний співробітник своєї компанії, але вже змогла налагодити експорт. Для цього користувалася лише одним ресурсом – сайтом Etsy, який щоденно відвідують тисячі фанатів хендмейду з усього світу. 

На зовнішній ринок треба виходити одразу, як ви до цього готові. Не треба зволікати. 

9. Навіщо вам бізнес-план?
Бізнес-план – це дві сторони однієї медалі. Якщо у вас дуже консервативний бізнес-план щодо прибутків, то ймовірно зможете утримати свої витрати на мінімумі. Але водночас бізнес-план обмежує ваш дохід. Якщо ви ставите планку щодо прибутку, наприклад, 10% на рік, ви ніколи не досягнете 20%. Бізнес-план допомагає контролювати витрати, але його не варто використовувати як скляну стелю для доходів. Визначтеся, з чим ви співвідносите обсяг вашого доходу – з бізнес-планом, з минулим роком чи з розміром вашого ринку? 

10. Чи змінювали ви цього року хоча б один параметр вашого продукту або послуги?
Насім Талеб розповів нам, що таке «Чорний лебідь», і ми час від часу з цим птахом стикаємося. Це девальвація, у нашому випадку це електронна комерція, яка відволікає людей від торговельних центрів, це різноманітні фінтех-стартапи, які фактично руйнують банки. 

У додатку Google Translate з’явився синхронний перекладач. Що тепер робити компаніям, які раніше навчали людей іноземним мовам? Змінюватися і змінювати параметри свого продукту. 

Ви повинні бути гнучкими у світі, що змінюється щосекунди. 

Отож, маєте відповіді на всі 10 запитань? Тепер поверніться до початку. Пам’ятайте: ваша стратегія буде успішною лише в тому випадку, якщо ви отримуєте задоволення від того, що робите. 

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"