Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Помилки, які коштують грошей

Катерина Спориш

Оксана Базарна, засновниця та власниця консалтингового агентства M&P Consulting, розповіла «Будуй своє» про типові помилки підприємців при отриманні кредиту.

Інформаційна довідка. M&P Consulting — консалтингове агентство, засноване у Києві в 2014 р. Напрями діяльності — консультування підприємців з фінансових питань.

1. Підприємство, що має менше 1 року досвіду, розраховує на кредит

Багато хто з молодих та амбіційних підприємців бажають якнайшвидше втілити інновації, покращити процеси у компанії або закупити обладнання, транспорт. Проте для втілення цих задумів та ідей якихось 3-6-9 місяців часу існування на ринку недостатньо, до того ж, у підприємства ще немає ані сильного бренду, ані репутації. Тобто, наголошую, вищезазначеного проміжку часу — до 1 року — для отримання кредитування замало.

2. Про намір взяти кредит не повідомляють партнерів

Трапляється, що бізнес-партнер не обговорює з іншим/и власний намір взяти кредит. Зазвичай це виливається у конфлікт сторін, і може погіршити стан справ або навіть затягнути бізнес на дно.

3. Про бренд не піклуються

Недарма кажуть: якщо компанії немає в інтернеті, її не існує. Не набагато краще, коли сайт не стильний, із застарілим дизайном. Або кількість використаних кольорів завелика, а наповнення — тексти та новини — поганої якості або давно не оновлювалися.

Так само з акаунтами у соціальних мережах Facebook, Instagram, коли сторінка недоглянута, а кількість негативних та неопрацьованих відгуків зашкалюють. Подібна історія з Play Market та App Store.

4. Не визначають цілі

Плисти за течією — такий підхід молодих підприємців тягне за собою відсутність цілей і способів їхнього досягнення та строків. Останнє призводить до погіршення репутації на ринку, замалої долі серед конкурентів тощо.

5. Всі біжать — і я побіжу

Приймати рішення обрати той або інший банківський продукт, спираючись на досвід друга, родича, колеги, конкурента — часте, втім, не найкраще рішення. Адже те, що допомагає одному бізнесу, може не принести бажаного результату іншому. Банки — це наче супермаркет з продуктами, де один товар комусь підходить, а комусь — ні.

6. Неуважні під час першого візиту до банку

Очевидно, що для підприємців отримання кредиту — відповідальне і важливе для бізнесу рішення. Часто-густо під час візиту в банк через стрес та неуважність підприємці пропускають важливу інформацію про кредитні продукти, про необхідні документи — звіти, показники тощо.

7. Нездатні розповісти про себе і власний бізнес

Інколи трапляється така ситуація, що про бізнес підприємця в Україні знають лише його близькі — батьки, родичі, дружина або чоловік тощо. Тобто він більше відомий за кордоном. Наприклад, коли підприємець щось програмує або виробляє товари виключно на експорт, як-от мед або мобільні застосунки, спілкуватися з українськими споживачами йому не доводитися.

У такій ситуації підприємцеві іноді доволі складно пояснити, чим саме займається компанія, і розповісти про напрями її діяльності тощо простою та зрозумілою мовою. В результаті співробітник банку або зовсім не зрозуміє підприємця, або зрозуміє неправильно. Далі — неправильно передасть інформацію. А це несе за собою ризик, як-от відмова у кредиті.

8. Просять грошей задля виплати заробітної плати працівникам

Трапляється й таке. З мого багаторічного досвіду, жодного запиту на такий кредит не задовольнили.

9. Підробляють цифри та показники у документах

Маніпулювання цифрами та замовчування — не найкраще рішення для отримання кредиту. Спиратися на так звану «сіру» бухгалтерію або не платити частини податків — безперспективно.

Це ж стосується й розрахунків та бізнес-плану: щодо збільшення обсягів виробництва, зниження вартості виробництва без втрати якості, а також повернення коштів, можливих ризиків тощо. Річ у тім, що банк обов’язково вивірить будь-які цифри та показники, аби зрозуміти, наскільки підприємство життєздатне та куди прямує на момент подачі документів — до загибелі або зростає, чи правильний бізнес-план тощо.

10. Відверта брехня

Давати неповну або неправдиву інформацію про компанію, так само, як і звіти — вельми погана ідея! Краще відмовитися від такого підходу. Навпаки, слід бути чесним насамперед перед самим собою!

АТ "Ощадбанк"