Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Як отримати позитивні відгуки

Як максимально вигідно продати свій товар або послугу – це не єдине питання, яке вирішує бізнес. На певному етапі розвитку кожна компанія отримує зворотний зв'язок від клієнтів. На жаль, за словами керівника агенції комплексного інтернет-маркетингу Webline Promotion Віталія Кравченка, більшість клієнтів пишуть негативні відгуки з трьох причин: коли вони незадоволені, дуже незадоволені і вкрай обурені. Ігнорування таких відгуків призводить до зростання репутаційних ризиків, і може негативно позначитися на подальшій ефективності бізнесу.
У практиці Кравченка стався випадок, коли один негативний відгук спричинив втрату 1 млн грн вигоди. Постачальник сировини побачив негативний коментар і відмовився підписувати контракт на поставку. Експерт пояснює, що негативні відгуки пишуть не тому, що клієнт хоче потопити бізнес, а тому що він сприймає якісно надану послугу як таку і не хоче витрачати час на те, щоб залишити відгук-подяку.
 

Як притягувати позитивні відгуки

Щоб не потонути у суцільних негативних відгуках, бізнесу треба навчитися мотивувати клієнтів залишати позитивні оцінки. Найдешевший спосіб, за словами Кравченка, – замовити у фрилансерів гурт позитивних відгуків та розмістити їх на сайті, сторінках у соцмережах і великих майданчиках відгуків. Цей спосіб недорогий і ефективний, але ризикований.
По-перше, згодом клієнти зрозуміють, що відгуки куплені (особливо це помітно у соцмережах, коли коментарі залишають люди з фейкових акаунтів), і рівень довіри до вашого бренда впаде. По-друге, що дешевше рішення, то нижче якість його виконання. Школяр не зможе залишити якісний відгук про будівельний цемент або лінійку професійних шампунів, клієнти швидко виявлять наївність відгуків.
Краще зосередитися на контентному маркетингу і надавати рецензії про продукти та створювати активність навколо бренда. Заохотити клієнта написати хороший відгук можна за допомогою інтерактивності: пропонувати знижки та бонуси за відгуки, влаштовувати акції та розіграші призів.
Цей процес можна налагодити в ігровому форматі. Наприклад, ресторани створюють спеціальні додатки для смартфонів, де за відгук клієнт може накопичити бали і отримати безкоштовну страву або бонус за репост інформації про заклад.
У залученні відгуків про бренд важливу роль відіграє зручність. Клієнту ліньки шукати розділ на сайті, де він може почитати або залишити відгук. Тому є сенс долучити до сайту зручну форму зворотного зв'язку і додати кнопку реєстрації через акаунт у соцмережі. Клієнт повинен зробити мінімальну кількість дій, щоб залишити відгук. До того ж не забувайте про email-маркетинг. Він може допомогти розділити потік відгуків. Пропонуючи оцінити якість наданої послуги, ви швидше за все отримаєте негативні оцінки через email, а пропонуючи перейти за посиланням і залишити позитивний відгук за бонус, ви накопичуватимете плюси на сайті або у соцмережі.
 

Робота над репутацією бренда

Підвищувати упізнаваність і довіру до бренда можна за допомогою роботи з лідерами думок. Відстежуйте експертів, блогерів у вашій ніші і пропонуйте їм співпрацю. Це може бути як платний пост або відео, так і пропозиція протестувати ваш товар або послугу і залишити відгук. Лідерів думок читає ядро вашої цільової аудиторії, і може статися так, розповідає Кравченко, що після перегляду відео блогера клієнт, який купив ваш товар або послугу кілька років тому, повернеться і напише позитивний відгук.
Ще одним репутаційним лайфхаком можна назвати роботу з позитивними відгуками. Не забувайте дякувати вашим клієнтам і показувати, що їхня думка важлива для вашої роботи. Якщо клієнти бачать, що менеджери бренда не залишають позитивні відгуки без уваги, надають бонуси або подарунки, це мотивуватиме їх написати щось хороше.
Робота з негативними відгуками не менш важлива. Краще відразу відреагувати і намагатися вирішити проблему, ніж видаляти негативний коментар зі сторінки чи просити це зробити власників майданчиків з відгуками. Хоча й такі способи будуть дієвими, якщо відгук неправдивий і у вас є докази наклепу. В решті випадків треба спробувати вирішити проблему, поспілкувавшись з клієнтом, що зручно робити через соціальні мережі.
 

АТ "Ощадбанк"