Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Повага понад усе

Катерина Спориш

Ніна Левчук, керівник Google Marketing Solutions у Центральній і Східній Європі та авторка курсу «Персональний бренд як інструмент росту», розповіла «Будуй своє» про догляд за особистими і бізнес-сторінками та як працювати зі ЗМІ.

До речі, незабаром дивися базовий курс про персональний бренд від пані Левчук спеціально для учасників реаліті-школи бізнесу «Будуй своє».

Генеральне прибирання

У багатьох підприємців і цікавих особистостей, окрім приватних сторінок, часто є й бізнесові — на Faceboоk, Instagram, LinkedIn. При цьому як перші, так і другі формують те або інше враження — як позитивне, так і негативне. Воно може як збігатися з концепцією персонального бренда, так і ні.

Однак існує спільне — слабкі або неприбрані місця на сторінках власних та бізнесових. Прибирання сторінок необхідне, а потім — регулярний догляд за ними. Зазвичай найбільш проблемні місця — біографія, освіта, місце роботи, посилання.

Спочатку розберемо особисті сторінки в Facebook. Провідна проблемна ділянка — біографія. Тут варто подумати, як цікаво розказати про себе декількома словами. Не забувайте і про акценти на персональний бренд у написанні біографії — бігун, коуч, лідер, мандрівник тощо.

Щодо LinkedIn — за схожим принципом приберіть там, та заповніть прогалини. Дуже важливо пам’ятати у цій соцмережі про executive summary з описом вашого досвіду — місця роботи, попередні та актуальні. Тому вкажіть усі місця роботи, особливо якщо це відомі українські або ж світові бренди, і посади, на яких працювали. Окрему увагу приділить тим місцям, що зіграли або грають провідну роль у кар’єрі, а також — визначні досягнення на кожній посаді.

Не менш проблемна ділянка — навчання, коли ті, хто розвивають персональний бренд, не зазначають його взагалі або згадують не всі навчальні заклади. Закрийте це питання — вкажіть усі навчальні заклади. А також ступінь/ені, що отримали — бакалавр, магістр і тому подібне. Зовсім не зайве — перерахувати усілякі курси та бізнес-школи. У випадках з лікарями — відомі курси і тому подібне та програму, на якій ви навчалися.

Важливо: якщо бачите прогалину в місцях роботи, її варто заповнити. Але якщо це давно минула подія, не треба робити з цього пост у стрічці новин.

А от актуальну новину про початок або завершення кар’єри не слід оминати. Навпаки — зробити подію, написати поста. З Instagram історія трохи інша. Біографію можна не писати, однак потрібно написати кілька слів про себе, спираючись на персональний бренд. Просто поставте собі запитання: «Хто я?». Отримані відповіді сформулюйте одним словом — коуч, психолог, лікар тощо. І вкажіть це українською або англійською, або ж іншою мовою, з огляду на цільову аудиторію та де територіально вона сконцентрована — регіони і держави.

В Instagram важлива ще й уніфікованість — фонів, шрифтів, смайликів і такого іншого, тому продумайте, що використовуватимете.

На бізнес-сторінках аналогічно — таким же чином проведіть генеральне прибирання. І не забудьте про посилання — з особистих на бізнес-сторінки, Telegram тощо.

Коли вже прибрано, наповнюйте сторінки регулярно. І не втомлюйтесь згадувати важливі для персонального бренда події як до їхнього настання, так і під час них — влаштовуючи прямі ефіри, пишучи пости. Та й опісля незайве про це інколи написати. Наприклад, для бігуна це участь у марафонах та фото, для коуча — тренінги та семінари, для лікаря — навчання та інші активності, що мають стосунок до персонального бренда.

Всі ці активності — це саме той, секретний інгредієнт персонального бренда, те, що думають люди про нас. А завдяки таким згадуванням та нагадуванням можна привернути до себе увагу, отримати нові можливості й багато чого іншого.

Пам’ятайте, що ваші сторінки — це маленькі ЗМІ, звідки люди дізнаються актуальну інформацію про події у житті.

Підсумовуючи вищезазначене, не забувайте про аудит — кожні 3 місяці перевіряйте контент і його однорідність. Для цього подивіться на сторінки в режимі інкогніто, або як бачать сторінку друзі, підписники. Задля моніторингу можна встановити собі нагадування у календарі, щоб регулярно перевіряти контент на його однорідність.

Рухаємося далі: ЗМІ

Коли наведено порядок на всіх сторінках, час рухатися далі — розповідати про себе світові не тільки на своїй сторінці або сторінках, а й по інших каналах.

За версією brandyourself.com, таких каналів має бути 9, але в Україні складно знайти стільки площадок. До останніх належать видання будь-якого типу й тематики. Спочатку розберіться, які типи видань є в Україні та поза її межами — онлайн, друковані. І поцікавтеся, якої вони тематики — суспільно-політична, ділова. Або ж спеціалізована — медична, спортивна тощо.

Далі продумайте, де саме вам зупинитися — на одному типі чи декількох. Потім обміркуйте, що розповісти або прокоментувати на сторінках цих видань. Для цього проведіть моніторинг тем, які піднімаються. І обов’язково — їхню частоту, аби зрозуміти, чим можна бути корисним завжди чи у певний проміжок часу, коли з’являється гостра або актуальна тема — законодавча, скандал тощо.

До речі, зазвичай під час такого моніторингу формуються улюблені тематики у виданнях онлайн і друкованих, що збігаються з брендом. А разом з ними й улюблені автори — журналісти. Останніх легко знайти у соцмережах, якщо вони пишуть під власними іменами. Під псевдонімом складніше. Проте трапляється й так, що псевдонім збігається не тільки з авторством тексту, а й з іменем у соціальних мережах.

Далі — цікаві вам контакти потрібно систематизувати за тематиками у вигляді таблиці, а потім всіх цих людей додати у друзі. Ретельно обміркувати зміст листів-звернень до них, що саме запропонувати, чим зацікавити.

На практиці журналісти рідко відразу відповідають новому спікерові або колумністу. Не розчаровуйтеся з першої відмови, стукайте знову та знову, бо персональний бренд — це систематичність, що прослідковується в усьому.

Коли все ж таки зелене світло загорілося — журналіст підтвердив розміщення колонки, запропонував прокоментувати тему, пам’ятайте про дедлайни. Адже якщо хоча б раз підвести людину, можна потім ніколи не отримати запит на коментар чи колонку. Зважайте на це і не зупиняйтеся! Попереду ще багато чого цікавого.

АТ "Ощадбанк"