У 2021 році тікток став найбільш завантажуваним застосунком в AppStore та PlayMarket. Торік його завантажили 656 млн разів. Але ця відеоплатформа не тільки про розваги. Малий бізнес активно використовує її для просування своїх продуктів. І як кажуть самі підприємці, за однакових стартових умов тікток швидше починає давати продажі й впізнаваність, ніж той же інстаграм.
Ми розпитали підприємців Юрія Мочарка та Наталію Павленко про те, як вони ведуть тікток, скільки часу витрачають на створення контенту, скільки це коштує та що дає популярність у цій соцмережі.
Автовлог Юрія Мочарка
Юрій живе на Закарпатті в місті Іршава. З 2015 року купує та продає вживані автомобілі. Веде тікток-акаунт із 2021 року. Наразі має 163,4 тис. підписників та 3,1 млн уподобайок.
На своїй сторінці підприємець публікує відеоогляди автівок, відповідає на запитання підписників, розповідає про особливості різних моделей машин.
«Ідея вести тікток з'явилася сама собою. Тоді, у 2021-му, вже багато моїх знайомих мали акаунти у цій соціальній мережі. І я вирішив собі створити. І якось воно само так гарно пішло… Вважаю, що зараз тікток – це сильний, потужний спосіб розвивати свій бренд, у тому числі й особистий. Сьогодні саме ця соцмережа приводить до мене 80 % клієнтів. При цьому, крім часу, я нічого в нього не інвестую. Акаунт розвивається органічно», – говорить бізнесмен.
Контент сторінки більше схожий на влог. То Юрій за кермом відповідає підписнику, яку автівку краще вибрати за $12 тис. То демонструє, які машини виставлятиме на продаж. Періодично викладає відео з небізнесового життя.
Підприємець запевняє, що нічого не монтує, не підбирає ракурси. Він зробив ставку на живий контент. І фідбек від підписників свідчить, що розрахунок був правильним.
«Найкраще залітають робочі моменти, адже автолюбителів багато», – ділиться продавець авто.
Коли відео почали потрапляти в рекомендації, Юрій зрозумів, який контент сприймають люди і як його краще знімати. Але це індивідуально для кожного випадку.
Хоч влогер практично не монтує відео, соцмережа забирає багато часу. Викладати ролики потрібно часто, щоб підписникам було цікаво. Бізнесмен відчув на собі й побічний ефект популярності – коментарі хейтерів.
«Звісно, кожен має право на власну думку, але багато є й непроханих порад. Після ведення інстаграму я маю імунітет до хейту. Він завжди буде, я це розумію. Але є хейт – є й успіх. А щодо реакції, то ніяк не реагую», – каже пан Мочарко.
IT Snack Ua – домашні джерки від одеситки
Наталя Павленко з Одеси мала хобі – в'ялити м’ясо й пригощати ним рідних. А саме перед вторгненням росії шукала дегідратор, щоб почати готувати й джерки. Планам завадила війна й тимчасова еміграція за кордон.
Повернувшись додому 4 місяці тому, дівчина все ж замовила сушарку, завела сторінку в інстаграмі та тіктоці. Ще не було й сотні підписників, як з’явилися перші замовлення. Тож дівчина сушила м’ясо й паралельно розробляла нові смаки, замовляла пакетики та наліпки.
Зараз у неї 17,8 тис. підписників та майже 242 тис. уподобайок. І це лише за 4 місяці без прямих інвестицій у контент. Спочатку Наталя мала 4–8 замовлень на день, а зараз у деякі місяці продає по тисячу пачок снеків.
«Я створила сторінки в тіктоці та інстаграмі. Але клієнти масово пішли саме з тіктока. Власне, на нього я й робила ставку. Думала, якщо акаунт не залетить, то закину цей бізнес. Але я не думала, що все буде так швидко. Припускала, що треба кілька місяців, щоб розкрутити магазин. А відео сподобалися аудиторії, почали залітати в рекомендації. Перші замовлення я відправляла навіть без штампів на пакуванні та наклейок з назвами смаків. Усе це було в процесі розроблення й доставки», – згадує Наталя.
Дівчина публікує кадри з приготування джерків, процеси пакування, мотиваційні ролики про те, як з нуля самотужки почала мінібізнес, деякі моменти з особистого життя й відгуки клієнтів. Вона запевняє, що ця платформа ідеально підходить саме для дрібного бізнесу.
Наталя розповіла, що найкраще заходить навчальний контент. Люди хочуть дізнатися, як усе працює, у чому маринується м’ясо, що і де купує дівчина. Завдяки цьому й набираються перегляди.
«Іноді працює чорний піар, коли ви у відео когось критикуєте, а люди починають усе це коментувати, сперечатися. Таким чином теж підіймається активність», – ділиться підприємиця.
Бізнесвумен каже, що працює сама: готує м’ясо, пакує, відправляє й веде тікток. Мережа відбирає досить багато часу. На одне відео може піти від 30 хвилин до 2 годин. Треба зважати, що десь може злетіти програма, десь потрібно перезняти момент, десь відредагувати. Також треба час, щоб відповісти на коментарі.
Зі збільшенням аудиторії у Наталі з’явилися й хейтери. Спочатку дівчина болісно на це реагувала, а потім звикла. Проте засмучують конкуренти, які крадуть дизайн, рецепти, назви тощо.
«Якщо хейтери пишуть щось бридке, справді образливе, то я просто видаляю такий коментар. Іноді думаю: ось за що вони поливають мене брудом? А потім заспокоюю себе: якщо пишуть, отже маю якусь вагу – і перестаю реагувати», – усміхається підприємиця.
А тим часом, щоб розпочати власний бізнес зараз, держава за допомогою Ощадбанку пропонує гранти за програмою «єРобота». Також продовжує працювати державне кредитування малого бізнесу, аграріїв та підприємств «5–7–9 %».
Тож саме час розпочати власну справу й створити сторінку в тіктоці, щоб отримати перших клієнтів.
АТ "Ощадбанк"