Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Те, що на споді

Марина Корчака

Бізнес-план

Ірина Порецька розповідає, що найскладнішим у її проекті Hotmam (магазин білизни для вагітних та молодих мам) було переконати жінок, що необхідно підбирати правильну білизну – не лише гарну, а й зручну та якісну. А також ділиться чек-листом знань та умінь, які потрібні для запуску власної справи.

Чому саме білизна для вагітних і молодих мам?

Кілька років тому на ринку одягу для мам були лише супердорогі іноземні бренди на кшталт Mothercare та товари українського і російського виробництва, але виглядало це надто сумно. Я почала вивчати світовий ринок, а він активно розвивається, і вирішила спробувати й собі.

Спочатку хотіли створити шопінг-мол, де будуть усі види товарів – слінги, верхній одяг, білизна. Ми підрахували, що на такий формат потрібна кругленька сума. Тому почали звужувати нішу і зупинилися на білизні. Її було надзвичайно мало в Україні: вітчизняний бренд «Мамин дім», який досі існує, німецький Anita, який постачає на ринок той самий «Мамин дім», польський бренд Alles та інші, менші. А у світі стільки всього цікавого.

У чому особливість проекту? Хто ще, крім Hotmam, пропонує таку білизну?

Ми могли надати покупцеві максимально широкий і класний вибір. Акцент робили не лише на продукті, а й на сервісі. Я дізналася, що в одній моделі білизни буває 52 розміри, і одній жінці пасуватиме 4 різні суміжні розміри білизни, тому це ускладнювало її купівлю онлайн.

Ми запустили сервіс з безкоштовною приміркою білизни вдома. Це було новинкою. Покупець не ризикував: він замовляє у нас, ми привозимо кілька моделей, кілька розмірів, і він усе це приміряє. А ще може скористатися послугою консультанта, який допоможе підібрати модель і розмір.

Пропонували англійську білизну Amoralia, новозеландську Hotmilk, турецьку Chezmam. Були й ті бренди, які є в інших магазинах: Anita, Alles. Такого широкого вибору білизни для мам, причому якісної, в одному місці не пропонував ніхто.

Під час роботи дізналася, що майже 90% жінок не вміють підбирати білизну і носять неправильні розміри та моделі, шкодять собі. Тому почали говорити про це з покупцями, проводити навчання із підбору білизни.

Які були початкові інвестиції? Це були власні кошти чи інвестора?

Ми витратили $1,2 тис. на першу закупівлю білизни Amoralia і Hotmilk. Далі почалася робота із сайтом. Витрати зростали щомісяця. Усе, що інвестували протягом останніх років, – із доходу магазину. Тобто точку беззбитковості пройшли кілька років тому.

Пробна закупівля була необхідна для перевірки брендів, на які ми робили ставку. Ми перевіряли білизну на якість – не лише тканину на стійкість до прання у жорсткому режимі, а й на правильність крою. Адже є великий вибір білизни для мам неправильного крою, яка шкодить здоров’ю. Таке ми не могли продавати.

Залучення інвесторів розглядали двічі, але так і не наважилися. Уперше – на початковому етапі, але пощастило зустріти людей, які порадили змінити дещо в сайті, виправити технічні помилки, і ми зрозуміли, що інвестор нам поки що не потрібен. Удруге – 2014 року. Але економічна криза внесла свої корективи, тому інвестори вирішили не вкладати гроші.

Що було найскладнішим у проекті?

Для мене найскладнішим була робота зі споживачем – доносити інформацію про те, що потрібно підбирати правильну білизну, яка буде не лише гарною і зручною, а й правильно сидіти. Наші жінки дуже вперті. Вони бояться купувати через інтернет. Вони не завжди впевнені у своєму виборі. А ми мали переконати їх, що наш ресурс вирішить їхні проблеми.

За допомогою яких інструментів та каналів комунікації просували свій продукт? Що з цього працювало найкраще?

Я вважаю, що правильна SEO-оптимізація – найкращий канал. Добре працював партнерський маркетинг. Facebook-сторінка теж давала нам продажі. А найкращий рекламний інструмент – сарафанне радіо.

Головне – це конверсія. Є підприємці, які женуться за відвідуваністю, за аудиторією на сторінках у соцмережах. Це класно, але не першочергово.

Гарну конверсію отримували від e-mail-розсилок. Десь раз на місяць надсилали листа, не спамили. Одні клієнти купували по 5-10 разів, інші – один раз, але на великий чек, і за кілька років поверталися до нас із другою дитиною. Це круто.

У Hotmam є блог HotmamLIFE.

Як він допомагає просувати товар?

Блог – це важливий інструмент просування. Ми публікували статті з ключовими словами, щоб вчасно сповістити про всі наші новинки. Блог подає багато роз’яснювальних матеріалів, наприклад, яка білизна краща – з бавовни чи мікрофібри. Ставимо активні лінки на товари у статті, і люди одразу переходять і замовляють те, що сподобалося.

Чек-лист: що потрібно знати і зробити перед тим, як створювати власний бізнес?

Якщо є ідея, потрібно промоніторити, хто і що уже пропонує, перевірити, де можеш бути ти. Якщо багато людей роблять щось подібне, це означає, що є попит і на цей ринок можна виходити. Якщо цього ще не роблять, потрібно перевірити, чи взагалі це потрібно. Далі треба перевірити попит. Визначити, кому він потрібен, потім опитати цільову аудиторію. І лише тоді можна запускати. Також важливо правильно організувати свою справу з юридичного боку. Тому потрібно промоніторити, як це робити.

Бізнес-план

АТ "Ощадбанк"