Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Час наймати бухгалтера?

Найчастіше ФОПи самі ведуть свій фінансовий облік, особливо на 1-2 групах. Та й на 3-й групі підприємці зазвичай роблять все самостійно. Але інколи вони все ж потребують допомоги спеціаліста. Отже, чи потрібен бухгалтер ФОПу, і якщо так, то коли саме, Анна Куровська, СЕО бухгалтерської компанії «Ассетс», розповіла «Будуй своє».

7 ознак, коли ФОПу час звернутись до бухгалтера:

1. Вам потрібен ФОП, але ви не маєте ані часу, ані бажання ним займатись.

2. Ви забуваєте своєчасно сплачувати податки і подавати звіти. З’являються штрафи та пені. І їх не можна не платити, бо сума постійно зростатиме.

3. Змінюються реквізити для оплати, суми податків, а ви не встигаєте це перевіряти та контролювати.

4. Ви дізнаєтесь, що ваш ФОП якийсь час вже не є платником єдиного податку.

5. Вас дратує, коли починаєте розбиратися у податках та звітах.

6. Вам необхідно оформити найманих працівників на свій ФОП.

7. Треба виписувати рахунки, видаткові накладні, акти, і ви хочете це делегувати, а не займатись самостійно.

Зрештою, визначилися, ФОПу пора звертатися за допомогою до спеціаліста.

Передусім, головне — бухгалтера слід перевіряти. Не все, але вибірково та частково — обов’язково. Особливо, якщо ви довіряєте йому кошти для сплати податків. Стан сплати своїх податків можна перевірити за допомогою електронного ключа через кабінет платника. Або прийти і звіритись у податковій свого району.

Ви повинні знати найголовніші моменти стосовно вашого ФОП:

— на якій ви групі (деякі забувають або не можуть відповісти на це питання впевнено);

— які повинні платити податки;

— яку звітність треба подавати і з якою періодичністю;

— як заповнювати книгу доходів і те, що вона взагалі має бути.

Виникає запитання: навіщо тоді мені бухгалтер, якщо я все це буду знати? Перш за все ви зможете його перевірити та розмовляти із ним одною мовою. І зможете відстояти свої інтереси у податковій, якщо це буде потрібно. Все ж таки це ваш ФОП, ваша відповідальність і ваші кошти. Адже рідко яка матуся перед тим, як народити дитину, не дізнається все про малюків, які можуть бути проблеми та що із цим робити. Так і підприємці, що вкладають у ведення свого ФОПу хоча б 30% від тієї турботи, яку матуся вкладає у своє дитя, і проблем із власним підприємством практично не матимуть.

Поради стосовно бухгалтера для товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ)

До мене неодноразово звертались власники, які самостійно вели облік, навіть частково — облік ПДВ. Звертались за консультацією й ті, хто вирішував сам зареєструвати своє ТОВ і реєстрували його. Відверто кажучи, опісля вони визнавали, що краще було б заплатити кошти і не марнувати власні нерви та час. Зробити на кілька продаж більше і заробити ці кошти, аніж самому у всьому розбиратись. Я ще раз хочу наголосити на тому, що як ФОПу, так і власнику ТОВ потрібно розбиратись у податках, системі оподаткування, розуміти, як формується до сплати ПДВ, які податки треба платити за найманих працівників. Але не раджу робити це самому. Делегуйте. Розуміючи систему і як вона працює, буде простіше адаптуватись до неї і знайти найоптимальнішу схему для роботи. І бухгалтер або бухгалтерська компанія виступає в цьому процесі як інструмент (не побоюсь цього слова, тому що так воно і є).

2 поради власникам ТОВ

По-перше, одразу починайте працювати з бухгалтером. Виберіть ті найголовніші функції, які він буде виконувати, якщо прагнете зекономити і не хочете прискіпливо вести весь облік так, як того вимагає наше законодавство. Але звертайте увагу на те, наскільки відповідально бухгалтер виконує свої обов’язки.

І по-друге, обирайте того бухгалтера, який розмовлятиме з вами та пояснюватиме засади бухгалтерського і податкового обліку. Який буде детально відповідати на ваші запитання, та у свою чергу ставити запитання вам, а не просто озвучувати факт, що треба сплатити ось таку суму податків. Того бухгалтера, з ким вам буде легко спілкуватись. І одночасно — той, хто дійсно розуміється на своїй роботі.

Все-таки у професії бухгалтера є велика творча складова. І не звертаючи уваги на те, що його діяльність обумовлена Податковим кодексом, стандартами бухгалтерського обліку та великою кількістю законів і листів від ДФС (Державна фіскальна служба), саме цей факт обумовлює те, що на одну ситуацію можна знайти відразу кілька рішень. І інколи вони бувають зовсім не популярними й неочікуваними.

У наступній статті я розповім про загальну систему оподаткування, і хто саме її обирає.

АТ "Ощадбанк"