Про успіх
Софія Теребова, засновниця та власниця кондитерської «March&Co», учасниця реаліті-школи бізнесу «Будуй своє» розповіла про заходи, що врятували її бізнес від зникнення.
一 Софіє, що для твого бізнесу означало запровадження карантину?
一 Минулого року ми отримали багато постійних клієнтів 一 столичних кав’ярень. Саме вони були нашими основними замовниками. Приватних замовлень було набагато менше, торти та інші види продукції замовляли до 10 одиниць на тиждень.
Тож оголошення карантину, закриття закладів громадського харчування і кав’ярень означали втрату замовлень з усіма наслідками 一 неможливістю платити заробітні платні, оренду та виконувати всі інші зобов’язання.
Зі свого боку ми вирішили не призупиняти роботу кондитерської «March&Co» з двох причин. По-перше, ми — невеличке підприємство. Якби ми призупинили діяльність на час, то зупинилися б вже назавжди, і все, що ми робили протягом всіх цих років, зникло б. По-друге, ми працюємо з людьми і для людей. Для нашої команди ми 一 єдине джерело доходу, втративши яке всі вони залишилися б без грошей, відповідно, без можливості виконувати фінансові зобов’язання, наприклад, оплачувати оренду житла, кредити тощо.
一 Що ти робила для вирішення проблеми?
一 Вирішення проблеми ми шукали три дні поспіль. Знайшли 一 на сторінці кондитерської @Butter_and з міста Сан-Францисько в соціальній мережі Instagram. У пості вони описали всі проблеми, з якими зіткнулися під час карантину і запропонували своїм підписникам підтримати маленький бізнес та придбати «карантинкейк». Тобто невеликий тортик для декількох осіб. За три тижні #карантинкейк з’явився більш, ніж в 180 кондитерських по всьому світу!
Я також підтримала цю ідею та адаптувала для своєї пекарні. Ми з командою зробили два види тортів з найбільш популярними смаками: вершково-ягідним та шоколадно-карамельним. Зробили його з мінімальною націнкою, лише в 350 грн, оскільки мета 一 залишитися на плаву та забезпечити кондитерів роботою. Меншу ціну вдалося отримати за рахунок оформлення. Якщо зазвичай ми затягуємо кремом торт повністю, то у «карантинкейку» коржі видно. Чому? Ну, по-перше, це гарно і є певний тренд на «голі торти». А по-друге, ми використовуємо меншу кількість крему та часу на декорування. На продуктах ми не економили — використували ті ж самі компоненти, що і до карантину, як і рецептуру.
Також ми вирішили підтримати інших малих підприємців і запустили флешмоб з хештегом #купуйумалих. За хештегом можна знайти локальні бізнеси, що пропонують свої товари або послуги.
一 Що це принесло?
一 Ми отримали замовлення, а з ними і грошовий потік для виконання зобов’язань перед командою та на інші витрати. Втім прибутку ми отримали зовсім небагато. Якщо врахувати ще деякі необхідні поліпшення в цеху, в загальній картині, збиток склав пару тисяч гривень. На мою думку, це дрібниці, тому що втратити ми могли б набагато більше.
一 Що хочеш зробити ще?
Також зараз вирішується питання знижки на оренду, тому що це забирає левову частину коштів. На час карантину для нас, як і для інших маленьких виробників, це означає достатньо суттєве зниження витрат на фоні падіння доходів.
Взагалі, зараз розумію, чому кажуть «Криза 一 пора можливостей». Напевно тому, що ти в такому трясовинні, що вже не страшно. Не страшно пропонувати співпрацю, не страшно просити про допомогу, не страшно реалізовувати ідеї, які давно відкладала. Бо гірше все одно не буде. Ти починаєш рухатися більше, швидше, креативніше, і це, як і будь-яка праця, дає свої результати!
一 Що ти робитимеш після карантину?
一 Планую повернутися до звичайного графіку, хоча розумію, що щось в роботі точно зміниться. Цей період оголив наші слабкі місця, і тепер знаємо, що підлатати, щоб рухатися далі. А куди і як 一 покаже час.
Про успіх