Сам-собi-маркетинг
Віра Сливінська, Head of Global Business Development в AIR Media-Tech, розповіла «Будуй своє» про тренди онлайн-відео, історію виникнення додатку TikTok, секрети успіху, правила платформи та можливості для бізнесу.
Інформаційна довідка: AIR Media-Tech — це міжнародна технологічна медіа-компанія, яка створює продукти для розвитку інфлюенсерів і брендів, просуває бізнеси на платформах YouTube, TikTok, Instagram та Likee, сприяє створенню контенту, що покращує життя людей.
Популярність соціальної мережі TikTok зростає щодня. Це пояснюється просто: спільнота відповідає запитам сучасних користувачів. Вони найчастіше переглядають короткі вертикальні відео зі своїх смартфонів тривалістю 10-60 секунд. Тому й обирають TikTok, бо додаток повністю відповідає запитам.
Що таке TikTok
Соціальна мережа з’явилася у вересні 2016 року. Спочатку вона існувала лише для китайского ринку під назвою Douyin, що належить компанії ByteDance. Паралельно стартапери з Китаю створили схожий продукт Musical.ly і вивели його на глобальний ринок. ByteDance придбали Musical.ly у 2018 році, доповнили платформу функціоналом з Douyin, ребрендували додаток у TikTok і почали активне просування на міжнародних ринках.
І це спрацювало, мережа набрала популярності за два роки. Станом на червень 2020 року додаток використовують у 150 країнах, інтерфейс перекладений 75 мовами світу. Ну, а кількість користувачів становить понад 1 млрд осіб. В Україні, за даними AIR Media-Tech, нараховується близько 5 млн зареєстрованих користувачів.
В чому секрет популярності
Соціальна мережа завоювала прихильність людей з таких причин:
- платформа розважає користувачів завдяки легкому, іронічному і все частіше також корисному контенту;
- створювати контент дуже просто - використовується лише смартфон, не потрібно купувати або брати в оренду обладнання, тому на TikTok кожен легко може бути блогером;
- завжди є ідеї для відео завдяки хештег-челенджам, та аудіо, за якими користувачі знаходять теми для відео,повторюють за іншими або створюють свої челенджі;
- можна легально супроводжувати відео музикою відомих виконавців на відміну від інших соціальних мереж. Від цього виграють і виконавці, бо у такий спосіб популяризують свою творчість, і користувачі, бо використовують якісний аудіо-супровід;
- тіктокери демонструють у відео реальне життя, часто без прикрас, бо користувачі платформи цінують справжність;
- свою аудиторію на платформі знаходять також автори корисного серйозного контенту: психологи, стоматологи та інші фахівці в цікавій та жартівливій формі дають поради;
- правильний та влучний маркетинг. Платформа є партнером всесвітньовідомих заходів, таких як MTV Music Awards, Brit Awards та інших знакових подій, співпрацює зі світовими організаціями UNICEF, WWF.
Особливості платформи
На платформі є певні правила гри. Якщо їх враховувати, тоді платформа просуває відео охочіше. Якщо ні, тоді можна вигоріти, бо відео не користуватимуться попитом або будуть видалені через порушення правил.
Отже, основні правила такі:
1. Максимальна тривалість відео 60 секунд
Але алгоритми платформи краще просувають ті відео, які користувачі переглядають від початку до кінця. Тому потрібно бути цікавим і краще створювати коротші відео, які дивитимуться до кінця. Інакше всі зусилля зведуться нанівець.
2. Не можна давати лінки у опис відео.
Посилання можна додавати лише у шапці профілю.
3. Не можна демонструвати зброю, алкоголь тощо.
За порушення можливе блокування відео та профілю в цілому.
4. Ретельна модерація контенту.
В системі працює штучний інтелект. Він попередньо опрацьовує всі ролики. Якщо виникають питання до контенту, тоді живий модератор переглядає відео і блокує у разі виявлення порушень.
Які є можливості для бізнесу
Для підприємців з України є дві новини. Позитивна, бо просувати бізнес на TikTok можливо, та негативна, тому що таргетинг рекламних форматів для України поки що не працює.
Для просування бізнесу на платформі TikTok наразі є такі основні способи:
一 Інтеграції з блогерами.
Вони подібні на нативну рекламу, коли блогери рекомендують товар або розповідають історії.
一 Розвиток власного профілю бренду/компанії.
Наприклад, на сторінці Ощадбанку є велика кількість контенту, що органічно привертає увагу підписників.
一 Хештег-челенджі.
Користувачі постійно шукають ідеї за хештег-челенджами. Бізнеси можуть створювати власні хештег-челенджі, головне — знайти оригінальну ідею, записати цікавий ролик та привернути увагу аудиторії.
Тож вивчайте правила соціальної мережі, використовуйте всі можливості та просувайте ваш бізнес.
Сам-собi-маркетинг