Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Будуємо власну модель: бізнес-план магазину одягу

Бізнес-план

З чого почати відкриття магазину одягу в Україні? Яким він повинен бути і коли почне приносити прибуток? На ці та інші питання даст відповіді правильно побудований бізнес-план. 

Що це таке і як його скласти, нам розказали професійний бізнес-стратег, директор DIGIS Микита Нагаткін і дизайнерка та власниця бренду DARI CO Дарія Авраменко.

Індустрія одягу має величезні масштаби та кордони. Це ніби гумовий шар, що може розтягуватись до нечуваних розмірів і пускати все нових й нових гравців ринку. І попри це, бажаючих спробувати свої сили в царині моди і стилю з кожним роком все більше і більше. В цьому є як свої плюси, так і мінуси. Але починати потрібно все одно з головного.

Технологія POC

«Хто б там що не казав, але будь-яка ідея повинна підкріплюватися розрахунками й планом чітких дій. Тут кожному підприємцю-початківцю стане в пригоді добре знаний бізнес-план. По суті, потрібно просто підбити всі витрати і доходи майбутнього бізнесу. Якщо в результаті ви отримали позитивну різницю, це означає, що свою бізнес-модель ви побудували правильно», – каже Нагаткін.

Цю формулу, мабуть, знає не тільки кожен підприємець, а й більшість пересічних громадян. Та не всім вона може допомогти. І ось чому.

«Справа у тому, що коли у людини є тільки ідея, дуже часто трапляється, що на цьому етапі весь бізнес закінчується, – продовжує Микита. – Адже важко уявити, як діяти далі. Хтось чув про бізнес-план і починає пхати туди все, що тільки можна. Хтось, навпаки, біжить орендувати приміщення, не маючи ні постачальників, ні товару, ні клієнтів. Я раджу починати з простого – з  так званої Proof of concept (POC)».

Перевірка концепції або з англ. Proof of concept – це технологія, яка часто використовується в IT-стартапах, коли перед тим, як запустити проєкт та вкласти в нього кошти, концепція перевіряється на життєздатність та потрібність. Тобто, на елементарних прикладах вже можна зрозуміти, чи принесе бізнес-ідея якісь плоди у майбутньому.

«Якщо застосувати це до нашої сфери, все дуже просто, – ділиться досвідом Нагаткін. – Потрібно поїхати на найближчий ринок чи зайти в магазин одягу, вибрати з асортименту 3-4 речі, які вам найбільше сподобались, сфотографувати їх і викласти в соцмережі. Обов’язково потрібно витратити кошти на рекламу в Інтернеті (близько $200). І дивитися на реакцію. Якщо бачимо, що товар зайшов, супер! Тепер час розрахувати такий простий, на перший погляд, крок: підрахуйте витрати – гроші на квиток до магазину, гроші на рекламу. І тут же доходи: вирахуйте, скільки людей продивиться вашу рекламу (з досвіду, при витратах на рекламу в межах 200$, це близько 10 тис. чоловік) і який відсоток із них (за статистикою, близько 10%) зацікавиться і купить (такі середньостатистичні дані легко знайти в загальному доступі). Таким чином можна порахувати різницю. Якщо все позитивно – збільшуємо оберти».

Отже, навіть такий міні бізнес-план дає можливість відкрити магазин одягу онлайн. З офлайном – дещо складніше. Але схема та ж сама.

Правильний вибір оренди 

«Відкриття магазину одягу офлайн – справа відповідальна, – в свою чергу каже Дарія Авраменко. – Потрібно знати наперед всі статті витрат, намагатись чітко розрахувати доходи. Тільки так ви зможете мінімізувати ризики і продумати свою стратегію розвитку. Та це справа нелегка».

Будемо вважати, що РОС ми зробили й довели, що наша ідея й концепція мають право на життя. В планах – відкриття магазину одягу офлайн у столиці.

«Першочергово треба визначитись з місцем. Головна умова для першого магазину – невелика площа. Візьмемо, для прикладу, 20 м². А магазин відкриємо на кшталт мого – жіночої білизни та аксесуарів для дому. Ось основні умови, які допоможуть успішно розпочати бізнес», каже Авраменко. 

Де відкрити магазин одягу?

Місто з населенням більше 1 млн. чол.

Перша лінія, бажано центральні райони міста

Розміщення на території ТРЦ або ТЦ

Великий цільовий трафік

Площа від 18 м² до 40 м².

Можливість розмістити вивіску

Якщо визначились з орендою, знайшли потрібне приміщення, водночас, потрібно знати які інвестиції у відкриття вам потрібно зробити. 

Наводимо приклад магазину DARI CO. Найбільше коштів потребують вливання в закупку товарів та ремонт приміщення. Всього: близько 400 тис. грн.

Успіх у дрібницях

Будемо вважати, що оренду ви перерахували, підготували приміщення до роботи, виділили кошти на товар і замовили його. 

Тепер головне – визначити середньомісячні витрати: 

  • заробітна плата працівникам (близько 32 тис. грн); 
  • оренда приміщення (20 тис. грн); 
  • податки (близько 6 тис. грн); 
  • загалом – більше 70 тис. грн. 

Тепер ми приблизно розуміємо, скільки нам потрібно коштів для відкриття магазину офлайн. Звичайно, цифри у всіх можуть відрізнятися. Ми надаємо приклад реально діючого успішного магазину одягу у столиці. Проте, найголовніша задача – не забути у розрахунках всі ці параметри. І далі спланувати, як потрібно працювати магазину, в якому темпі і які фінансові показники він матиме.

Фінансові параметри

Прохідність місця

4000 чол/день

Конверсія клієнтів % від прохідності

0,15%

Середній чек

1100 UAH

Середня кількість чол/день

6

Середній товарообіг UAH/день

близько 6500

Середня кількість чеків/міс

187

Середній товарообіг UAH/міс

близько 200 000

При таких показниках, ми отримуємо середньомісячний прибуток близько 70 тис грн/міс впродовж першого року роботи, і рентабельність 49%. Окупність інвестицій за такої моделі можна чекати десь через півроку діяльності.

Пам'ятайте, що концепція і модель у кожного своя. І на підприємницькому шляху безліч ризиків і перешкод. Ніхто не знає, яка пандемія чи інший катаклізм чекає попереду. Але це не привід не йти до своєї мети!

Бізнес-план

АТ "Ощадбанк"