Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Доступний одяг за замовленням

Катерина Спориш

Про успіх

Меланія Черноусова, засновниця інтернет-магазину MillaDress (м. Миколаїв) на платформі Prom.ua, розповіла про свою бізнес-ідею, переваги дробшипінгу та як догодити будь-якому клієнтові. Також підприємиця поділилася з «Будуй своє» планами на майбутнє.

— Розкажи про власний підприємницький досвід?

— У цій ролі спробувала себе вперше в кінці 2015 р. Все сталося випадково: я замовляла собі біжутерію з Китаю. Остання сподобалася багатьом моїм знайомим, які інколи просили замовити подібну і для них. Цим я й займалася, водночас тренуючи підприємницькі навички.

Пізніше приятелька дала мені слушну пораду: «Біжутерія — не найзатребуваніший товар, його купують не так часто, як одяг, взуття тощо. Спробуй щось інше». Я дослухалася до неї та й замислилася над новою ідеєю — продавати одяг через інтернет.

— Де закуповувала товар?

— В Одесі. На ринку «7 кілометр» мені запропонували кілька варіантів. Можна було купувати гуртом товари з Китаю, Туреччини, України або ж працювати на умовах дробшипінгу, тобто не мати запасів на складі, а замовляти відповідно до заявок від клієнтів.

Це організовано наступним чином: я розміщую товари на OLX, мені надходить замовлення від покупця. Тоді я телефоную постачальнику і питаю щодо наявності. Якщо такий товар є, постачальник його надсилає мені, а я вже — покупцеві.

Такий формат, на мою думку, вигідний всім сторонам. По-перше, постачальник регулярно отримує додаткові 10-30 замовлень на тиждень. По-друге, продавець пропонує найрізноманітніші товари, щоб догодити будь-якому покупцеві. І не ризикує грошами, закуповуючи купи товарів, що за 1-3 місяці будуть неактуальні. І по-третє, клієнтові вигідно — має на вибір величезний асортимент товарів.

Зрозуміло, мене це зацікавило — я спинилася на дробшипінгу та почала продажі влітку 2016 р.

— Які платформи для продажів обрала?

— Спробувала найрізноманітніші способи — і майданчики, OLX та йому подібні, і соціальні мережі — «ВКонтакте», Facebook, «Одноклассники» Instagram. Однак помітила, що найбільше замовлень надходить з «ВКонтакте» и Instagram.

— Хто тобі розповів про Prom.ua?

— Одного дня, навесні 2017 р., мені зателефонували менеджери маркетплейсу і запропонували продавати на платформі, пояснивши переваги. Втім, тоді мене це не зацікавило.

— А коли розпочала роботу з маркетплейсом?

— Взимку — наприкінці 2017 р. Придбала пакет за 5 тис. грн, до якого входили сайт і пакет послуг на рік. І одразу ж заходилася наповнювати сайт мого інтернет-магазину пропозиціями — одягу. А за місяць, у січні 2018 р., отримала перші замовлення. Так, крок за кроком, маркетплейс став головним каналом продажу товарів.

Були й помилки — через неуважність. Наприклад, при налаштуванні реклами ProSale я виставила вартість за клік не 0,15 грн, а 1,15 грн. У підсумку за день втратила 1 тис. грн.

— Розкажи про клієнтів твого інтернет-магазину?

— Це люди віком від 18 до 77 років із будь-якого куточка України. Замовлення надходять як з міст-мільйонників — Києва, Одеси, Львова, Дніпра, Харкова, так і з невеличких містечок і сіл.

Проте всіх цих людей об’єднує те, що вони бажають мати привабливий вигляд у будь-який день та за будь-якої нагоди — на свята, на відпочинку, будь-де і будь-коли. А платити за це — в середньому 400 грн (посміхається). Щодо замовлень, то влітку це найчастіше купальники, в інші періоди — верхній одяг і сукні.

— Як догодити покупцям?

— Перш за все, вислухати клієнтів. Ну, і максимально детально з’ясувати, який саме товар вони прагнуть купити. Наприклад, не зайве уточнити розмір одягу людини, її зріст. Адже у різних виробників розміри інколи не збігаються. Разом з цим детально пояснити склад товару, зносостійкість, інші характеристики.

— А як щодо сезонності?

— Сезонність була, існує, і, напевно, буде. Щодо низьких періодів, ми спостерігаємо їх перед початком навчання у школі. І перед стартом нового бізнес-сезону — тобто в останні дні літа. А ще — опісля святкування Нового року. Нівелювати сезонність поки що не вдається.

— Що плануєш у майбутньому?

— Маю 2 цілі. Хочу створити власну студію з пошиття одягу — курток, суконь, штанів, світшотів та іншого. А також спробувати замовляти з Китаю (посміхається). Сподіваюся, все вийде!

Про успіх

АТ "Ощадбанк"