Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Гроші на враженнях

Катерина Спориш

Про успіх

Віталій Безкровний, співзасновник мережі квест-кімнат «Замкнені», розповів «Будуй своє» про витрати на квест-кімнату і цікаві тренди таких розваг.

— Скільки коштує відкриття квест-кімнати?

— У столиці — від $15 тис. У цю суму закладено витрати на оренду приміщення протягом 5 місяців. До речі, останнє має бути у центрі, в задовільному стані за невисоку вартість оренди, і поруч з іншими нашими кімнатами.

Решта витрат — ремонт, проектування і виготовлення механізмів, декорацій тощо. Втім, тут у декількох випадках можна заощадити. Перш за все за рахунок наявності власного приміщення і досвіду у будівництві, архітектурі, інженерних системах. Або якщо у власника кімнати є знайомі, які виготовлять для неї механізми, адже саме на них припадає левова частка витрат.

Щодо тривалості будівництва кімнати, то це як мінімум 4 місяці, якщо партнер цілеспрямований. Частіше на кімнату витрачається 6 місяців. А з досвіду «Замкнені» деякі квести вимагають і року часу — в залежності від складнощів, наповненості, деталей тощо.

Створення квест-кімнати починається із написання сценарію — це займає 1-4 тижні, після чого він затверджується. Кожен сценарій затверджують особисто власники мережі — це принципово для компанії. Очевидно, що цей момент не може бути відокремленим від приміщення. Тобто ідеї квесту втілюються у життя відповідно до сценарію та території — зносяться стіни або добудовуються нові, створюються різноманітні елементи й інженерні рішення. Меблі замовляються індивідуально. Одночасно виконується ремонт.

Коли кімната готова, починається тестування — знайомими досвідченими квестерами, які перевіряють цікавість і сюжету, і загадок. І разом з цим дають слушні поради. Пізніше прийнятність квесту для початківців тестують новачки, що роблять багато неочікуваних дій, навідміну від досвідчених квестерів.

Весь цей час ми проводимо аналіз за різними параметрами: наскільки швидко учасники проходять квести, скільки беруть підказок, і чи допомагають вони командам.

Останніми на тести йдуть власники карт «Криптекс клубу» — наші клієнти, що здобули право належати до закритого клубу, проходячи різноманітні квести. Після кількох тестових кіл кімнату «виводять у люди».

Окрім вищезазначених витрат, при купівлі франшизи власник кімнати сплачує паушальний внесок за кожну кімнату та відсоток роялті з кожного квитка. Причому сума паушального внеску поза Києвом набагато менша, аніж у столиці.

— Як щодо термінів повернення інвестицій у кімнату?

— Досвід показує, що найкраще будувати не одну квест-кімнату, а одразу декілька в одному приміщенні. Одна кімната — нерентабельна, дві — вже дохід, а три — хороший прибуток. Тож повернення інвестицій у випадку трьох кімнат — до 2 років, якщо дві — це вже 2-4 роки.

— Чи змінився клієнт квест-кімнат?

— Перед відкриттям першої квест-кімнати ми розраховували, що прийдуть студенти і молоді спеціалісти. Натомість відвідувачі — люди у віці 25-33 років, які шукають собі розваг і знаходять їх у квест-кімнатах. А з плином часу вікові та соціальні межі квестерів постійно розширюються — цей вид відпочинку завойовує все більше прихильників.

— А чи можливо зробити клієнта постійним?

— Так, і у такої великої мережі, як «Замкнені», це стається дуже часто. Наші квести складаються перш за все з емоцій та вражень, а не просто з цікавих пазлів. І саме через це люди до нас повертаються знову і знову. Крім того, ми багато уваги приділяємо сервісу — насамперед це робота адміністратора, котрий зустрічає гравців, проводить для них гру та спілкується опісля квесту. Загалом це створює якість, котра й робить наших клієнтів постійними.

— Як щодо сезонності?

— Вона пов’язана з життям міста. Як не дивно, але тепла погода — наш основний конкурент. Тобто в таку погоду люди частіше гуляють деінде, а відвідуваність квест-кімнат падає.

Як ми виходимо з цієї ситуації? Пропонуємо акції. Наприклад, наші гості могли виграти вечерю із засновниками компанії.

— А що робити, якщо кімнату «попросили» полишити територію?

— Від такої ситуації не застрахований ніхто. На жаль, ставлення до договорів у нашій країні таке собі. Угоди часто-густо мають декларативний характер. Наприклад, була у нас ситуація, коли приміщення запланували зносити, тож кімнату довелося перевозити. По витратах коштів це 50-70 тис. грн.

— Віталію, розкажи про сьогоднішні тенденції на ринку.

— Якщо раніше для людей квест-кімнати були новинкою, а відвідувачів дивували будь-які сюжетні перипетії, то наразі ситуація інакша. Тепер гостям цікаві технологічні штуки — коли щось падає, дзвенить, кричить, і різноманітні ефекти вражають уяву. Завдяки цьому відвідувач опиняється в епіцентрі яскравих подій, де головний герой — він сам і його друзі. Одночасно зі спецефектами сюжетна лінія має бути зрозумілою та послідовною від початку до кінця. Тоді кімнати викликатимуть захват від кожного кроку під час квесту!

— Як розвиватиметься ринок у подальшому?

— На мою думку, у нас найближчими місяцями ринок істотно не зміниться. В Україні гість хоче провести час цікаво. На Заході ситуація відрізняється: там у квестах активно використовуються актори. Разом з цим застосовують стандартні, інколи шаблонні рішення. Іншими словами, компанії рухаються у бік здешевлення, через що страждають сюжетна і загадкова частини.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"