Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Вихід на маркетплейс

Інна Ярова, співвласниця та керівний партнер Promobill, розповіла на виставці Retail & Development Business Expo – 2018 про те, як інтернет-магазинам заходити у маркетплейси та які переваги і нові можливості матиме бізнес від співпраці з торговельними майданчиками в Україні та Польщі. 

 

Новий тренд e-commerce

Сьогодні дедалі частіше бізнес починає виходити на маркетплейси, бо це нові можливості для підвищення продажів. Ця тенденція стосується навіть великих і уже популярних інтернет-магазинів зі сформованим іміджем. Наприклад, Moyo вийшов на Prom.ua, «Гарна мама» представлена на Lamoda. Тому виникає потреба у таких агенціях, як наша Promobill, які допомагають виводити та просувати товар на маркетплейсах.
 
Умовно усі маркетплейси можна поділити на два типи: ті, що піддаються управлінню, і ті, що не піддаються, такі собі «безпілотники». До останніх належать Lamoda, Rozetka тощо. Там діють чіткі правила самого ритейлера, які визначають: маржу; глибину й ширину асортиментної сітки; обсяг товару, який потрібно мати в наявності; відсоток від продажів. Наша компанія більше зосереджується на роботі з тими майданчиками, на яких магазинами можна управляти, наприклад, таким є Olx. Бо завдяки управлінню ми можемо згенерувати більше продажів. 

Магазин може заходити у маркетплейс по-різному. Часто ми допомагаємо магазину перенести на маркетплейс весь асортимент. Є і змішана система, що більше притаманна Польщі: магазини заходять у маркетплейс поступово. Виставляють там низькомаржинальні товари, або ті, що погано продаються, або товари, для яких ставка в Google зависока. Це як тестування: якщо є результати, процес входження продовжується. 

 

Навіщо бізнесу маркетплейси? 

Маркетплейси для бізнесу – це насамперед лояльна аудиторія. Не кожен інтернет-магазин може похизуватися такою кількістю відвідувачів. 

Коли ми пишемо в Google запит «купити», нам найчастіше показують маркетплейси. Якщо ви заходите на ці майданчики з товаром, ви можете привернути увагу їхньої аудиторії. А ще маркетплейси сприяють видимості бренда в інтернет-просторі. На перших позиціях пошуковиків – Olx, Rozetka та інші великі маркетплейси. Тому, розмістивши там товар, ви маєте шанс підвищити власну видимість. 

Виводячи магазини на маркетплейси, ми спостерігаємо такі тенденції:
- підвищення продажів;
- краще співвідношення «ціна – результат». Наприклад, коли ми запустили кампанію на Prom.ua, це було дешевше і результативніше, ніж коли ми працювали з Google: якщо правильно налаштувати картку-опис та розмістити товар у правильній категорії, ціна може зменшитися у сім разів. 

 

Нюанси роботи у Польщі 

Робота на польських майданчиках не дуже відрізняється.  Але у Польщі є один безумовний лідер серед маркетплейсів – Allegro. Проте варто пам’ятати, що Allegro бере оплату від 5%, розмір відсотка залежить від категорії. І цей маркетплейс відстежує, щоб усе було офіційно і без обману. 

Заходячи у такий маркетплейс, надзвичайно важливо: написати релевантні заголовки, дати правильний опис товару, зробити SEO-оптимізацію на рівні картки, правильно розмістити товар за категоріями. 

Ваше завдання – назвою картки відповісти людині на запит у Google. Бо мало хто буде одразу шукати на Allegro, зазвичай почнуть із Google. Це досить копітка робота, але вона допомагає зменшити витрати на рекламу. 

Наведу приклад одного нашого клієнта: ми заповнили картки товарів, поставили їх у відповідну категорію і на старті мали середній показник покриття 11%. А потім ми зрозуміли, що дитячі платтячка можна поставити не лише у категорію «Плаття», а й у «Бодіки» чи «Повзунки», а шкарпетки можна додати не лише у «Шкарпетки», а й у «Чоловічки» для дітей. І таким чином нам вдалося майже у 300 разів збільшити присутність магазину на маркетплейсі. 

Як це працює? Коли людина пише «купити чоловічка», їй показують Allegro, а там у всіх категоріях є наші картки. 

 

Отже, якщо ви плануєте виходити на маркетплейси, варто пам’ятати, що:
1. Більше можливостей на тих маркетплейсах, де є інструменти управління магазином.
2. У великих маркетплейсів величезна аудиторія, що може стати вашою за умови правильного оформлення акаунту: релевантних заголовків, SEO-оптимізації тексту картки, вдалого визначення категорії товару.
3. Якщо ви плануєте працювати з польськими маркетплейсами, варто звернути увагу на Allegro.
 

АТ "Ощадбанк"