Бізнес-план
Як відкрити меблеву компанію й обрати напрям виробництва? Скільки коштує розпочати такий бізнес, і коли він окупиться? Як шукати клієнтів, працювати з ними та як рекламувати вироби. Про це розповість власник компанії Trend Mebli Євген Мицик.
Що виробляти
Є різні напрями виготовлення меблів, серед них:
- корпусні меблі (шафи-купе, кухні, дитячі, спальні гарнітури тощо);
- м’які меблі (дивани, крісла, пуфи);
- меблі з деревини (ексклюзивні шафи, ліжка, меблеві фасади).
Від обраного напряму залежить специфіка роботи. Наприклад, меблі з масиву коштують дуже дорого й потребують власного столярного цеху для повноцінного оброблення деревини. Виготовлення м’яких меблів теж вимагає великих вкладень на початок виробництва й напрацювань власних моделей диванів та іншої продукції.
Відносно простий вхід у бізнес має виробництво корпусних меблів. Деталі для корпусів вирізаються з готових плит ДСП та збираються на об’єкті замовника або у власному цеху.
Такий напрям й обрав собі Євген Mицик: «Для мене це більше покликання. Мені з дитинства подобалося заглядати в меблі і розбиратися, як там все рухається і працює. Почав займатися потроху – для себе і знайомих. Просто тренувався, гроші за роботу не брав, накопичував досвід. А потім потихеньку стали з'являтися рекомендації».
Аутсорсинг розкрою та своє збирання
«Сьогодні величезну роль відіграє якість меблів. Якщо вона є, то супер, якщо ж ні, то ви швидко втратите клієнтів, бо в цьому бізнесі дуже важливе «народне радіо». Щоб підтримувати високу якість, потрібно відповідне обладнання, а воно коштує чималих грошей. Тож послуги різання, крайкування я віддаю на аутсорс. На виході отримую відмінну точність і якість, ідеальне клеєння крайки, точне фрезерування, сверловку. Залишається лише все добре зібрати», – ділиться досвідом Євген.
Однією з головних фігур у створенні проєкту є конструктор. Саме від нього залежить якість підготовленого деталювання й точність розрахунків усіх елементів. У створенні корпусних меблів важливий кожен міліметр, тому похибки можуть зіпсувати фінальну картину.
Для пришвидшення процесу виготовлення корпусних меблів Євген відкрив власний збиральний цех. Це орендоване приміщення, в якому фахівці лише збирають і підганяють корпуси. У цеху встановлені:
- форматно-розкрійний верстат із витяжкою;
- крайколичкувальний верстат;
- кілька фрезерних верстатів.
Меблі можуть збиратися й на об’єкті замовника. Так клієнт трохи заощаджує на доставленні, але треба попередити людину, що тоді у приміщенні буде багато пилу. Якщо замовник вже мешкає у квартирі чи домі, зазначений варіант зазвичай неприйнятний.
Мінімальний набір обладнання
Головний етап створення корпусних меблів – збирання. Для нього треба залучати кваліфікованих фахівців, які вміють якісно зібрати й точно встановити меблі. Євген Мицик розповів, що для реалізації проєктів у його співробітників обов’язково є набір обладнання та інструментів:
- акумуляторний шуруповерт;
- перфоратор;
- занурювальна пила або лобзик;
- набір ручного інструменту;
- струбцини;
- розмічальний інструмент;
- рейсмус;
- пилосос: сьогодні це обов'язкова умова, бо дає змогу прибирати за собою сміття;
- лазерний нівелір зі штативом. Ручний (бульбашковий) не дасть потрібної точності;
- лазерний далекомір – з ним дуже зручно виміряти висоту;
- драбини.
«Я звик працювати акуратно й гарно. А без професійного інструменту досягти високоточного результату практично неможливо», – додає Євген.
Персонал
«Працівників набираю за рекомендаціями. Хлопці на збиранні часто працюють на аутсорсі, але їх потрібно суворо контролювати. У постійній команді зараз у мене три фахівці, які працюють на монтажі», – зазначає підприємець.
Періодично Євген проводить навчання робітників, знайомить їх з новинками ринку, відправляє на конференції виробників фурнітури.
Пошук клієнтів
Бізнесмен веде сторінки компанії Trend Mebli у фейсбуку та інстаграмі. Робить якісні відео та фотоогляди об’єктів, які реалізувала його команда.
Крім цього, залучає такі канали:
- таргетовану рекламу;
- роздавання листівок у перспективних районах міста;
- рекламу в новобудовах.
«Клієнти приходять і завдяки роботі з дизайнерами, виконробами, забудовниками, мережами (магазинами, аптеками тощо). Потрібно знайомитися з власниками, менеджерами, заводити особисті контакти. У малому бізнесі це відмінно працює, – радить бізнесмен. – Тут важливий особистий контакт. Якщо дизайнер або виконроб не просто рекомендують мене, а беруть участь у створенні меблів (правильно все заміряють, створюють проєкт або роблять ескізи), я віддаю їм невеликий відсоток як подяку за допомогу».
Робота із замовниками
Обов’язково укладається договір, в якому прописуються:
- тип і витрати матеріалів;
- затверджений ескіз меблів;
- терміни й вартість;
- контакти й умови;
- розмір передплати (зазвичай 70 %, у деяких випадках 80–100 %).
Щоб клієнт був впевнений у якості роботи компанії, бізнесмен рекомендує давати гарантію на вироби: «На кухні я даю 2 роки гарантії. На фасади всіх варіантів – 4 роки. Післягарантійне обслуговування – 1 рік. Але скажу так, що останніми роками виїжджав лише двічі».
Фінансовий план: витрати й доходи
Підсумуємо наведене й складаємо невеликий кошторис запуску меблевого виробництва.
Реєстрація. Для початку бізнесу передусім треба офіційно зареєструватися. Для цього достатньо ФОП другої групи з відповідним КВЕД-2010, клас 31.01 або 31.09.
Витрати на старт. Необхідне устаткування:
- інструменти для збирання;
- ящики, кейси;
- пила, фрезер, лобзик;
- пила для торцювання.
Загалом на якісний професійний інструмент піде приблизно 50 тисяч гривень. Звісно, можна вкластися й у 20 тисяч, але доведеться працювати китайськими інструментами, термін роботи яких набагато коротший.
Обов’язково потрібна конструкторська програма. Професійний ліцензійний софт коштує дорого. Наприклад, одна з найпопулярніших програм «Базис» стане власнику в тисячу доларів. ЇЇ український аналог «Астра конструктор меблів» – у 10 тисяч гривень
«Я усі розрахунки роблю в Excel. Тут простіше поміняти одні дані на інші, змінити площу та отримати відразу готовий прорахунок. Я сам зробив для себе зручну форму з формулами, вирахував, скільки йде із замовлення на зарплату працівникам, оренду, податки, амортизацію, транспортні витрати, на свою зарплату», – зазначає Євген.
Постійні витрати. Головні щомісячні витрати:
- заробітна плата – у середньому 20 тисяч гривень. У прибутковий місяць в компанії Євгена монтажники отримують 27–28 тисяч гривень і більше;
- оренда приміщення під цех або склад – 3–10 тисяч гривень. Вартість залежить від розташування. Підприємець орендує цех у Коцюбинському за 80 грн/м2;
- реклама – від 3 тисяч гривень;
- податки – 2 200–2 300 гривень.
Вартість замовлень різниться. Створення однієї шафи-купе може коштувати до 10 тисяч гривень, а повноцінна кухня, де тільки деталей більше сотні, вже 30–50 тисяч гривень. Середній чек у такому бізнесі не дуже показовий чинник.
Щоб отримувати велику кількість вигідних замовлень, Євген рекомендує працювати чесно та якісно. Зараз це дуже цінується, тому клієнти будуть залюбки рекомендувати компанію. При цьому потрібно постійно навчатися, інакше зупиниться розвиток і прогресу далі не буде.
Бізнес-план