Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Робототехніка як бізнес

Катерина Спориш

Бізнес-план

Оксана Стоєцька, засновниця STEM-школи Inventor (у минулому «Винахідник». — ред.), розповіла «Будуй своє», чому обрала такий бізнес, і що він приносить людям. А також — скільки коштує відкриття студії та що компанія запропонує найближчим часом.

Чому ми почали розвиток шкіл робототехніки в Україні?

Все почалося у 2008 р., коли ми з родиною завітали до Данії, у серце компанії Lego. Там відвідали презентацію навчальної програми — LEGO Education. Ми всією сім’єю протестували методи цієї програми і саме тоді й зрозуміли одну важливу річ: ми повинні привезти цю методику до України. Тоді, 10 років тому, ми навіть не здогадувалися, у що перетвориться наш задум.

Повернувшись до Києва, почали втілювати наші мрії у життя.

Спочатку планували запровадити ці технології у шкільній освіті. Адже очевидно, що українські школярі не завжди отримують задоволення та натхнення від навчання, а з використанням Lego все відбуватиметься інакше.

Насамперед розробили навчальні методики та запропонували їх столичним школам. На жаль, тут виникли перешкоди: і відсутність фінансування, і небажання вчителів навчатися нових методик.

Через це вимушено змінили курс і відмовилися від ідеї запроваджувати робототехніку в школах. І вирушили іншим шляхом, відкривши студію для позашкільного навчання, де перші групи дітей навчалися робототехніці. Всі кошти, що ми вкладали у бізнес, були власними.

На старті нашої ідеї ми побачили, що людям потрібен час задля розуміння нового формату навчання, звикання до нетривіальних підходів тощо. Адже головна мета, яку ми собі тобі поставили — зробити процес навчання цікавим, завдяки тому, що діти отримують знання через практику. Пізнання навколишнього світу, розуміння законів фізики, механіки, математики і програмування можуть бути цікавими та захоплюючими, якщо навчання перетворюється в цікавий проект з LEGO.

Що запропонували учням?

На сьогодні запропонували учням підхід до навчання за системою STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics. — ред.), що включає в себе науку, технології, інженерію, математику. Сутність цього методу поєднує вивчення природничих наук, технологій, інженерії та математики. Набуття знань відбувається через просту й доступну візуалізацію, ігрову форму від простого до складного.

Ці підходи надаємо у двох форматах. Перший — позашкільна освіта у наших школах. Тобто це 25 програм у 29 STEM-школах INVENTOR — як в Україні, так і за її межами — для учнів від 3 до 16 років. 

Хоча деякі курси, як-от, наприклад,  «Архітектура», відвідують вже дорослі, яким просто цікавий цей напрямок, чи ті, що планують стати архітекторами у майбутньому або змінити професію. Термін навчання від 1 року, як на курсі «Краєзнавство», де діти та підлітки вивчають найцікавіші факти про держави, до 5 років, як на «Робототехніці», яка поділяється на різні рівні. Серед безлічі курсів помітно, що найпопулярнішими у дітей віком 6-8 років є «Цікава інженерія», «Робототехніка», «Програмування Scratch», «Minecraft education».

Другий формат, який ми пропонуємо — ліцензована початкова школа у Києві для учнів 1-4 класів з відповідною програмою, і так само — за принципами STEM-навчання.

Як результат такого підходу, навчаючись на позашкільних заняттях або у нашій школі, діти готуються до цікавого життя, із розумінням, навіщо їм  знання. Адже всіх наших учнів ми залучаємо до вирішення конкретних проблем, пов’язаних із глобальним потеплінням, дослідженням космосу, допомогою похилим людям. А діти, у свою чергу, навчаючись, пропонують власні проекти для вирішення поставлених задач.

Чому задля масштабування бізнесу ми обрали франшизу?

Наша історія з франшизою почалася давно, коли у 2009 р. Мирослава Козачук запропонувала розвивати наш проект через франчайзинг. А згодом з’явився перший партнер у Харкові, що забажав відкрити студію. Саме цей випадок став стартом франшизи.

На сьогодні франшиза коштує $60-80 тис. Ціна варіюється від кількості населення у місті, розмірів приміщення та інших параметрів. До суми витрат входять повний пакет документів для відкриття студії, супровід, реклама, методичні матеріали, меблі тощо.

Що стосується вимог до відкриття студії, то це приміщення від 200 кв. м у містах з більше 200 тис. населення. Серед інших вимог — підприємницький досвід у минулому. Наприклад, нерідко школу відкривають сім’ї, де чоловік та дружина віком 30-45 років, а один із них уже має підприємницький досвід, і це величезний плюс.

Щодо строків відкриття, то це мінімум від 3 місяців. А розпочинати процес відкриття краще за все навесні, щоб устигнути до початку нового навчального року, та запропонувати програми. Під час відкриття протягом місяця відбувається навчання майбутніх викладачів.

Щодо повернення інвестицій — це залежить від розмірів міста, попереднього підприємницького досвіду. На сьогодні максимальний термін — 3 роки.

Завдяки такому підходу в мережі студій STEM-школи Inventor — 29 закладів в Україні та дві у столиці Молдови — Кишиневі. У нашій власності 8 студій і початкова школа, інші працюють за принципом франшизи. В усіх цих закладах протягом навчального року 14 тис. учнів здобувають знання трьома мовами — українською, російською, румунською.

Хоча на цих чудових результатах ми не збираємося зупинятися. Тож наступного року готуємо новинки — франшизу не тільки позашкільних закладів, а й школи, зробивши навчання ще цікавішим для дітей!

Публікація створена за підтримки Franchise Group.

Бізнес-план

АТ "Ощадбанк"