Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Ризикуйте обережно

Катерина Спориш

Ніна Левчук, керівник Google Marketing Solutions у Центральній і Східній Європі, авторка курсу «Персональний бренд як інструмент росту» і тренер реаліті-школи бізнесу «Будуй своє», відповіла на запитання читачів порталу стосовно впізнаваності та ризиків.

Впізнаваність: потрібна за будь-яких обставин?

Чи необхідна людині — обличчю персонального бренда впізнаваність будь-ким, будь-де та будь-коли — питання неоднозначне. Щоб зрозуміти, чи потрібна впізнаваність всіма підряд, маю пораду — передусім запитайте себе про найголовніше: навіщо це мені?

У процесі запитань до самого себе стане зрозуміло, чи справді вам треба бути впізнаваним усіма, або ж доцільніше обрати інший шлях, як-от впізнаваність вашою цільовою аудиторією. До останньої належать — підприємці, клієнти, однодумці тощо.

Щоб залишатися в полі зору цих людей, варто постійно про себе нагадувати. Цього можна досягти завдяки аналізу поведінки цих людей у будні та у вихідні дні.

А саме — звернути увагу:

— що читають ці люди — друковані чи онлайн ЗМІ та якої тематики;
— де навчаються — на яких курсах або які онлайн-канали переглядають, і на яких платформах;
— на яких блогерів підписані;
— як проводять вільний час або вихідні.

Отримавши цю інформацію, завдання обличчя персонального бренду у тому, щоб крок за кроком знаходити свою аудиторію на профільних заходах. На таких можна починати як гість, пізніше — як спікер, можливо, і спонсор заходу. У ЗМІ — як коментатор та колумніст тощо.

Якщо ви все ж прагнете до широкої публічної впізнаваності, тоді вам на допомогу прийде інструмент для масової впізнаваності — як ментор, лектор, колумніст на «Будуй своє». Також допоможуть YouTube та телебачення.

Тож працюйте над тим, що потрібно саме вам, і не витрачайте часу й зусиль даремно.

Ризики: як керувати ними у персональному бренді?

Ризиків у персонального бренда достатньо, так само, як у власному бізнесі. Ризики як такі можуть стосуватися і прив’язки першого обличчя до назви компанії, і інших ситуацій.

Втім, важливо усвідомити найголовніше — ризики існують завжди. Тож до них, так само як у бізнесі та й у будь-якому проекті, необхідно підготуватися, бути готовими працювати над ними. Тобто мати план на випадок, якщо щось станеться.

Якщо говорити про ризики і прив’язку до назви компанії, то нерідко підприємці в Україні та світі називають компанію власним іменем або прізвищем. У такого підходу дві сторони медалі. У випадку успіху це призведе до впізнаваності засновника та членів його родини, і у підсумку — до бренду. А от у разі краху або, скажімо, публікацій провокаційних фактів чи фото засновника під удар підпадають і особистий бренд, і бізнес.

Саме через такі ризики багато підприємств по всьому світу не використовують прізвищ та імен засновників компанії у назві бренду. Натомість топ-менеджмент компанії, тобто кілька облич представляють її у ЗМІ та на офіційних зустрічах.

До інших ситуацій належить так зване подвійне дно. Подекуди відомі та успішні люди, підприємці або інші, ведуть декілька облікових записів у соціальних мережах — особисті та публічні. На особистих сторінках селебрітіз інколи використовують нецензурну лексику, на офіційних — дотримуються одного стилю.

На мою думку, це неправильний підхід, тому що не можна щось робити наполовину, треба дотримуватися однієї лінії побудови бренду усюди. Адже якщо вже взялися розвивати персональний бренд і зазначаєте, що ви — тренер або виробник якісних продуктів, гарний сім’янин, то дотримуйтеся цієї лінії поведінки насправді, а не на публіку.

Наостанок окремо зверну увагу підприємців: замислюйтеся про те, що ви робите зараз, які ризики цих дій на сьогодні та у майбутньому.

АТ "Ощадбанк"