Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Заговори, щоб я тебе побачив

АТ "ОщадБанк"

Підбірка контенту

 IT-weekend – глобальна подія, яка щороку збирає українське IT-ком’юніті для обговорення найактуальніших тем у сфері технологій. Цьогоріч голова департаменту віртуальної та доповненої реальності британського відділення PwC Джеремі Далтон розповів українським IT-фахівцям про можливості, які надають світові і бізнесу зокрема віртуальні технології у поєднанні зі сторітелінгом.  

Cторітелінг існує дуже давно. Протягом багатьох століть люди розповідали історії. Власне, сторітелінг – це мистецтво подання інформації. Першим прикладом сторітелінгу можна вважати наскельні малюнки наших пращурів, зроблені 13 тис. років до нашої ери, на яких давні люди зображали свій побут та полювання.  

Пізніше, у 2000 році до нашої ери, з'явилися перші написи на каменях. Вони замінили історії, байки і міфи, які передавалися від людини до людини. І нарешті 1865 року з’являються друковані книги. До сторітелінгу також можна зарахувати кінематограф і театр, тому що під час розповіді використовуються не лише слова, а жести і танці, ритміка і мелодика. Окрема історія – відеоігри, які займають цілу нішу в digital.  

Сторітелінг має декілька форм. Перша (візуальна) – предмети живопису, скульптури, монументи. Друга – книги і сценарії. Третя (аудіальна) – це інструментальна або електронна музика, через яку теж можна розповідати історії. Четверта – мова. Причому ці форми можуть проявлятися по-різному. Наприклад, для глядачів у першому ряду кінотеатру важливо те, що вони бачать, а для тих, хто в останньому, – те, що вони чують. Перші сприймають усе буквально, останні бачать історію як абстракцію.  

До сторітелінга зараховують також презентації або публічні виступи, тому що це теж форма передання інформації, під час якої ви слухаєте спікера та співпереживаєте йому. Більшість історій – гібридні, бо поєднують і мову, і аудіо, і візуалізацію.  

На початку 2010-х, часу розквіту візуального мистецтва, покоління міленіалів більше цінувало досвід використання технологій, а не володіння матеріальними речами. Для них цікавіше не дивитися кіно вдома на дивані, а піти у кінотеатр і зануритися в атмосферу зі спецефектами, звуковими примочками, 3D, IMAX. Люди шикуються в черги за цим досвідом.  

Але це просто екран перед людиною, і нічого більше. Тут у пригоді стає віртуальна реальність, тому що завдяки цій технології людина за лічені секунди переноситься в інший світ або в інший час. Тут є декілька варіантів.  

Віртуальна реальність (virtual reality, VR) – це повне занурення у віртуальний світ завдяки спеціальним пристроям. А от доповнена реальність (aguamented reality, AR) залишає користувача в реальному світі, але додає віртуальних елементів.  

VR і AR – це унікальні інструменти, які побудовані на імерсійних технологіях і можуть використовуватися на різних ринках. Йдеться про розваги, навчання, бізнес.  

У VR занурення відбувається на декількох рівнях – просторовому, візуальному, взаємодіючому. VR-технологія змушує людину озиратися навколо, пройтися віртуальним світом – праворуч, ліворуч, вгору, вниз. Змушує взаємодіяти – відчиняти двері, сідати, вставати тощо. Саме у віртуальному світі люди створюють найзахопливіші сюжети – це своєрідна машина часу, доступна для всіх.  

Ця технологія створена не тільки для розваги, її активно використовують у бізнесі. Наприклад, гігант ритейлу Walmart використовує VR для навчання співробітників. Аукціонний будинок Sotheby's використовує VR, щоб показувати реальні об’єкти нерухомості потенційним покупцям. А американський бренд Lowe's залучає клієнтів до створення дизайну і оформлення кімнат, офісів, житлових приміщень за допомогою віртуальних технологій. Компанія Ford використовує VR-технології для випробування виробничої лінії на фінальних стадіях.  

Бізнес використовує віртуальну і доповнену реальність у різних сферах: навчання персоналу (тренінги для команд, HR, публічні виступи тощо), дизайн, аналітика даних (аналіз, прогноз і розрахунки big data), візуалізація телеприсутності (дає можливість проводити виступи на відстані з максимальним ефектом присутності). Найбільші світові компанії – Apple, IMB, Intel, Samsung – нині інвестують у VR і AR.  

Hype Cycle (цикл зрілості технологій) – графічна презентація, розроблена американською дослідницькою та консалтинговою компанією Gartner. У ній дослідники зобразили рівні зрілості, визнання та суспільного застосування різних технологій. Згідно з їхніми даними, від середини 2017 року обсяги використання VR-технологій зростають надшвидкими темпами. За рівнем використання в бізнесі вони випереджають блокчейн і штучний інтелект. За прогнозами аналітиків, до 2021 року ринок VR виросте до $75 млрд, а кількість VR-гарнітур досягне 257 млн пристроїв. 45% всіх підприємств використовуватимуть ці технології.  

Це технологія, яка змінює бізнес, підключаючи вертикальні інструменти і дає нові можливості для розвитку. Наприклад, з їх допомогою відеоконференції перейдуть на якісно новий рівень. У такій спосіб люди зможуть віртуально подорожувати не тільки офісами, а й виробництвом, фабриками. VR дозволить по-іншому зберігати моменти, це будуть не просто пласкі фото або відео, а цілий світ, де можна оглядатися на 360º.  

Повернімося до початку, до сторітелінгу. Навіщо я взагалі його згадав? Сьогодні уміння захопити публіку, споживача і ЦА історіями вкрай необхідно кожному бізнесмену. За допомогою цікавої історії можна переконати людину і мотивувати швидше і простіше, ніж півгодинною тирадою про переваги та можливості. А віртуальна реальність – найзахопливіша форма оповіді. Тут задіяні всі органи чуттів споживача. Мені здається, що ми стоїмо на порозі великих відкриттів у віртуальному світі.   

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"