Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Бізнес за 20 тис. грн

Катерина Спориш

Про успіх

Роман Токарик, засновник магазину TopFason (м. Чернівці) на платформі Prom.ua, розповів «Будуй своє» про відкриття магазину, запити клієнтів та можливості маркетплейсів для підприємців покоління Z.

— Романе, чому ти вирішив займатися продажем верхнього одягу для чоловіків та жінок?

— Попереднього підприємницького досвіду я не мав, це моя перша власна справа. Однак, маю бекграунд — досвід, що я перейняв від батьків — приватних підприємців. Вони займаються бізнесом так само, продаючи верхній одяг, але офлайн. Одночасно у мене були налагоджені контакти з перевіреними постачальниками товарів. Інших бізнесів я не розглядав, бо хотів займатися саме цим.

— Скільки ти вклав грошей у TopFason?

— За моїми підрахунками, основні витрати — 12 тис. грн на сайт Prom.ua та пакет послуг цієї платформи. Додаткові: фотосесія товарів — 400-700 грн на годину, що залежить від фотографа, студії і подібного.

Чому це важливо? Негарний товар ніхто не купуватиме, сучасному покупцеві потрібна красива обкладинка. Для цього і проводиться фотосесія. Ще додатково 5 тис. грн знадобилися на рекламу в пошуковій системі Google та соціальній мережі Facebook. На закупівлю товару не витрачаюсь, бо розраховуюсь за нього післяплатою.

— Чому обрав саме ці товарні позиції, а не будь-які інші?

— Тут така ж історія, як і з постачанням. Є товар в офлайн-магазині, ми його пропонуємо, на це я і спирався. Аналізу цільової аудиторії навіть не проводив.

— А чому скористався Prom.ua?

— Цей маркетплейс найбільш відомий. Я керувався принципом: якщо він відомий особисто для мене, то так само й інші люди знають про нього. І я не помилився, обравши цю платформу, кількість замовлень була значною. А далі — і прибуток збільшився, що позитивно вплинуло на бізнес.

Однак чудові результати від співпраці я отримав не з першого, і навіть не з другого разу. Як з’ясувалося, на старті я припустився помилки, вказуючи неефективні, помилкові теги, через що даремно витратив кошти. Розуміючи, що щось іде не так, я звернувся до саппорту, там мені надали консультацію. Після вирішення проблеми з тегами продажі пішли в гору.

Щодо результатів роботи з маркетплейсом — продажі не потребують значних зусиль, адже процес взаємодії з клієнтом від кліку до замовлення максимально спрощений.

— Хто — покупці магазину?

— Переважно жінки та чоловіки 29-45 років, які купують такий одяг раз на рік або раз на декілька років.

— На що орієнтуються покупці при виборі товару?

— Хочуть низької ціни та високої якості, не звертаючи уваги на матеріал тощо. Наразі покупцям потрібно, щоб одяг мав якісний і дорогий вигляд, а коштував небагато.

— Що найчастіше купують?

— Жіноче пальто на будь-який сезон — весну або осінь, зиму, вартістю 1-1,5 тис. грн.

— Чим приваблюєш покупців?

— Асортиментом (сміється). Зазвичай подібні інтернет-магазини пропонують по 10-15 одиниць товару. У TopFason як мінімум удвічі, а то і втричі більше — від 40 позицій для чоловіків, та стільки ж — для жінок.

— Назви головні ризики у цьому бізнесі?

— Витратив кошти на рекламу, на обслуговування — і до побачення! У цій справі найважливіше бути впевненим у якості свого товару, і що людям він потрібен. Всі інші питання — другорядні.

На мою думку, щоб знизити головні ризики, потрібно все робити завчасно. За місяць, а краще за два до старту сезону підготувати фото і подумати про просування. Для розуміння, говорячи про осінні пальта, то їхні фото потрібні вже у липні. Зимові викладайте у вересні, весняні — у січні. Помилково у цій справі — продавати, коли розпочався сезон, тоді пропустиш все.

— Чого тебе навчив цей бізнес?

— Майже нічого, мені лише 19 років (сміється). Хоча навчив — раціонально використовувати кошти, вчасно і влучно вкладати. А ще — правильно спілкуватися з клієнтами, люб’язно та привітно.

— Розкажи про плани на майбутнє.

— Маю намір масштабувати бізнес — збільшувати кількість позицій, видів верхнього одягу. Разом з цим працювати над ціновою політикою, щоб вона завжди була доступна якомога ширшому колу клієнтів. Щодо власного виробництва верхнього одягу, цю ідею відкидаю, оскільки на сьогодні в Україні це вкрай забюрократизований та довготривалий процес. Наразі мені цієї причини достатньо, аби не розпочинати таку справу.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"