Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

ПРОСУВАННЯ «ПІД КЛЮЧ»

Порада від спеціаліста

Ольга Макушина, засновниця і директор Web Seo студії Seo Moon, розповіла «Будуй своє» про особливості SEO-просування в Україні.

ЛІКБЕЗ З SEO-ПРОСУВАННЯ

 

Seo Moon — студія, яка займається просуванням сайтів, веб-аналітикою, рекламою в інтернеті й управлінням репутацією у мережі. SEO потрібно для пошукової оптимізації, яка збільшує кількість та якість трафіку на сайт за допомогою звичайних результатів пошуку. Ольга Макушина розповіла про основні складові SEO-розкрутки, які необхідно пам’ятати підприємцю при запуску свого бізнесу:

 

1) Пропозиції в стилі «виведемо в ТОП за 2 місяці» можуть бути реальними лише для дуже маленького регіону. Наприклад, для якогось з маленьких міст України, де конкуренція в пошуковику за потрібною темою ще дуже низька. В інших випадках це неможливо, а якщо результат і буде досягнутий за місяць, через пару тижнів сайт, швидше за все, «впаде та вилетить» з видачі пошуку.

2) Контент — не єдина, але дуже важлива складова сайту. Не потрібно розміщувати на сайті матеріали конкурентів, тестові тексти «поки не напишу свій» тощо.

3) SEO дає результат через тривалий час, а в деяких нішах і через роки. Підприємцям, які не мають змоги регулярно платити за просування, краще зробити повну внутрішню оптимізацію сайту (тобто, одноразово навести повний порядок на сайті технічно) і купити консультацію або навчальну програму про те, як правильно вести блог і розміщувати контент, щоб самому мати можливість просуватися. Звичайно, результат буде не таким, як у професійного фахівця, зате можна буде спостерігати хоча б мінімальний прогрес.

 

МІФИ ПРО SEO-ПРОСУВАННЯ

 

Ольга Макушина розвінчує такі міфи, з якими доводиться стикатися SEO-спеціалісту:

 

1. SEO померло і більше не працює.

Це переконання пов’язане з великою кількістю непрофесійних і недобросовісних виконавців.

 

2. SEO — це «шаманство», щось зовсім незрозуміле.

Для цього фахівцям потрібно навчити клієнта основ SEO, щоб він розумів його суть як певного алгоритму дій, який можна описати і про який можна прозоро розповісти.

 

ТОНКОЩІ SEO

 

Як в Україні, так і за кордоном, однакові фундаменти SEО-просування. Однак у другому випадку конкуренція набагато більше, а методи просування агресивніше. Це пов’язано з тим, що західні підприємці мають базові навички SEO. В Україні ж малий і середній бізнес погано розбирається в SEO-просуванні, тому часто потрапляє в неприємні ситуації з недобросовісними компаніями, вважає Ольга.

 

На думку засновниці Seo Moon, найактуальніший зараз тренд — це SEO-оптимізація сайту під голосовий пошук. За статистикою вже зовсім скоро понад 60% пошукових запитів користувачі будуть вводити саме «голосом».

 

ПРОСУВАННЯ ДЛЯ РІЗНИХ СФЕР БІЗНЕСУ

 

У кожній сфері дуже важливо виділити своє правильне семантичне ядро ​​запитів. Це ті з них, за якими реально переходять цільові клієнти. Такі запити потрібно виділити не для сфери загалом, а індивідуально для кожного проєкту. Ольга наводить приклад з двома схожими запитами: «меблі на замовлення в інтернет-магазині» і «меблі на замовлення». Обидва мають зовсім різне ядро, хоч тематика у них і одна: у другому випадку пошук повинен видати більш дорогий сегмент або меблі ручної роботи.

Основна складність SEO-просування для малого і середнього бізнесу, на думку Ольги, полягає в тому, що малому бізнесу важко забезпечити собі такий бюджет на SEO, який потрібен для написання хорошого контенту, покупки якісних посилань, регулярної аналітики та глибокої роботи з проєктом.

 

КОЛИ ПОТРІБЕН SEO-СПЕЦІАЛІСТ?

 

Далеко не кожному бізнесу потрібен в штаті SEO-спеціаліст. Крім того, SEO саме по собі також потрібно не кожному бренду, принаймні на стартових етапах, вважає Ольга.

 

SEO-спеціаліст в штаті must have для:

1) Інформаційних ресурсів (онлайн-видань, каталогів, журналів, порталів тощо).

2) Великих інтернет-магазинів.

Усі інші напрямки можуть віддавати цю роботу на аутсорсинг агентствам або на фріланс.

 

Таким чином, Ольга дає кілька порад про те, як власнику бізнесу визначити, якого фахівця краще вибрати: штатного або на віддаленій основі: «Якщо проєкт — невеликий інтернет-магазин або інформаційний ресурс невеликого масштабу, то віддалений формат підійде. Але раз на місяць потрібно отримувати звіт, а також зустрічатися онлайн або офлайн один раз на три місяці для обговорення та коригування стратегії. Решта нюансів легко вирішується в онлайн-режимі».

 

КЛЮЧІ ДО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ

 

Сьогодні фахівець з SEO — одна з модних спеціальностей з високим рівнем конкуренції. Здається, що для професіоналів можуть виникати складнощі з тим, щоб виділитися серед великої кількості кандидатів. Однак при цьому, на думку Ольги, якість надання послуг на ринку SEO-оптимізації нижче середнього: «Як би дивно це не звучало, але якісне надання послуг для SEO-напрямку — це вже «виділитися» серед більшості компаній». Також важливі прозорі та відкриті кейси, що показують реальний досвід.

 

Як вважає Ольга, головні якості та навички хорошого SEO-фахівця — це:

— швидка здатність до самонавчання, можливість постійно стежити за новинками, застосовувати їх «з розумом» і аналізувати результати;

— посидючість — в цій професії є багато аналітичної і «рутинної», але дуже необхідної роботи;

— також дуже знадобляться, але не є обов’язковими базові знання з HTML.

Головний плюс роботи в SEO-просуванні — це відсутність меж для розвитку в цій ніші. Пошук змінюється постійно, тому SEO-напрям ідеальний для тих, кому подобається дізнаватися та впроваджувати щось нове. «Якщо ти готовий експериментувати, робити круті результативні кейси і ринок України для тебе вже тісний, то можна виходити закордон і працювати з більш глобальними і складними проєктами», — коментує Ольга.

 

СКЛАДНОЩІ В SEO

 

Для команди Seo Moon основна складність — пояснити клієнтові як і чому потрібно чекати результат, чому сайт не може бути в перших трьох рядках пошукового запиту через місяць. Також в Україні є труднощі з пошуком авторів, програмістів, дизайнерів, які утримували б оптимальне співвідношення ціни та якості.

 

Щоб полегшити роботу просування, Ольга рекомендує використовувати додатки-помічники, серед яких такі сервіси, як Ahrefs, Similarweb, Serpstat, додаток Screaming Frog SEO Spider (для вивантаження й аналітики сторінок) і Topvisor (для порівняння знімання позицій).

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"