Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Щоденний біг, пости в соцмережах, день сім'ї: трендові звички сучасного бізнесмена

Наталія Найдюк

Що ти за лідер?

Зараз підприємець є більше ніж просто керівник чи власник компанії. Часто він ще й лідер думок, публічна особа та наставник.

Ми проаналізували соціальні мережі й інтерв’ю українських бізнесменів і готові розповісти про їхні трендові звички. А ще порівняємо, чи дуже вони відрізняються від способу життя закордонних колег.

Власний канал на YouTube

Українські мільйонери жартують, що кількість підписників часом важливіша за капітал. Так, голова спостережної ради холдингу Global Spirits Євген Черняк у 2018 році відкрив канал Big Money, і нині в нього вже 753 тисячі підписників.

Інший мільйонер, Василь Хмельницький, який заснував холдинг UFuture та UNIT.City, почав викладати відео на YouTube з березня 2021-го. За три місяці на нього підписалося майже 20 тисяч осіб.

А власник PROMODO Олександр Колб бере інтерв’ю у відомих ІТ-підприємців. Канал веде з 2018 року і має понад 35 тисяч підписників.

Спорт

Бізнесмени бігають, їздять на велосипеді, плавають, практикують йогу, займаються тенісом та іншими видами спорту.

У когось тренування досить виснажливі. Наприклад, Андрій Оністрат брав участь у серії щорічних змагань серед марафонців World Marathon Majors, неодноразово долав дистанції на одному з найскладніших змагань у світі Ironman. Тепер він періодично організовує кемпінги для тренувань.

Власник інженерно-будівельної компанії PILLAR Олександр Гостєв переплив Босфор і двічі фінішував у змаганнях Ironman, які складаються із запливу, їзди на велосипеді та забігу. У перервах між змаганнями бізнесмен підтримує форму за допомогою пробіжок. 

А ось засновник і керівник ІТ-компанії GenesisВолодимир Многолєтній більше не женеться за рекордами у спорті. Хоча свого часу подолав протоку Босфор, підкорив вершину Кіліманджаро та змагався в Ironman. Підприємець каже, що довів собі все. Тепер займається спортом, щоб добре почуватися, тож дозує час та інтенсивність тренувань.

Пости в соцмережах

Бізнесмени висвітлюють у соціальних мережах новини ділового світу, рекомендують корисні книги й матеріали та постять цитати видатних людей.

Загалом тут підприємці поділяються на два типи. Перші пишуть лише про бізнес і саморозвиток, радять літературу, висловлюють ставлення до тих чи інших подій. Другі – діляться й особистим життям, викладають фотографії з дітьми, коханими, батьками.

Іноді особисті сторінки власників компаній ведуть SMM-менеджери.

Читання книг

Підприємці обирають бізнес-літературу, видання для саморозвитку, збільшення продуктивності тощо. Крім того, вони захоплюються біографіями видатних людей. А останнім часом багато радять і художньої літератури. 

СЕО компанії Сім’я ресторанів Дмитра Борисова Олена Борисова пропонує почитати бестселер Екхарта Толле «Сила моменту тепер» та книгу для батьків Естер Войджицкі «The Woj Way. Як виховати успішну людину». З підбіркою літератури від пані Борисової можна ознайомитися за лінком

Олександр Колбу серед іншого рекомендує книгу Клотера Рапая «Культурний код: Як ми живемо, що купуємо й чому». А засновниця сервісу оренди та обміну суконь Oh My Look! Лера Бородіна радить почитати неймовірну «Історію Starbuks. Усе почалося з чашки кави», яку написав Говард Шульц.

Виступи на конференціях

Окрім того що бізнесмени заробляють на власній справі, вони також освоюють інфобізнес. Їхній успішний досвід та провали надзвичайно цікаві для тих, хто ще тільки торує шлях до успіху.

Часта спікерка на конференціях – засновниця холдингу «Асторг», компанії «​Укрптахосервіс» і ТМ «Готово» Наталія Шмигельська. Вона виступає на Big Money, Superwoman, Бізнес-Концентраті, SHE Congress тощо. Підприємиця розповідає свої історії успіху й невдач, а також вчить бізнесвумен керувати по-жіночому. 

Написання книг

Український інвестор Дмитро Томчук видав книгу «Тут клює. Відверті історії українського бізнесмена». Андрій Оністрат має в біографії дві книги: «Як я про$рав банк», присвячену його факапам, та «Сім’я: бізнес-проєкт ХХІ століття», яку написав разом із дружиною, телеведучою Валентиною Хамайко.

Ресторатор Дмитро Борисов поділився своїм досвідом у книзі «Як відкрити ресторан?». 

Благодійність

Допомагати іншим теж стало модно. Особливо, коли в країні трапляються кризові ситуації, як-от війна або коронавірус.

Підприємці або самі жертвують гроші, або залучають інших, застосовуючи свій вплив у соціальних мережах. Наприклад, 11 бізнесменів, серед яких згаданий вище Євген Черняк, банкір та ексголова правління Ощадбанку Андрій Пишний, маркетолог і засновник Fedoriv Group Андрій Федорів, співзасновник Work.ua Андрій Боровик та CEO LeoGaming Альона Дегрик, за годину зібрали кошти на купівлю девʼяти апаратів штучної вентиляції легенів.

Повний перелік українських підприємців, які допомогли у боротьбі з коронавірусом, є на сайті

Родина

Бізнесмени обов’язково вписують у свій розклад час із сім’єю: футбол із сином, спільні відпустки, святкування днів матері, батька, родини…

Наприклад, власник «Нової пошти» В’ячеслав Клімов розповів, що має два графіки – особистий і робочий. І він ніколи не дозволяє одному поглинути інший. В особистому розкладі навіть так і записано: час із родиною.

Медитація та сон

Круті потужні ідеї приходять лише у спокійний розум, тому медитація й інші техніки стали обов’язковою рутиною багатьох підприємців. Кожен обирає свій спосіб, тривалість і періодичність відпочинку для розуму.

Наприклад, бізнесмен і власник TripMyDream Андрій Буренок кожен день народження зустрічає на ретриті тиші. А інвестор Reface, співвласник венчурної студії Pawa та фонду Roosh Сергій Токарєв навіть вивчав свій сон, щоб досягти більшої продуктивності.

Звички закордонних бізнесменів

Звички підприємців з Європи та США ми взяли зі статей бізнес-видань Forbes та Entrepreneur

Читання. Чим успішніша людина, тим більше вона читає. Білл Гейтс, Джефф Безос та інші топи компаній регулярно складають списки рекомендованої літератури.

Комфортний сон. Відпочинок впливає на зовнішність, ясність мислення та самопочуття загалом. Мода на ранні підйоми минає, натомість приходить бажання дослухатися до своєї природи. Для моніторингу сну бізнесмени чіпляють на себе усілякі гаджети. Наприклад, засновник Twitter Джек Дорсі відстежує сон за допомогою персня Oura. 

Спорт. Час багатіїв із зайвою вагою минув, бо ж успіх – це, зокрема, й здорове тіло. Серед відомих бігунів-бізнесменів – СЕО Microsoft Сатя Наделла.

П’ють воду. А деякі з мільйонерів навіть віддають перевагу тільки власній воді. 

Як бачимо, звички українських бізнесменів не надто відрізняються від іноземних. Та й недивно, бо тренди продукують різноманітні клуби за інтересами – спортивними, бізнесовими, навчальними. І часто вони не мають кордонів, ментальних так точно.

Що ти за лідер?

АТ "Ощадбанк"