Сам-собi-маркетинг
Останнім часом поняття «лідогенерація» чути звідусіль. Та далеко не всі розуміють, як застосовувати цей розпіарений інструмент маркетингу.
Що таке лідогенерація і для чого вона бізнесу, нам розказав національний експерт управління стратегічним маркетингом, засновник компанії «Маркетолог#2» Юрій Буділов.
На жаль, поки наші підприємці не застосовують усіх можливостей маркетингу, зосереджуючись лише на одному вузькому напрямі – залученні нових клієнтів, ігноруючи побудову бізнес-процесів і створення умов, за яких наявні клієнти проводитимуть у компанію нових. Переважно розвиток бізнесу зараз зводиться до пошуку шляхів збільшення обсягів збуту/продажів. Багато хто вважає, що саме збільшення цільових заявок на співпрацю, а не покращення продукту чи умов співробітництва, дасть жадані надприбутки й успішний розвиток.
Звісно, ніхто не каже, що залучати нових клієнтів не є першочерговим завданням. Якщо в компанії правильно побудована стратегія розвитку, то саме залучення нових лідів має лягти в основу маркетингу підприємства.
Що таке «лід» у бізнесі.
Під цим поняттям розуміють цільову заявку від потенційного клієнта через сайт/соціальні мережі чи інші канали реклами й просування продукції/сервісів компанії. Фактично, лід – це звернення потенційного споживача до фірми чи підприємства завдяки рекламі цього підприємства на телебаченні, у пресі тощо. Та зараз цей інструмент здобув особливої популярності в інтернеті, у Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok.
Які бувають ліди
З точки зору відділів збуту/продажів ліди бувають:
- якісними, тобто це звернення потенційних клієнтів, що можуть стати покупцями;
- неякісними, їх ще називають квазілідами. Це хибні звернення осіб чи підприємців, що через певні причини не можуть стати клієнтами компанії: через малий бюджет чи розбіжність потреб і пропозицій співпраці.
Лише якісний лід може стати потенційним клієнтом. Відношення кількості лідів до кількості клієнтів, які залишаються в результаті, називають «конверсією». Наприклад, компанія отримала 100 лідів, залучених через рекламу, з них 10 % згодом стали клієнтами компанії. У цьому випадку конверсія лідів у клієнтів становить 10 %.
Якщо підсумувати, лідогенерація потрібна бізнесу для збільшення кількості клієнтів компанії.
Складники якісного ліду
Якість лідів залежить від сукупності чинників. До них належать:
- налаштування рекламних кампаній;
- майстерність фахівців з реклами;
- досвід директора з маркетингу;
- якість вебресурсів;
- налаштованість роботи відділу збуту тощо.
Що таке канали лідогенерації
Це визначення рекламних каналів, що дають змогу залучати потенційних клієнтів до компанії. Такими каналами можуть бути і телебачення, радіо, зовнішня реклама (потенційний покупець побачив рекламу, а потім подзвонив, або знайшов сайт і залишив там заявку) але у розрізі поняття лідогенерації зазвичай мають на увазі інтернет-рекламу , через концентрацію різних інструментів для лідогенерації та можливість аналізувати усі дії з рекламою у режимі реального часу.
Як утримати й не проґавити зібраних лідів
У різних компаній свої способи втримання потенційних клієнтів й оброблення даних. Є бізнеси, для яких важливий лише перший, штучний контакт з аудиторією. Але переважно компанії зацікавлені в тому, щоб якісно обробляти дані потенційних клієнтів, підігрівати до себе інтерес контентом чи безкоштовними пропозиціями доти, доки потенційні клієнти не стануть постійними.
У сучасних компаніях для правильного оброблення даних по лідах і впорядкування роботи з ними застосовують технологічні CRM-системи. Упровадження такої системи – це робота досвідчених фахівців. Проте без волі керівника компанії будь-які інновації неможливі – саме очільник бізнесу повинен стати тим реформатором №1, який на власному прикладі почне користуватися новою системою.
Лідогенерація за гроші
Сьогодні компанії пропонують бізнесу надавати певну кількість лідів в обмін на гроші, підприємцю не потрібно налаштовувати рекламу: просто отримуй лід і плати визначену суму. Здебільшого такі схеми можливі в окремих нішах. Наприклад, є посередник, що спеціалізується на лідах, які цікавляться придбанням меблів. Він збирає їх, правильно налаштувавши рекламу, та продає підприємцям, які готові їх придбати.
Проте у цій начебто простій схемі є безліч підводних каменів, причому для кожного бізнесу вони свої. Ось чому Юрій Буділов радить застосовувати будь-які інструменти із залучення клієнтів, зокрема лідів, лише за участі досвідченого фахівця.
Сам-собi-маркетинг