Про успіх
Український digital-ринок досить конкурентний. Чому ідея відкрити digital-агенцію з’явилася саме тепер?
Ідеї не було. Звільнившись з агенції NSG, де я працювала на позиції SMM-head, вирішила спробувати щось геть інше, приміром, поїхати в Африку за волонтерською програмою. Але раптом зателефонував давній клієнт і запропонував вести SMM для бренда категорії А. Я була налаштована робити якісний продукт, експериментувати та знаходити нові рішення, тому одразу ошелешила клієнта запитанням: «Ви хочете якісно працювати і досягати результату чи аби бюджет «зливати»? Клієнт відповів, що потрібен результат. Я погодилася.
Чому вирішили змінити SMM на digital?
Під час роботи зрозуміли, що без digital не обійтися. Спочатку клієнти замовляли SMM, а він може бути центральною точкою для кросплатформенних проектів. У нас народжувалися ідеї на межі з іншими інструментами, а клієнти бажали їх реалізовувати. Вирішили розширювати експертизу. Наприклад, для проекту Citrus Fit Challenge хотіли зробити серію щоденних завдань для споживачів із залученням лідерів думок. Реалізували це у вигляді відеороликів, клієнту сподобалося, і він замовив інші відео.
Скільки коштує відкрити агенцію?
Лише за минулий рік відкрилося близько десяти агенцій – це маленькі команди, що роблять проекти для локального бізнесу. Не думаю, що там великі витрати. Щодо Mocko, то ми росли без жодних інвестицій. Я впевнена, що справа має приносити гроші одразу. Якщо заробіток дозволяв переїхати у кращий офіс – ми переїжджали. Щоразу після реалізованого проекту виділяли гроші на нові комп’ютери та інші необхідні для роботи речі.
Яка структура вашої агенції? Як підбирали колектив?
Mocko складається з декількох департаментів: медіапланування та аналітики, продакшену, креативу (дизайнери, копірайтери) та відділу клієнт-сервісу. Наші менеджери не просто акаунти, а лідери проекту та інтегратори, які мислять не тільки таймінгами та звітами, а результатом: як виконані нами KPI впливають на продажі. Усі фахівці можуть обирати проекти – це запорука того, що їм в рамках невпинного драйву буде комфортніше працювати. Я вважаю свою команду неймовірною, маю навіть спеціальний хештег #яобожнююсвоюкоманду. Комусь я запропонувала роботу через п’ять хвилин співбесіди, хтось отримав «так» у месенджері. Досі чуття мене не підводило – за три роки я лише раз звільнила людину.
Як підбирали приміщення для офісу? Чи виникли труднощі з орендодавцями?
Перші півроку ми з єдиним моїм співробітником працювали вдома, потім у коворкінгах. Згодом була орендована кімнатка у підвалі на Подолі, потім невеликий офіс під дахом. Лише цього річ ми переїхали у центр, поблизу театру Франка. Це вже повноцінний офіс. Він дорожчий за попередні, проте так зручніше і клієнтам, і співробітникам. Важливо, щоб людям було приємно працювати.
Які труднощі доводиться долати?
Кожна проблема – це сходинка вгору. Їх безліч: коли зникає інтернет в офісі; коли доводиться закінчувати проект самому, без менеджера, який його вів; коли не встигаєш підготувати презентацію для клієнта; коли клієнт зникає і не платить за роботу. Проте вихід завжди знаходиться. Зі мною чудові люди: команда, партнери, сім’я, друзі. Вони допомагають мені рухатися далі, навіть коли важко.
Які цілі агенції?
Незмінна мета одна – бути партнером свого клієнта, робити якісний продукт. У нас є клієнти, з якими ми працюємо по два-три роки, які прийшли із невеликими замовленнями в SMM, а потім ми почали для них робити сайти на інші ринки, знімати ролики тощо. Агенція росте разом із бізнесом клієнта. Щодо поточних цілей, то хочемо більше кросплатформенних проектів, використовувати інновації, тестувати нові формати і канали комунікації.
Де шукаєте натхнення для проектів?
Натхнення скрізь: у підслуханих розмовах у метро, у незнайомій людині, яку зустрічаєш на вулиці. А ще – в команді, у думці кожного. Часом так виникає щось неймовірне. Головне – це вміти слухати і чути, не засуджувати, а намагатися розібратися, вловити невловиме.
Що таке для вас «успішний проект» та «задоволений клієнт»?
Успішний проект – це коли росте не тільки упізнаваність, а й продажі. Це той проект, у якому перевиконані планові показники. А задоволений клієнт може зателефонувати опівночі і сказати: «Таню, у нас тут аврал, потрібно швидко залучити опініон-лідерів». Бо він тобі довіряє і знає, що на тебе можна покластися.
Як ви обираєте клієнтів? Чи відмовите клієнту з поганою репутацією?
Так, ми обираємо, з ким співпрацювати. Нещодавно відмовилися від трьох тендерів. Щодо репутації, я думаю, не варто довіряти чуткам. Починали працювати з кількома клієнтами, про яких пліткували, що «вони складні», «вони не платять». А тепер це найулюбленіші наші клієнти.
Які табу існують для вас у digital?
Я ніколи не беруся за проект, якщо він не збігається з моїми цінностями. Переконана, що працювати треба лише з тими проектами, в які віриш.
Кого ви вважаєте своїми конкурентами?
Мені більше подобається говорити спаринг-партнери – це ті, з ким цікаво змагатися. Деякі з агенцій – це партнери, з якими ми спільно реалізовуємо проекти. Намагаємося будувати з ними довгострокові відносини, тому що ринок вузький, всі одне одного знають, і треба працювати на ефективність, а не витрачати сили на марну боротьбу. Бо тільки у синергії можна зробити крутий продукт.
Як змінився digital-сегмент рекламно-комунікаційного ринку від вашого виходу на ринок?
Мільйон нових форматів з’являється щодня, старі відходять, комунікація стає дедалі швидшою, вужчою, сегментованішою. Digital потрібна надзвичайна оперативність ухвалення рішень від агенції та клієнта.
Якими своїми проектами пишаєтеся?
Проектом «Будуй своє», який стартував нещодавно. Робота над ним тривала лише півтора місяця. Щодня у нашому офісі відбувалися зйомки навчальних лекцій. Тепер вони на порталі – це дуже круто. Пишаюся спільним проектом з нашим партнером, агенцією Navigator, для KFC, який називається «А ти встиг?». Це був перший проект, з яким ми з digital переходили в інші канали комунікації. Тоді SMM-інсайти допомогли створити креатив для всієї кампанії: зовнішньої реклами і промо. Пишаюся проектом Citrus fit challenge, тому що ми перевершили всі очікування – і свої, і клієнта. Була мета – 3 тис. лідів (тобто реєстрацій на сайті), а в результаті мали 9 тис. І ще багато чим. Особливі відчуття викликають деякі пости і коментарі на сторінках брендів, які ми ведемо. Вражає, як іноді влучно можна сформулювати думку або обіграти відповідь.
Що плануєте на наступні 5-10 років?
Два роки тому ми навіть не уявляли, що опинимося саме у цій точці, де є сьогодні. Ми відкриті до будь-яких трансформацій і пам’ятаємо, що «доводиться бігти швидше, ніж завжди, тільки щоб залишитися на тому самому місці, а щоб потрапити в інше місце, треба бігти удвічі швидше».
Про успіх
АТ "Ощадбанк"