Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бюджетний маркетинг: як максимізувати прибуток за мінімальних витрат

Олена Залєвська

Коротко про тренди у світі

Через війну і, як наслідок, економічну ситуацію в країні, прибутки майже всіх бізнесів різко знизилися. Щоб втриматися на плаву, підприємці намагаються мінімізувати додаткові витрати компанії. Значною мірою це стосується маркетингових бюджетів. Як не втратити клієнтів та навіть залучати нових без виділення коштів на маркетингові стратегії й комунікації, розказала експертка-маркетологиня Ліна Радченко. 

«Попри те, що зараз важко всім, немає грошей на розкрутку, просування продукту чи справи, про маркетинг забувати не слід, – вважає Ліна Радченко. – Це той прискорювач, який зможе за правильного застосування вивести бізнес на нову швидкість і навіть за найскладніших обставин не дасть потонути в морі інфляції, релокації та перекваліфікації». 

Однак треба знати, як правильно будувати й застосовувати маркетингові стратегії та комунікації. Невміле й несвоєчасне їх застосування може призвести до прикрих результатів. 

Технології мереж

Не секрет, що світ онлайну має багато перевірених технологій залучення клієнтів. 

Ось найдієвіші та найдоступніші наразі:

SEO-оптимізація. Вивчіть свій ринок і конкурентів. Продивіться онлайн-тексти в мережі зі схожими описами вашого продукту чи сервісу, щоб зрозуміти, які ключові слова використовують, коли пишуть про ваш товар. Їх не буде дуже багато: 10–15 слів. Далі відформатуйте свій рекламний текст так, щоб ключові слова гармонійно й регулярно були вплетені в речення. Це допоможе підняти ваш текст на перші рядки в пошуковій системі, отже, є шанс, що клієнти звертатимуться до вас у першу чергу. \

Email-розсилка. Розсилайте рекламну пропозицію на електронні адреси потенційних клієнтів. Це дієво, коли ви вже маєте сформовану базу клієнтів з відповідними контактами і вам треба нагадати про себе, про випуск нової креативної продукції або запуск лінії товарів.

SMM. Таке просування охоплює ведення пабліків, груп і спільнот у соцмережах – Фейсбук, Інстаграм, Тікток тощо. Останнім часом такі сторінки навіть замінюють підприємцям сайти. Головне завдання – регулярно наповнювати сторінки якісним унікальним контентом, робити креативні відео й фоторепортажі. Сьогодні покупці передусім зважають на візуальний контент і цікаву подачу. Для залучення нових підписників і розкрутки вашої справи потрібно залучати й рекламу. Але це вже другий крок. У першу чергу розвивайте власні спільноти й сторінки. Це дасть вашій справі друге дихання. 

Ютуб-канал. Якщо є час і наснага максимально розкрутити бізнес, відкрийте канал на ютубі й висвітлюйте новини про компанію, послуги, новації тощо. Якщо зможете генерувати цікавий контент й унікальні відео, згодом отримаєте вдячну й активну аудиторію, яка трансформується у покупців. Проте розкрутка каналу без додаткового бюджету – довга й непроста справа. Якщо у вас не так багато часу, але є хоч мінімальний бюджет на розкрутку, зверніться до тематичних каналів з пропозицією розповісти про ваш продукт. Блогери з невеликою, але унікальною аудиторією беруть за рекламу приблизно 500 доларів.

Є, звісно, такі інструменти, як контекстна, тизерна й таргетована реклама. Але для них потрібні значно більші вкладення, які зараз не кожен може собі дозволити.

Все геніальне просто

Експертка радить застосовувати класичні, але водночас дієві методи успішної маркетингової комунікації:

Візуалізація. Сьогодні світ купує очима. Треба лише намалювати зрозумілу креативну картинку про ваш продукт. Або застосувати ефект «до та після».

Унікальність. Креативте, вигадайте, чим саме ваш продукт може відрізнятися від товару конкурентів. Якщо зможете придумати свою фішку, успіх гарантований. 

Не гіперболізуйте. Якщо вам здається, що зможете залучити більше клієнтів, перебільшуючи правду про свій продукт, то прикро помиляєтеся. Будь-яка маркетингова технологія тримається передусім на правді. А довіру навіть найвірніших клієнтів дуже легко втратити.

Ефективний сторітелінг. Будь-який продукт починається з легенди. Саме передісторія створення продукту або вашого підприємства може зацікавити клієнтів. Чи, навпаки, відштовхнути. Написали рекламні тексти – перечитайте, чи виникає у вас бажання купити товар? Текст має бути чітким, привабливим, не банальним, а головне – цілеспрямованим. 

Ситуативний маркетинг. Останнім часом він стає дуже популярним. А головне – це абсолютно безкоштовно. Потрібно просто бути спостережливим і швидко реагувати на ситуацію. Так, після якоїсь гучної події у суспільстві, спорті, культурі тощо ви маєте відреагувати на неї у форматі своєї продукції або сервісу. Наприклад, після перемоги України на Євробаченні чимало торгових марок розмістили у себе на сайтах зображення рожевих панамок просто в логотипах, як у лідера гурту Олега Псюка.

Зрозумілість. Ресурс, де клієнти вибирають і купують продукцію, повинен бути максимально зрозумілим. Покупця має хвилювати лише одна проблема: що купити. На питання, як це зробити, куди для цього зайти, що потрібно натиснути, маєте відповісти ви. Все повинно бути зрозумілим в алгоритмах.

Лідер думки. Сьогодні для багатьох важливо, в кого купувати. Якщо ви є авторитетом, то все, що пропонуєте, буде гарним вибором. Тож підвищуйте свою експертність. Пишіть статті та блоги для різних пабліків і медіа, беріть участь у конференціях. Якщо ж вас не кличуть, влаштовуйте заходи самі, будьте активними в соціальних медіа. Словом, крокуйте в ногу з часом. 

Коротко про тренди у світі

АТ "Ощадбанк"