Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Основа основ успішного бізнесу

Кирило Куницький, засновник міжнародної компанії унікального навчально-консалтингового проекту для власників малого та середнього бізнесу «Бізнес-Конструктор», на запуску флагманської програми для підприємців «Власник бізнесу 2.0» розповів, що є запорукою успішного бізнесу. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти з його виступу.

Інформаційна довідка. «Бізнес-Конструктор» — міжнародна компанія, метою діяльності якої є розвиток культури ведення бізнесу в Україні та у Казахстані.

Часто бізнес порівнюють із живим організмом. А будь-який організм може працювати або злагоджено, або — зі збоями. Тому завдання засновника/власника бізнесу — зробити, щоб усі «органи» й «системи» цього організму почали працювати правильно і злагоджено, без збоїв та поломок.

Це важливо, адже, коли хоча б один процес не працює, це демонструє стан роботи бізнесу в цілому. Наприклад, якщо у компанії неефективний маркетинг, це означає, що потрібного фахівця не знайшли. У свою чергу, це — свідчення того, що не працює не лише цей процес, а й рекрутинг. А набір персоналу не відбувається, швидше за все, тому що коштів на цю функцію немає. Ну, а гроші відсутні, оскільки немає продажів. Все просто.

Тож нижче — кілька важливих аспектів, про які потрібно знати кожному підприємцю.

1. Розвиток бізнес-ерудиції

У власника або засновника на вибір є кілька шляхів ведення бізнесу. Перший обирають, коли не мають за плечима підприємницького досвіду. Разом з цим немає й уявлень про бізнес-процеси та принципи їхньої роботи. Втім, як і про еталонні принципи роботи.

Другий шлях — для тих, хто завдяки підприємницькому або іншому досвіду в минулому отримав набір певних компетенцій. Але завжди слід пам’ятати — ці знання недосконалі. Їх потрібно регулярно оновлювати — як теоретичну, так і практичну частини.

Власникові необхідно з’ясувати принципи роботи всієї системи, отримати уявлення про еталонний зразок, як-от звітування або робота відділу маркетингу. А ще — як такі створити власноруч у своєму бізнесі.

Якщо власник розуміє, що таке правильна робота, тоді будуть поставлені правильні технічні завдання, і з’явиться кваліфікований фахівець. А разом з цим визначиться і напрямок для руху та подальшого зростання.

У протилежному випадку, якщо підприємець, не розуміючи принципів роботи того чи іншого процесу, розраховуватиме на інших людей, у команді з’являться такі ж некомпетентні фахівці, що поведуть бізнес у кращому випадку до досягнення мети довгою дорогою, у гіршому — в нікуди.

2. Правильна розстановка пріоритетів

У підприємців зазвичай обмежена кількість ресурсу — часу і грошей. При правильному фокусуванні бізнес розвивається, при неправильному підприємець потопає у поточних завданнях. І його бізнес не розвивається з необхідною швидкістю. Моя порада: вчіться розставляти пріоритети, від них залежить результат роботи. Тому що кількість завдань може бути однакова, але з якою послідовністю вони будуть виконані, таким і буде результат роботи компанії — позитивний або негативний.

3. Дисципліна реалізації

Можна роками вчитися планувати і структурувати процеси, але не виконувати найголовнішого — дотримуватися дисципліни.

Щоб прийти до успіху, варто в першу чергу привчати себе до дисципліни. Є дисципліна — є результат. І навпаки, у разі її відсутності терміни виконання і результат опиняються під великим питанням.

4. Експертний погляд зі сторони

Підприємці або представники однієї й тієї ж сфери нерідко страждають так званою «короткозорістю». Наприклад, часто однаково бачать як сильні сторони, так і «біль» бізнесу — на відстані витягнутої руки. Всі ці проблеми вони спільно обговорюють на зустрічах, заходах. Словом, ходять по колу.

Переконаний, будь-якому бізнесу корисна так звана супервізія — погляд ззовні, від представника іншої галузі. Наприклад, аграрію стане в пригоді погляд ззовні представника будівельного або іншого бізнесу. Так само корисними і для будівельного бізнесу будуть погляди представників інших галузей.

Підсумовуючи вищесказане — не сидіть на місці! І не розраховуйте, що хтось візьме розуміння бізнес-процесів на себе, замість вас стежитиме за дисципліною. Лише від вас залежить, як і наскільки правильно бізнес розвиватиметься, хто прийде до команди і хто дасть зворотний зв'язок для розвитку бізнесу в майбутньому!

АТ "Ощадбанк"