Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Де чекають на медодяг українського виробництва?

Катерина Спориш

Про успіх

Роман Стефанський, власник підприємства «Люди в білому» та учасник реаліті-школи бізнесу «Будуй своє», поділився важливим для майбутнього підприємця досвідом і розповів про свій прихід у бізнес, відкриття власного виробництва та перспективи експорту.

Інформаційна довідка: «Люди в білому» — підприємство, що спеціалізується на пошитті медичного одягу та продажу такого і супровідних товарів — взуття тощо.

Досвід для бізнесу

Задовго до історії «Люди в білому» я займався різними проектами — організовував заходи, працював у івент-компаніях. Таким чином і отримав досвід управління проектами, ризиками тощо.

З власниками підприємства «Люди в білому» був знайомий особисто. Тому про напрями діяльності — продаж та пошиття медичного одягу на умовах аутсорсингу — знав не опосередковано, а від перших осіб підприємства. Був я і у курсі подій щодо стану справ у компанії.

На жаль, справи у цього бізнесу йшли не досить добре. Зрештою, задля вирішення наявних проблем компанії знадобився кризовий менеджер. Власники підприємства, знаючи про мій досвід управління проектами, запросили мене долучитися до бізнесу на умовах співвласника. Тобто мені запропонували взятися за кризовий менеджмент з можливістю подальшого викупу 50% частки за $100 тис. Я прийняв пропозицію, ми вдарили по руках, я взявся до роботи.

Поринути у світ медичного одягу

У процесі аналізу проблем та пошуків можливих рішень я вирішив рухатися у різних напрямках.

Насамперед відвідував багато швейних фабрик в Україні, аби зрозуміти принципи роботи таких підприємств. Інакше кажучи, я шукав відповідей на запитання, як працюють такі підприємства, на якому обладнанні. Разом з цим розбирався з типами та видами комплектуючих для медичного одягу — тканини і фурнітури. Аналізував стандарти якості продукції, а також дізнавався про вимоги до швачок і закрійників.

У підсумку я з’ясував:

— на якому обладнанні варто працювати;
— які існують стандарти якості продукції;
— чому псується фурнітура;
— якими мають бути вимоги до працівників — швачок та закрійників.

Таким чином я отримав нові знання та розуміння принципів роботи цього бізнесу, які мав застосувати у майбутньому.

Одночасно із вивченням секретів швейної справи я заходився запроваджувати на підприємстві принципи проектного менеджменту — довіри один до одного. Мені це вдалося — у команді покращилася злагодженість дій. І результат не забарився — підприємство почало виходити з кризи. Компанія почала розвиватися і зростати внаслідок змін, які відбулися в її роботі завдяки створенню власного виробництва замість аутсорсингу.

Виробництво: вартість, принципи, результати

Коли я прийняв рішення щодо переходу з аутсорсингу до власного виробництва, мною рухало найважливіше: я зможу контролювати процеси та якість пошиву набагато краще, аніж це було на аутсорсингу.

Для втілення задуму ми знайшли виробниче приміщення у Житомирі та закупили обладнання: закрійні столи, швейні машини, оверлоки тощо. Все, що потрібно для будь-якої лінії одягу.

Разом з цим розробили стандарти якості — 100 вимог до продукції, 3 контролі якості та гарантійне обслуговування. Все це коштувало підприємству $20 тис.

Щодо тканин, ми обирали найкращі зразки з Нідерландів, Туреччини, Китаю з таким співвідношенням складників: 65% поліестеру, 35% — бавовни. У таких халатах або костюмах комфортно на роботі, також за ними легко доглядати, прасувати. А ще таке співвідношення матеріалів довговічне і витримує велику кількість прань.

У питанні фурнітури ми були прискіпливими — шукали ґудзики та кнопки з нержавіючих матеріалів, адже медпрацівники раніше часто скаржилися на неохайні іржаві плями опісля прання на медичному одязі від інших українських та іноземних виробників.

Визначившись із фурнітурою та тканинами, ми придивилися до запитів клієнтів і зрозуміли, що медсестра або лікар хочуть носити стильні різнокольорові костюми, схожі на медодяг із популярних серіалів про медиків. Усі ці запити втілили в життя — і не прогадали, тому що це сподобалося нашим клієнтам.

Продажі: правильні рішення

Наразі продукцію «Люди в білому» переважно продаємо на території України: 80% — у власному магазині, 20% — гуртівня. Був у нас і експортний досвід — у Білорусі. Але нещодавно законодавство цієї країни змінилося і тепер захищає локальних виробників, через що ми припинили співробітництво з ними. Ринок цієї країни для нас зачинився.

Тепер плануємо прямувати на інші експортні ринки — Азербайджану і Казахстану, адже помічаємо збільшення попиту на товари медичного призначення саме там. Я впевнений, у нас це вийде, тому що за плечима величезний досвід, бренд з іменем в Україні та поза її межами. І найголовніше — висока якість продукції, гарантійне обслуговування та ставлення до клієнтів. Слідкуйте за новинами компанії, попереду багато цікавого!

Про успіх

АТ "Ощадбанк"