Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Клієнти на все життя

Катерина Спориш

Олександр Кирей та Оксана Мосієвич, засновники інтернет-магазину Espander на платформі Prom.ua, розкрили секрети успіху свого сімейного бізнесу — розповіли про пошук надійних постачальників, роботу з клієнтами і як обирали вдалу концепцію задля стрімкого зростання.

Інформаційна довідка. Інтернет-магазин на платформі Prom.ua та шоурум у Києві Espander подружжя заснувало восени 2018 р. Підприємство спеціалізується на продажу товарів для здоров’я, спорту і відпочинку.

— Олександре, чому ви вирішили продавати саме такі товари?

— Мій вже функціонуючий будівельний бізнес (послуги з ремонту та будівництва) став для мене рутинним. Внаслідок цього все частіше з’являлися та обмірковувалися ідеї й думки щодо нових цікавих і перспективних напрямків власної справи. Тоді ж, влітку, я почав активно займатися спортом. На одному з тренувань мені й спало на думку створити бізнес на продажах товарів для здоров’я, спорту та відпочинку. Адже для цього є всі передумови — все більше людей орієнтуються на здоровий спосіб життя, дедалі зростає популярність подорожей і активного відпочинку. Стрімко зростає й тренд на купівлю товарів для здорового способу життя та відпочинку на маркетплейсах як серед українців, так і по всьому світові.

— Де знаходили постачальників?

— Шукали постачальників товарів двома способами. Перший — через пошукову систему Google, використовуючи найбільш популярні запити, як-от спортивні товари гуртом тощо. Другий — на профільних виставках у столиці. У підсумку що перший, що другий спрацювали — постачальники знайшлись.

— А як перевіряли надійність тих або інших постачальників?

— Замовляли пробну партію товару — від 1 одиниці. В такий спосіб легко перевірити, як працює постачальник, наскільки оперативно опрацьовує замовлення та як швидко доставляє товари. І звичайно ж, чи подобається товар покупцям.

Якщо товар був якісний і подобався клієнтам, а співпраця влаштовувала — продовжували працювати та замовляли дедалі більші партії товару. Якщо виникали проблеми із наявністю товару на складах, доставкою, якістю більше 2 разів — співпрацю припиняли.

На мою думку, це вдалий підхід. Коли ситуація повторюється кілька разів, це свідчить про системні проблеми у чужому бізнесі — у постачальників. А від цих проблем могли постраждати і наша репутація, і клієнти, що або матимуть неякісний товар, або отримають його невчасно.

— Оксано, скільки грошей ви інвестували у свій бізнес?

— 100 тис. грн власних коштів. 80 тис. з них витратили на закупівлю товару, 8 тис. — на створення сайту на маркетплейсі Prom.ua, 12 тис. грн — на оренду та облаштування приміщення у спортивному комплексі в одному з районів столиці.

— А як щодо сайту? Олександре, чому ви обрали Prom.ua?

— Цю платформу ми обрали завдяки рекомендаціям друзів та знайомих. І не помилилися, оскільки сайт на цій платформі — оптимальний варіант для малого бізнесу, особливо на початку. Адже підприємці тут отримують сайт, просування, підтримку. Тим більше, вони за відносно невелику вартість, не витрачаючи часу і більших ресурсів на створення магазину на власній платформі, можуть протестувати обрану нішу та її особливості.

В цілому я задоволений співпрацею, тому що 40% клієнтів приходять у наш магазин саме з цього маркетплейсу. Все інше: 40% реклама у Google, 20% — дошки оголошень та інші джерела. Загалом на інтернет-продажі припадає 80% від усієї кількості замовлень, решта — офлайн.

— Олександре, розкажи про принципи роботи з клієнтами.

— Наш магазин працює за принципом: клієнт на все життя. Це означає, що ми надаємо їм якомога більше інформації про товари для правильного вибору. І це працює.

А якщо трапляються форс-мажори, як-от відсутність товару на складі, затримки у доставці, ми пропонуємо покупцям або знижку на наступний товар, або в окремих випадках — заміну товару коштом підприємства та безоплатну доставку. Зрештою, це допомагає і зрозуміти клієнта, і зробити так, аби він з нами лишався якомога довше.

— Оксано, вже є результати за 10 місяців роботи?

— У перший місяць роботи продажі становили 12 тис. грн, наразі це 360 тис. грн. Таких результатів Espander досягає завдяки правильній роботі з клієнтами, надійним постачальникам тощо.

— Розкажіть про плани на майбутнє.

— Цього року маємо намір, перш за все, розширити лінійку товарів — додати товари для здорового та спортивного харчування, розважальні і настільні ігри тощо. А також вдосконалювати поточний асортимент. По-друге, хочемо завершити власний сайт. До того ж треба розширити штат — збільшити кількість менеджерів з продажів. Далі, протягом наступних кількох років, плануємо повернути вкладені кошти і потрапити в топ-10 інтернет-магазинів України. Сподіваємося, все вийде!

АТ "Ощадбанк"