Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Хмарний бізнес

Катерина Спориш

Про успіх

Микола Дубовик і Вадим Павлюк, засновники сервісу SkyService розповіли «Будуй своє» про заснування власної справи. А також — як користувачами стали не лише українці, чи траплялися факапи та чому вони могли коштувати репутації.

SkyService POS — це рішення для автоматизації роздрібної торгівлі HoReCa та Retail, скористатися якими ви можете на особливих умовах.

 

— Вадиме, у тебе була власна справа до SkyService?
 

— Бізнесом я займаюся з середини «нульових». З 2007-го по 2014 р. у мене було 2 успішних проекти — сервіс з ремонту комп’ютерів і техніки та крамниця з продажу товарів для оргтехніки та іншого. Згодом до цих проектів долучився мій товариш Микола, він ремонтував техніку на виїзді.
 

Цей підприємницький досвід став фундаментальним, бо у першу чергу навчив розподілу обов’язків у команді. По-друге, я навчився працювати з людьми — постачальниками, клієнтами. І третє — отримав досвід фінансового планування в умовах економічної нестабільності, девальваційних ризиків тощо.

— Миколо, чому ж ви створили зовсім інший бізнес?
 

— Нам із Вадимом подобалося писати ті або інші програми. Ідея створити сервіс для контролю бізнес-процесів виникла у 2007-2008 рр. Чому? Ми побачили, наскільки популярними стали білінгові системи у інтернет-провайдерів (системи обліку утримання та залучення нових клієнтів, що допомагають у керуванні бізнесами 24/7. — ред.).
 

Тоді ми й заходилися створювати щось подібне — програмне забезпечення для своїх бізнесів, сервісу і крамниці. Так з’явилася наша перша CRM (система управління взаємовідносинами з клієнтами. — ред.). Надалі зрозуміли, що така система зацікавить мережі кав’ярень, які активно розвивалися. Для них розробили подібні застосунки. Ну, а SkyService народився у 2015 р.

— Миколо, скільки знадобилося інвестицій для запуску?
 

— Спочатку ми працювали над продуктом удвох, вкладаючи час, зусилля, знання. Курсів, тренінгів та інших навчань не відвідували. Все робили самотужки — у вільний від інших справ час. Якби ми пішли іншим шляхом, не розробляли програми самостійно, то витратили б, за різними підрахунками, $500-800 тис.

— Вадиме, чи стикалися ви з проблемами під час пошуку персоналу?
 

— Стикалися — з програмістами. З саппортом та менеджерами — на щастя, ні. Говорячи про перших, у нас зазвичай виникали типові проблеми — кандидати або не мали заявлених знань, умінь та навичок, або не приходили на співбесіду. Траплялися й інші випадки, коли людина працювала у віддаленому режимі, і не захотіла працювати в офісі, покинула проект.
 

Щодо каналів пошуку, ми залишали оголошення на Facebook, питали у знайомих, розміщували вакансії на rabota.ua, work.ua, зверталися до кадрових агенцій.
 

Наразі зрозуміли наступне: найефективніші способи — Facebook, знайомства, кадрові агенції. Всі ці способи зрештою привертали увагу розробників, які відповідали нашим запитам. Портали з пошуку персоналу — на жаль, хоча й надавали кандидатів, однак ці кандидати нам не підходили. Тому тепер останніми не користуємося.

— Миколо, для кого розроблялися послуги SkyService?
 

— Створюючи проект, ми відштовхувалися від запитів клієнтів. Адже запланували створити сервіс, що пропонує повний набір інструментів для контролю, обліку, аналітики бізнесу.
 

Головними нашими клієнтами мали б стати HoReCa (готелі, кафе, ресторани), сфера обслуговування та інтернет-магазини.
 

В результаті створили простий і зрозумілий застосунок на смартфон, де ведеться облік, збирається аналітика. Користувач сплачує лише абонплату раз на місяць — від $8 для України до $40 для США — у залежності від регіону, системи оподаткування, купівельної спроможності тощо.

— Вадиме, хто — клієнти компанії?
 

— Портрети клієнтів сильно відрізняються (сміється). Це і досвідчені підприємці, які оперують усіма економічними й іншими термінами, і новачки, не знайомі з інвентаризацією.
 

Наш застосунок допомагає вести бізнес із будь-якого куточка світу. Говорячи про користувачів, то їхня кількість на сьогодні понад 1000. З них 80% — українці. 20% — підприємці з 16 країн світу, серед яких США, Німеччина, Ізраїль, Шрі-Ланка та інші. Всі ці люди у 55-60% випадків належать до сфери HoReCa, 40-45% — сфера послуг та інтернет-магазини.

— Миколо, на твою думку, які головні ризики цього бізнесу?
 

— Все, що може підірвати репутацію — стабільність роботи програм тощо. Наприклад, одного разу у нас стався факап, коли дата-центр, де наші сервери розташовуються, змінив обладнання. А нас не попередили. Через це нам терміново довелося шукати новий дата-центр та переїжджати.

— Що плануєте у майбутньому?
 

— У нас грандіозні плани на найближчий рік: і збільшити клієнтську базу, і посилити позиції в ЄС. А ще — розвивати штучний інтелект, що робитиме макроекономічний аналіз для прогнозування ризиків у бізнесі.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"