Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Мікс свободи й працьовитості

Катерина Спориш

Катерина Харчун, HR-менеджер телеком-оператора GigaTrans і дата-центру GigaCenter, розповіла «Будуй своє» про особливості працівників покоління Z, що саме їх може зацікавити у вакансії та як краще вести з ними співбесіди.

Ринок праці стрімко змінюється — і поки HR-спеціалісти адаптувалися до найму фахівців покоління Y, ряди кандидатів активно почали поповнюватися постміленіалами (кому на сьогодні 13-23 роки), змушуючи роботодавців та рекрутерів терміново адаптуватися до їхніх цінностей та особливостей.

Чому компанії полюють на таких фахівців?

Z цікаві роботодавцям дедалі більше. Адже ці люди народилися в цифровому світі. Це означає, що вони не уявляють свого життя без технологій. Все те, що для покоління Y було майбутнім, для постміленіалів вже сьогодення. Їх вже дивують дротяні телефони і підключення до інтернету за допомогою кабелю. Світ навколо них змінюється божевільними темпами, тому вони здатні схоплювати все на льоту, легко навчаються і націлені на результат. Насправді це покоління перевершує всі попередні за швидкістю сприйняття нової інформації, з технікою вони «на ти» і відмінно справляються із вирішенням кількох справ одночасно.

Що означають для бізнесу такі співробітники?

— Вони швидко навчаються.
— У них відсутній страх змін (на відміну від покоління Y — народжених з 1980-х).
— Відіграють важливу роль на початку бізнесу, коли необхідно розвиватися швидкими темпами.
— Використовують інноваційні технології та всілякі способи комунікації (від месенджерів до нестандартних додатків). Тобто, залучаючи Z до впровадження нових продуктів і навчання команди, безсумнівно, можна підвищити ефективність роботи інших співробітників і компанії в цілому.
— Прагнуть до лідерства і націлені на результат, що характеризує їх як відповідальних і працьовитих співробітників.
— Знають, що таке персональний бренд, і активно його просувають. Для стартапів та молодих підприємств це означає, що такі фахівці допоможуть будувати і розвивати персональний бренд.

На чому акцентувати у вакансії та подальшій співпраці?

1. Пропонуйте стати частиною чогось важливого.

Для цього покоління важливо відчувати власну значимість, тому ведіть бізнес разом з ними. Залучайте їх у складні і нестандартні задачі, слухайте їхні пропозиції і надавайте більше самостійності у веденні проектів. Таке ставлення дуже мотивує їх і змушує розвиватися із ще більшою швидкістю.

2. Давайте свободу.

Z — дуже працелюбні, але вони не хочуть повністю «належати компанії». Для них важлива особиста свобода, можливість планувати етапи виконання завдань самостійно, а також працювати віддалено. Давши їм трохи волі в робочому графіку, ви не лише зможете заощадити на оренді офісу і створити вашим співробітникам комфортні умови праці, але й забезпечите тим самим синергію, яка привнесе в роботу компанії свої плоди.

3. Поставте чіткі цілі.

Покоління Z завжди націлене на результат. Тому відправною й кінцевою точкою роботи для них є не пункти в робочому розкладі, а цілі, яких вдалося досягти. Отже, завжди будьте точними в постановці своїх завдань, ставте дедлайни для їхнього виконання — все це допоможе вашій взаємодії бути максимально ефективною.

4. Робіть фокус на соціальній відповідальності.

У Z величезною перевагою є соціальна проактивность. Для них важливо змінювати наш світ на краще, здійснювати свій внесок у збереження навколишнього середовища. Так що напрямок соціальної відповідальності в компанії не тільки принесе користь вам як власникові бізнесу, але і допоможе постмілленіалу відчувати свою значимість у цьому світі.

Як зацікавити та не втратити на співбесіді?

Матеріальні цінності для них не дуже важливі.

Тобто вони не будуть шукати роботу тільки за критерієм розміру зарплати. В першу чергу для них важливо заняття до душі. І якщо вам вдалося знайти співробітника, обов'язки якого збігаються з його життєвим хобі, вважайте, що ви зірвали джекпот — більш відданого гравця у команді важко уявити.

Це покоління виросло в епоху розвитку цифрових технологій, і їхнє спілкування в основному здійснюється у віртуальному світі.

Тому, наймаючи такого співробітника на роботу, необхідно враховувати, що найчастіше вони є інтровертами, і всі комунікації (в тому числі постановку завдань, спілкування при виконанні командних завдань) для них простіше здійснювати за допомогою текстових месенджерів або інших CRM-систем.

Постміленіали віддають велику перевагу вільному графіку (на відміну від покоління Y). Це зовсім не означає, що вони лінуються, просто робочі рамки не для них. Дайте таким співробітникам свободу, можливість працювати за гнучким графіком — і ви здивуєтеся, наскільки вони можуть бути продуктивними і відданими справі.

Так, покоління Z особливе і вимагає інакшого підходу у комунікації. У них власне мислення та погляди на більшість бізнес-процесів, вони прагнуть змін, а їхні ідеї нестандартні. Проте часом це саме те, що необхідно малому бізнесу та стартапам. Тож не бійтеся змін, залучайте постміленіалів до своєї команди, адже саме вони здатні надати вашому бізнесу новий поштовх та відкрити інші горизонти для стрімкого розвитку.

АТ "Ощадбанк"