Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Нетворкінг: як зав’язувати корисні знайомства

Будь-які бізнес-завдання завжди виконуються у співпраці. Їх успіх залежить від правильного вибору партнерів, співробітників, клієнтів. Тому не можна покладатися на випадок у пошуку нових знайомств, адже для цього існує нетворкінг – зав’язування корисних знайомств та спілкування з потенційно корисними для бізнесу людьми. Як створити мережу контактів швидко, ефективно та якісно?

 

Навіщо займатися нетворкінгом?

Нетворкінг – це діяльність, спрямована на залучення людей до вирішення тих чи інших завдань за допомогою знайомств. Для когось це вимушена та не дуже приємна річ. Але якісне коло знайомих може заощадити вам або кошти, або час, або зусилля. 
Так, якщо ви займаєтеся створенням в’язаних речей, то можна піти на профільні на фестивалі й виставки, щоб поспілкуватися з тими, хто вже цим займається, та дізнатися, де вони закуповують нитки і з ким співпрацюють. Також можна закупити ті ж нитки з кимось оптом, а в подальшому з цією ж людиною зняти офіс. Отже, нетворкінг допоможе вивести ваш бізнес на вищий рівень.
Також нетворкінг дуже корисний у сферах, де важливо встановити довірчі відносини, скажімо у фінансовому консалтингу. 

 

Знайомства в реальному світі

Перш за все нетворкінг – це безпосереднє знайомство на якихось заходах. Це можуть бути зустрічі професіоналів, семінари, фестивалі, конференції, лекції, виставки, нагородження... Нетворкінг – органічна частина таких заходів: нерідко навіть у програмі заявлені нетворкінг-перерва, нетворкінг-сесія, можливість залишити візитку чи інформацію про себе. Є кілька рекомендацій, які допоможуть зав’язувати знайомства на заходах швидше та приємніше.
1. На заходи краще приходити раніше, не ховатися і не намагатися злитися з оточенням: що більше людина ефектна зовні, то більше це йде їй на користь – співбесідники самі почнуть підходити до неї.
2. Виявляти позитивні емоції, захват. По-перше, захопленість своєю справою. Будь-якій людині є, що розповісти про свою діяльність, тож робіть це зацікавлено, емоційно, з вогником. Це вміння – не обов’язково наслідок таланту: цікавість можна розбудити, і спочатку її треба розбудити в себе. А під час бесіди дивитися людині у вічі, не відволікатися на мобільні телефони, бути захопленим діалогом.
По-друге, дуже важливо бути захопленим іншою людиною. Слухайте її дуже уважно та усвідомлюйте, що криється за її словами. Жорсткий бізнесмен може виявитися тонким поціновувачем мистецтва, і це для вас перевага. Адже можна поговорити з людиною саме про її захоплення, щоб вистроїти довірчі відносини в цьому напрямку. Таким чином можна знайти спільні інтереси, яких не видно з першого погляду.
3. Хоча інтернет-можливості для знайомства можуть здатися простішими, не варто зовсім підміняти особисте спілкування онлайновим. Це менш якісний зв’язок із людиною, адже не видно її обличчя, очей, її реакції на певні слова.
4. Незважаючи на CRM та інші інструменти збереження даних про клієнтів, інформацію про найважливіших знайомих краще пам’ятати: їхні імена, дні народження, членів сімей, домашніх улюбленців тощо. Це найшвидший спосіб використати цю інформацію за потреби, наприклад поздоровити когось із днем народження. Реальна увага до людини набагато цінніша.
5. Беріть візитки із собою. Багато хто не робить цього, проте після заходу це допоможе людині згадати, хто ви і чим займаєтеся. Проте однієї візитки недостатньо: їх може бути дуже багато, внаслідок чого контакт втрачається. Тому у разі цікавого знайомства можна зразу ж додатися до людини у друзі в соцмережу або написати їй електронного листа. Можна занести шаблон листа у смартфон і трохи скоригувати текст залежно від адресата.
6. Дуже добре, якщо знайомство буде цілеспрямованим. Випадкові знайомства – це теж добре, адже вони можуть виявитися дуже корисними. Проте краще вибрати 10-15 людей, з якими ви точно хотіли б познайомитися і поспілкуватися, і зосередитися на них.

 

Невід в інтернет-просторі

Друга форма нетворкінгу – це онлайн-нетворкінг. Він має свої переваги: швидкість, високу вірогідність того, що повідомлення прочитають, доступність майже будь-якої, навіть статусної, людини. Проте і тут є правила ефективного встановлення зв’язків.
1. Треба критично оцінити, яке враження справляє ваша сторінка на іншу людину. Вона поки що не знає, наскільки ви цікаві та професійні. І якщо на сторінці нечітке фото, його зовсім немає або, наприклад, замість нього картинка коробочок з підписом «Подарунки», з ким людина має спілкуватися? Що на сторінці? Успішний стартапер, який з ентузіазмом пише про свою справу, чи тотальні шаблони, цитати та відсутність індивідуальності?
Тож варто знайти час або звернутися до професіоналів, щоб впорядкувати сторінку: вона має показати вашу особистість, професію, перспективи та підтвердження вашої значущості.
2. Дуже важливо, як ви входите в контакт. Частіше за все люди просто додаються у друзі, нічого не пишуть і навіть буває, не відповідають на запитання, з якого приводу вони звертаються. Це справляє враження неповаги та нерозбірливості.
Напишіть, що вас зацікавило на сторінці потенційного співбесідника, і чому ви хочете потрапити в коло його контактів, наприклад: «Побачив ваш коментар у такій-то спільноті, мені це дуже цікаво. Можливо, найближчим часом я звернуся до вас за порадою». Таким чином ви можете знайти партнера. До того ж багато хто з ділових людей не додає у друзі тих, хто нічого не пише. Покажіть, що ваш вибір свідомий!
3. Якщо ваша сторінка справляє гарне враження, ви входите в контакт делікатно і коректно, це добре. Але ще краще, коли люди шукають вас. Як зробити, щоб вони знаходили вас і знайомилися з вами? Залучити потік користувачів через пошукову систему. Один із таких способів – грамотні коментарі та пости в цільових групах. Скажімо, це може бути коментар з приводу виховання дітей у спільноті батьків тощо. І якщо ваш коментар цікавий, професійний, корисний, люди самі будуть надсилати вам запити на входження в коло ваших знайомих. 

Тож успішних вам зв’язків!
 

АТ "Ощадбанк"