Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як пережити факап, якщо ти — ресторан

Катерина Спориш

Про невдачі

«Будуй своє» розібрався у факапах рестораторів, дізнався щодо наслідків від них для барів, кафе, ресторанів та їхніх гостей. А також — з’ясував, як врятувати ситуацію. 

Водне питання

Недарма ресторани й кафе порівнюють з живими організмами. Насправді нерідко у будь-який час там виникають ситуації «зневоднення» — до відкриття, у будні та вихідні дні.

Відсутність водопостачання у великих і не дуже містах зазвичай спричиняють будівельні роботи у якійсь квартирі, якщо заклад розташовується у житловому будинку, а також плановий ремонт трубопроводу та інших комунікацій. «На моєму досвіді найчастіше водопостачання припинялося через застарілі мережі, особливо у центрі столиці», — розповідає ресторатор Віталій Кириченко.

Найшвидше це відчувають на кухні закладу, коли ускладнюються всі процеси приготування страв 一 від миття овочів, фруктів до приготування холодних закусок, гарячих страв, багатьох десертів та інших. Але найбільше страждає інший процес. «Через відсутність водопостачання виникають складнощі з миттям посуду», — відзначає Віталій Кириченко. А ще — вбиральні, якими неможливо скористатися.

Наслідки 一 досить серйозні проблеми у роботі кухні та вбиралень. Щодо кухні, то це затримки з приготуванням їжі, звідси — і збільшення часу очікування замовлення. Щодо вбиральні — зрозуміло. А ще 一 це збитки власникам, колективові, та й гостям, що можуть не повернутися та написати негативні відгуки на власних сторінках в соціальних мережах, сторінках закладів та інших.

Проте такі сумні наслідки можна попередити, оперативно рухаючись одразу у декількох напрямках. Найпростіше — зачинити ресторан, кафе, бар, повісивши на двері табличку «Технічна перерва». Втім, подібний варіант вирішення проблеми має забагато «але», бо спрацьовує лише до відкриття закладу або коли немає гостей.

Менш кардинальні варіанти — це, в першу чергу, зателефонувати до спеціальної служби, на кшталт столичного «Київводоканалу» та подібних служб у інших містах України з метою з’ясувати причини аварії, масштаби та терміни її усунення. Від цього залежатиме наступний крок.

Далі — знайти альтернативу централізованому водопостачанню. «Ми для таких випадків тримаємо 2-3 бутлі з водою по 20 л», — ділиться досвідом ресторатор Віола Кім.

Варто зазначити, на розмір запасів води впливають різні фактори: масштаб аварії, кількість годин, протягом яких не буде водопостачання, а також день тижня і час, від яких залежить кількість відвідувачів. Тобто, чим більше відвідувачів, тим більше знадобиться води. У випадку з вбиральнею, як варіант, можна поставити відро із водою. А замість миття рук у рукомийнику запропонувати вологі серветки й антисептик.

Та й гостям варто особисто принести вибачення та повідомити про незручності на дверях за допомогою оголошення. Адже це пом’якшить можливі наслідки та зіпсовані враження після відвідування, а разом з цим збереже репутацію закладу.

Знеструмлення — не кінець світу

Ситуація з відключенням світла не краща за попередню. Так само, як і у випадку з водопостачанням, зникнути світло може через ремонтні роботи у будівлі або аварію. Але тут вже страждають не тільки кухня і вбиральня, а ще й зали.

У випадку з використанням електричних плит перелік запропонованих страв істотно скорочується. Внаслідок знеструмлення неможливо приготувати гарячі страви або будь-які інші, коли застосовуються електричні плити або інші електричні пристрої 一 блендери тощо. Гостям залишаються доступними салати і десерти, серед безалкогольних напоїв — соки і лимонад, алкогольні — вино тощо. Приготування гарячих напоїв 一 чаю, кави унеможливлюється. Разом з ним з цим і користування вбиральнею.

Так само, як при попередній ситуації, наслідки можуть бути серйозними для власників, співробітників та й гостей, що можуть бути розчарованими. Для вирішення такої проблеми існують різні шляхи.

Як у випадку з відсутністю водопостачання, найпростіший — зачинити заклад з вивіскою «Технічна перерва». Але ефективний він у двох випадках: якщо аварія сталася до відкриття закладу або коли немає гостей. У всіх інших випадках 一 терміново звернутися на гарячу лінію «Київенерго» (для столиці) та відповідних служб у інших містах країни, і з’ясувати причини, масштаби.

Задля збереження продуктів харчування у холодильних камерах та шафах застосувати дизельні генератори. В залах проблему з освітленням можна вирішити різними способами. «Можна поставити свічки на столи або скористатися іншими способами, якщо це не нашкодить гостям», — пояснює Віталій Кириченко.

Як результат таких послідовних дій, виконати замовлення гостей 一 запропонувати салати, десерти з холодильника та холодні напої. Разом з цим — уникнути негативу та зберегти репутацію.

Про невдачі

АТ "Ощадбанк"