Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Обираємо ідеальне приміщення під магазин

Катерина Спориш

Сам-собi-маркетинг

В’ячеслав Романюк, керівник інтернет-підрозділу магазину «Новинка.нет» на платформі Prom.ua, розповів «Будуй своє» про підводні камені та додаткові платежі під час вибору приміщення для офлайнових продажів.

Інформаційна довідка: «Новинка.net» — онлайн та офлайн магазин одягу та взуття. Крім одягу та взуття, пропонує товари для дому за доступними цінами для кожної родини.

— В’ячеславе, при відкритті стаціонарного магазину на що слід звернути увагу?

— Найперше — оцінити цільову аудиторію. Тобто, стать, вік, рід діяльності потенційних клієнтів, їхні статки тощо.
Зрозумівши цільову аудиторію, вибрати місце для продажів. Наприклад, для товарів економ-сегмента, як «Новинка.нет», підійдуть околиці міст — столичні спальні мікрорайони, площі біля станцій метрополітену. І треба обрати формат продажів серед можливих варіантів: у торгівельних центрах, окремих магазинах, МАФах. В усіх випадках продавати як самостійно, так і на суборенді (частина приміщення).

Потім визначитись з відвідуваністю. Для торгівельних центрів відповідні дані наявні у їхніх власників або керівників. Можна зробити це самостійно: приїхати до місця розташування майбутнього магазину у будні, вихідні дні і порахувати, скільки насправді людей проходять повз магазин (торгівельну точку). Саме це впливатиме на трафік магазину та продажі.

— А як щодо поверху?

— Для торгівельних центрів — 1-й і 2-й поверхи або ж бутікова зона. До речі, якщо бутікова зона на 2-му поверсі, то краще відкрити магазин саме там. Зазвичай покупці цілеспрямовано крокують до зони з одягом, оминаючи такі крамниці, навіть якщо вони розташовані на 1-му поверсі поруч з іншими товарами.

Для інших варіантів — людні місця, 1 поверх. У випадку з суборендою — праворуч від входу на видному місці.

— Окрім поверху, на що ще зважати?

— Конкурентне середовище, стан приміщення, комунікацій, наявність с/в, водопостачання. Стан комунікацій може оцінити будівельник або спеціаліст з даних питань (прораб), зазначивши сильні та слабкі місця. Вартість послуг з оцінки стану приміщення по місту Києву — 500-1000 грн. А с/в буде доречним як для співробітників, так і для покупців, особливо сімей з дітьми. Адже не маючи такого, можна втратити покупців.

— Як порахувати необхідний розмір приміщення?

— Це залежить від кількості позицій товару, асортименту, кількості товарних груп. Якщо одна група товару з не великим асортиментом — підійдуть 10-15 кв. м. Але для повноцінного магазину з середньою кількістю товару приблизно 3000 одиниць — краще обирати приміщення розміром 40-70 кв. м.

— Скільки коштує оренда у столиці?

— В Києві найнижчі ціни у спальних районах — 500-700 грн/1 кв. м, дорожче — поблизу метро — 1000-1500 грн. Втім, зважайте, що на сьогодні до вартості оренди може додаватися плата за право отримати те чи інше приміщення. Це одноразовий платіж у розмірі 50% вартості місячної оренди, особливо біля станцій метрополітену.

— Коли найкраще шукати приміщення?

— На мою думку, влітку. У липні-серпні справді легше знайти приміщення через спад «сезону» — період відпусток та подорожей. Проте відкривати новий магазин краще вчасно — до початку сезону. Тобто, на приклад, для осінніх речей — у серпні-вересні, а не у жовтні, і так далі.

— На скільки часу підписувати договір оренди та що там зазначити?

— Підписувати краще на рік. Таким чином можна зафіксувати ціну оренди, не зіштовхнувшись з раптовим подорожчанням. Обов’язково зазначити комунальні платежі та визначити сторони, які їх сплачуватимуть. Разом з цим — проговорити про можливість знижок по оренді у міжсезоння (влітку, наприклад). А також — про відповідальність сторін, строки розірвання договору, пролонгацію договору.

— І наостанок, коли підприємцям час розширювати або зменшувати площу торгової точки?

— Розширювати площу — у випадку, коли є запит від покупців на збільшення асортименту — новинки тощо, коли магазин рентабельний та при розрахунках магазин зможе принести більший прибуток . Реалізувавши запит, можна отримати комплексну покупку товарів, 3-4 одиниці товару замість однієї. Зменшувати, якщо полиці не заповнюються товаром (не торгує кожен метр приміщення магазину) — через фінансову скруту компанії або ж інші причини.

Сам-собi-маркетинг

АТ "Ощадбанк"