Коротко про тренди у світі
За даними Sensor Tower, що досліджує тренди у глобальній цифровій економіці, у 2021 році застосунок TikTok завантажили 753 млн разів – це на 15 % більше, ніж торік. Інша агенція, Hootsuite, інформує, що наприкінці 2022-го кількість користувачів цієї соцмережі сягнула за 1 млрд.
Як бачимо, популярність платформи по всьому світі лише зростає, отже, її можна використовувати і з підприємницькою метою.
Застосунок для бізнесу
Згідно зі статистикою TikTok for Business, 30 % користувачів соцмережі є люди віком 18–24 років, що свідчить про платоспроможність її аудиторії. А ще вона постійно зростає, тому відкриває великі перспективи для бізнесменів.
Якщо порівнювати з традиційною торгівлею, то TikTok зараз – це торгова точка на Хрещатику, тобто одне з найпопулярніших місць, де щодня буває море людей. І всі вони потенційні покупці.
Висока популярність серед молоді й високі показники відвідуваності з різних країн світу роблять TikTok ефективною платформою для продажу товарів і реклами. Тож не дивно, що цей тренд відчули підприємці: соцмережа стає все більш затребуваною серед бізнесменів у плані просування послуг і товарів.
Великі компанії та банки також популяризують свої акаунти у TikTok. Так, першим серед українських фінустанов, що з’явилися у цій мережі, став Ощадбанк.
Він адаптує тренди під власні сервіси та продукти. На його сторінці можна побачити танець Венздей, епізод шоу «Холостяк», візит Джо Байдена – і все це у відділенні Ощадбанку! Переходьте за посиланням, щоб надихатися і створювати яскравий контент для свого бренду.
Продажі через стрім
Як проводити стріми, щоб продавати товари у цій соцмережі? Аби мати таку можливість, передусім потрібно залучити на свою сторінку хоча б тисячу підписників. Найпростіший спосіб це зробити – створити візуально привабливий контент, цікавий вашій аудиторії. А можна й придбати готовий акаунт з потрібною кількістю підписників. Однак такий спосіб не найкращій, оскільки важко передбачити, які саме підписники є активними та зацікавленими у вашому товарі.
Що таке стрім
Технічний бік процесу. Щоб активувати функцію «Стрім», потрібно:
оновити TikTok до останньої версії;
натиснути на значок «+» внизу екрана;
вибрати «Стрім»;
увести назву свого стріму й дати опис;
налаштувати обкладинку стріму й вибрати налаштування приватності;
натиснути «Старт» і власне розпочати стрім.
Що продавати
Спосіб продажу через стріми досить універсальний, тому підходить для будь-якого виду товарів – від одягу та косметики до техніки й харчів. Головне – цікавий і змістовний контент, який чіплятиме вашу аудиторію.
Є численні кейси успішних продажів шляхом стрімів. Наприклад, блогерка з Вишневого Yaremchuuk, яка має досвід з продажу косметики, розповіла, що після першої ж трансляції вона заробила понад 15 тис. грн.
Заробіток на стрімах у TikTok залежить від багатьох факторів, зокрема від кількості глядачів, якості товару та ефективності продажу. Продавці у цій соцмережі можуть отримувати гроші різними способами – прямим спонсорством від брендів, продажем власних товарів або партнерством з іншими бізнесами.
У кого вчитись
Прикладом успішних продавців, які ведуть стріми в TikTok, є корейський бренд косметики VT Cosmetics. Він проводить стріми, показуючи нові продукти та відповідаючи на запитання глядачів, що дає змогу продавати товари в реальному часі. У середньому стріми VT Cosmetics дивляться 20 тис. глядачів, а вартість проданих на стрімах товарів коливається від 10 до 100 доларів. Таким чином, продається до 5 тис. одиниць продукції за один стрім.
Інший приклад успішних стрімерів – компанія одягу Stylenanda. На стрімах показуються нові колекції та даються відповіді на запитання. З квітня 2021 року середня кількість глядачів стріму становить 30 тис., притому що вартість одягу компанії коливається від 30 до 300 доларів, а обсяг проданого товару за один сеанс сягає 8–10 тис. одиниць. Це пов'язано зі зручністю формату – покупці бачать одяг у реальному часі й можуть одразу отримувати відповіді, що збільшує їхню довіру до товару та зменшує кількість повернень.
Після завершення стріму важливо звернути увагу на додаткові можливості платформи для просування вашого бізнесу. Одна з таких – відкриття власного магазину просто в застосунку. З його допомогою ви легко розмістите товар з відео стріму в магазині та зазначите зручні способи оплати. Крім того, після проведення стріму ви можете заливати його в інші соцмережі, щоб залучати до свого бренду більше аудиторії.
Як проводити ефір у TikTok
Кілька порад від блогерів:
Підготуйтеся до ефіру: створіть план, де чітко вказано, який товар буде показано та які запитання можуть виникнути у глядачів.
Будьте активними й відкритими для спілкування з аудиторією під час стріму.
Зважайте на свою міміку й жестикуляцію, щоб зрозуміло передати емоції та думки.
Відповідайте на запитання й наочно демонструйте свій товар.
Не бійтеся запитувати в глядачів, що вони хочуть побачити наступним. Це допоможе вам зрозуміти, що саме потрібно людям і як краще презентувати товар.
Використовуйте зручні інструменти TikTok – фільтри, ефекти, щоб зробити стрім візуально привабливішим.
Переконайтеся, що маєте стабільний інтернет і достатньо заряду на своєму пристрої.
Продумайте способи реклами та просування стріму для залучення нових підписників та збільшення кількості продажів.
Пам’ятайте про відповідальність перед клієнтами: не обіцяйте надто багато і завжди дотримуйтеся своїх обіцянок.
Чого не варто робити:
не розповідайте про товари занадто багато, та водночас не упускайте важливі деталі;
спілкуйтеся з аудиторією як з друзями, але не забувайте, що ви все ж продаєте товар.
Необхідно збирати фідбек від своїх підписників після кожного стріму. Звертайте увагу на те, що подобається глядачам, які питання актуальні і які товари зацікавлюють вашу аудиторію найбільше. Це допоможе підвищити якість стрімів, зрозуміти потреби й побажання ЦА, а також налаштувати ефективний продаж товарів.
Коротко про тренди у світі