Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Подарункові факапи

Про невдачі

Віктория Єсауленко, директор з маркетингу ЮФ "Астерс", в межах  FuсkUр Nіghts Kyіv розповідає, як подарунки можуть принести збитки на 10 тис. євро та чому благодійні сертифікати — не найкраща ідея для подарунку. 

Факапи були, є і будуть

Факапів, які є повними провалами, не буває. Факапи — це просто досвід. Але варто проаналізувати, що робити, щоб такого не повторювалося.
З 2008 року я очолювала відділ маркетингових комунікацій в  "ING Bank Ukraine". Подарунки клієнтам — дуже важлива частина комунікації, і у нас на це виділялись  серйозні кошти. В 2011 році, весною, мій начальник вирішив зробити на Різдво якийсь дуже особливий подарунок клієнтам. Що може бути кращим за вишуканий сир, правда ж? Це ексклюзивно та елітно, а до сиру можна додати ще італійське вино. Він розповів мені цю ідею, я загорілась, бо не люблю сувеніри, які не знаєш, куди вже ставити. А вино й сир — це ж чудово!
Однак наш адміністративний директор був проти, він казав, що це ризиковано, бо якісне вино — це вино у склі, а скло може розбитися. Але він нас не переконав. 
Нова Пошта теж запевнила нас, що доставка пройде без проблем. Однак грудень в тому році був як цьогорічний березень. Вантажівки Нової Пошти замерзали у дорозі. А чи знаєте ви, що відбувається з вином, коли воно стоїть на морозі -15? Так, воно замерзає. А що трапляється зі склом, коли вино розмерзається? Правильно, скло тріскається. А тепер уявіть, що думали наші клієнти, коли їм приносили мокрий пакет? 
Якщо підсумувати, то вийшло дуже печально: з 30 тисяч євро, що ми витратили, лише 55%  подарунків було доставлено неушкодженими. Нам довелось терміново реабілітувати нашу репутацію: менеджери по роботі з клієнтами дзвонили та запитували, чи отримали клієнти наш подарунок. І якщо людина мовчала, підбираючи слова, швидко казали, що запрошуємо до Києва на вечерю у будь-який ресторан. Це, звісно, трохи пом'якшувало гнів клієнтів, але на ресторани у нас пішло ще 10 тисяч євро додатково. 
Пам'ятайте, молоток завжди падає на палець, що болить найбільше! Якщо вино може замерзнути — воно замерзне! 

І знову про подарунки

Я працювала в великій міжнародній фірмі, що займалась нерухомістю. Це був 2007 рік і ринок нерухомості розвивався дуже стрімко. У нас була традиція дарувати досить цінні подарунки нашим клієнтам, що приймали рішення, на День народження. І тут я випадково дізнаюсь про західний тренд дарувати не подарунки, а сертифікати, на яких написано “Ваш подарунок на таку ось суму ми перевели в благодійний фонд. Дякуємо, що ви у нас є!”
Я пішла до свого шефа і захоплено йому про це розказала. "Ми ж маємо бути соціально відповідальною кампанією, не лише брати, а й давати щось суспільству! Давай зробимо такі сертифікати!" - так я його переконувала.
Чому мене не насторожила його щаслива посмішка — я не знаю. Ми зробили красиві сертифікати і навіть декілька подарували клієнтам. І от в якийсь момент я розумію, що до цього часу шеф ще не відповів на мої пропозиції, в який же фонд переказувати гроші. Я запитала, що ж він обрав, і тут мене чекала несподіванка. Бо шеф відповів, що ніхто ж не дізнається, чи перераховували ми гроші. І додав: “А навіть якщо хтось і запитає,  який саме фонд ми підтримали, я завжди можу сказати, що я цим не займаюсь. А ти щось вигадаєш”. І тут я зрозумію, що мене банально підставили, і відповідати доведеться мені. 
На щастя, один з клієнтів, який був другом шефа, зателефонував йому і сказав, що йому вкрай не подобається ідея благодійності за його рахунок. І навіть погрожував, що без подарунка не буде наступної угоди. Тому ця ідея з сертифікатами зійшла нанівець. 
А я назавжди запам'ятала, що таки мають рацію ті, хто каже, що добрими намірами пекло встелене.

Про невдачі

АТ "Ощадбанк"