Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Який бізнес отримує гранти під час пандемії

Катерина Спориш

Світлана Олєйнікова, експертка з пошуку та залучення ресурсів (фандрейзингу), розвитку соціальних, культурних та бізнес-проектів, керівна партнерка групи компаній Synergy Universe / Synergy Development Consulting розповіла «Будуй своє» про пріоритети грантонадавачів (донорів),  попит на консультаційні послуги у питаннях грантів, найпопулярніші запити, вимоги донорів та інше. 

Інформаційна довідка: Synergy Universe / Synergy Development Consulting 一 група компаній, що консультує у питаннях грантових програм, надає послуги аутсорсингу написання конкурсних заявок, навчає створювати грантові проекти та залучати кошти для бізнесу, освітніх, культурних, громадських та інших організацій.

一 Світлано, яким бізнес-проектам наразі віддається перевага?

一 Гранти надаються під запити цільової аудиторії. Наприклад, актуальними запитами бізнесу є розширення або форматування діяльності підприємств через кризу та коронавірус.

Форматування 一 як-от перехід з офлайну в онлайн тощо. В такому випадку бізнесу, наприклад, школам іноземних мов потрібне обладнання для роботи з учнями онлайн: ноутбуки для відеоконференцій, штативи та камери для запису уроків, ліцензійне програмне забезпечення тощо. Відповідно, конкурси повністю або частково фінансують закупівлю такого.

Розширення 一 коли бізнесу потрібно збільшувати кількість клієнтів або територію продажів. Наприклад, якщо виробник мінеральної води раніше продавав товари лише в одному регіоні офлайн, то розширення дозволить працювати по всій Україні та за її межами — продавати онлайн на маркетплейсах в Україні та інших державах тощо. Конкурси в такому випадку фінансують і консультаційні послуги, і закупівлю обладнання тощо.

Що в першому, що в другому випадках є спільне: не було повної зміни діяльності підприємства, тому простіше отримати безповоротні кошти. Якби була зміна діяльності: компанія до карантину виготовляла гумові чоботи, а тепер маски для індивідуального захисту, тоді фінансування отримати складніше, тому що немає ані досвіду у конкретній галузі, ані репутації. 

一 Кількість запитів клієнтів зросла чи зменшилася?

一 До кризи та під час неї кількість запитів клієнтів не змінилася: як було багато запитів, так і залишилося, підвищився попит на навчання завдяки широкому інформуванню донорів про можливості.

一 Світлано, які найбільш популярні запити клієнтів щодо конкурсів?

一 Ми працюємо з запитами клієнтів від €10 тис до  €50 млн. 

一 Чи змінювалися умови  конкурсів для бізнесу?

一 Нічого не змінилося. Як і раніше підприємцеві подеколи потрібно бути готовим сплатити частину коштів 一 30-50% вартості проекту. Це допомагає розподілити відповідальність сторін за виконання проекту. Коли є особистий вклад власника бізнесу у проект, тоді  краще, свідоміше, якісніше виконання проекту. Інколи не потрібно сплачувати внеску, коли це конкурс на заснування справи, закупівлю обладнання, навчання персоналу. 

一 Чи є секрети успішного проекту?

一 Якщо успіх виміряти у 100 відсотках, тоді його компоненти це: 30% 一 репутація, тому що для гранту потрібно мати репутацію, досвід у галузі, позитивні відгуки та вчасні успішні проекти; 30% 一 пропозиція або рішення запиту суспільства або бізнесу. Наприклад, запитом суспільства може бути працевлаштування людей з інвалідністю. У такому випадку грант передбачає фінансування створення робочих місць через закупівлю техніки, навчання персоналу, щоб передати вміння новим працівникам. Ще 30% 一 заявка та її оформлення, відповідність умовам конкурсу. Інші 10% 一 суб’єктивні фактори, що складно ідентифікувати та впливати на них.

一 Чи є зараз так званий фокус на проектах? 

一 Постійно працюють декілька типів грантів 一 на розвиток 一 щоб вирішувати запити регіону, бізнесу, гуманітарні 一 для надзвичайних ситуацій в світі, країні, пандемія, стихійні лиха тощо, вирішення військових конфліктів на Донбасі.

Наразі всі проекти фінансуються, ще більше коштів виділяється на гуманітарні проекти, щоб впоратися з пандемією та її наслідками в Україні. Впоратися з наслідками можуть не лише науковці, а й приватні підприємці, що допомагають вирішувати проблеми та боротися з наслідками.  Така тенденція зберігатиметься протягом наступних трьох років.

 

АТ "Ощадбанк"