Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Смачно та корисно

Катерина Спориш

Про успіх

Засновник компанії SpaceBar, учасник реаліті-школи бізнесу «Будуй своє» Сергій Фомін розповів про свою бізнес-ідею і деякі складнощі її втілення — факапи, сезонність та інше.

— Сергію, як усе починалося?

— Зо 5 років тому я став прихильником правильного харчування. Тоді я обрав для себе так зване інтуїтивне харчування — тобто давати організму те, що він хоче, але в помірній кількості. Незважаючи на це, все ж таки відмовитися від цукру та обмежую себе в солодкому.

Бізнес-ідея народилася кількома роками пізніше — на початку 2017 р. Я впевнився, що ніша корисних перекусів в Україні не заповнена, оскільки більшість батончиків на українському ринку містили цукор, шоколад тощо. Іншими словами, це зовсім не збігалося з натуральністю та корисністю для здоров’я людини. Тож, не зволікаючи, я взявся за втілення задуму — виробляти корисні батончики.

— Скільки знадобилося коштів на втілення твого задуму?

— Загалом $14 тис. — власних та позичених. Основна сума інвестицій у бізнес була на виробництво готового продукту та етикеток. Меншу частину коштів витрачено на розробку рецептури, зразків, сайт тощо.

— Чи замовляв ти зразки продукції?

— Так, купував по Україні та з-за кордону. Коли мої друзі планували подорож Європою, я просив їх привезти батончики без цукру і шоколаду. В інших випадках купував на Amazon. Всі ці зразки тестував, порівнював, відбираючи найкраще у смаку, складниках для втілення в SpaceBar.

— Розкажи про кроки для втілення у життя SpaceBar?

— Мені потрібно було рухатися в декількох напрямках — і розробити рецептуру, і знайти виробництво, і відшукати підрядників для створення логотипу та сайту. За розробкою рецептури я звернувся до фахівців. За це взялася провідний український дієтолог Катерина Толстікова. Саме вона чаклувала над ідеальним складом батончиків. За кілька місяців ми отримали 3 рецепти для 3 видів батончиків — «лайт», «спорт», «інтелект», що відрізняються за калорійністю і складом — співвідношенням жирів, білків, вуглеводів.

Складніше було з виробництвом. На його пошуки знадобилося 6 місяців. Насамкінець я домовився про співпрацю з кондитерською фабрикою у Харкові, з якою працюю до сьогодні. Етикетку та сайт розробляли підрядники. У команду до себе взяв бухгалтера, менеджера з продажів, контент-менеджера.

— Де продаєш свою продукцію?

— Наразі це 60 точок збуту. Батончики SpaceBar продаються поки що у невеликих крамницях та винних магазинах. Сподіваюся вже в цьому році потрапимо у великий ритейл.

— Чи є сезонність у цьому бізнесі?

— Так, звичайно, і я на собі її відчув. Продажі стартували навесні 2018 р. А вже наприкінці травня впали, тому що розпочалася реалізація сезонних ягід та фруктів — найгірший час для батончиків. Натомість, я зрозумів, що найкращий час — перша половина весни, осінь, зима. Тобто такі періоди, коли немає сезонних фруктів та овочів. Отримавши цей досвід, тепер сезонність плануємо нівелювати завдяки розширенню точок збуту продукції.

— Сергію, а як щодо ризиків?

— Ну, перший я вже називав — це сезонність. Другий — відсутність культури споживання такої продукції. Є ризик, що товар не сподобається покупцям. Адже середньостатистичний українець на сьогодні радше купить вафлі або шоколадний батончик, аніж корисний перекус.

— Розкажи про факапи, що траплялися?

— Я перебуваю в факапі (сміється). Насправді, мені запам’яталися декілька. Не так давно я дуже поспішав віддати макети обгорток на друк, і не перевірив, чи зайняті назви у соціальних мережах. Обгортки надрукували, а сторінки були зайняті. Інший факап — на ранніх етапах не було розуміння, як має працювати відділ продажу.

— Ти зараз шукаєш додатково фінансування?

— Так, звичайно. Я розглядаю і кредитні кошти, і акселератори, і гранти. Останні, на мою думку, стануть чудовим варіантом для додаткового фінансування проекту.

— Що плануєш втілити найближчим часом?

— Маю багато планів — і наростити ринки збуту, і збільшити продажі до 20 тис. одиниць на місяць. Разом з цим, як я вже зазначав, шукатиму фінансування. Пізніше маю намір крокувати до інших країн — в ЄС, США, Австралію та Китай. Однак для цього треба добряче попрацювати. Адже у кожній з названих країн існують відмінності у смаку, розумінні продукту. Для кожної країни потрібно враховувати не тільки правила маркування, а й законодавчі харчові норми.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"