Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Тримай ноги в теплі

Бізнес-план

Робити якісні та гарні пледи в Україні можливо. Це доводять засновники бренда Woolkrafts Олег Михайлов і Ярослав Яковенко. «Усе почалося у жовтні 2013 року, хоча днем народження компанії ми вважаємо червень 2014-го, коли продали перший плед. Але саме восени 2013-го ми подумали, а чому б не виготовляти дизайнерські натуральні пледи в Україні, як це роблять у світі?» – згадують підприємці.

 

За три роки компанія випустила п'ять колекцій пледів, реалізувала понад 20 корпоративних замовлень, розширила мережу продажів до 30+ магазинів по всій Україні, вийшла на міжнародні ринки, нею навіть зацікавився інвестиційний фонд.

 

Як з'явилася ідея для Woolkrafts? Хто ваша аудиторія і конкуренти?

Олег: Ідея з'явилася тоді, коли ми не знайшли потрібного пледа для подарунка. Тоді подумали, що плед ідеально піклується про близьких людей, зігріваючи фізично та емоційно у момент дарування. Він – чудовий супутник у походах на природу, та й удома під час перегляду серіалу незамінний. Так і вирішили створювати унікальний продукт.

 

Ярослав: Коли починали, ми часто чули, що пледи асоціюються з товаром для бабусь, тобто з чимось нудним і непотрібним. Ми вирішили змінити таке сприйняття. У цьому й принада: ніхто не вірить, але коли покажеш результат, запитують: «А що, так можна було?».

 

Наша аудиторія – це люди 24-35 років, для яких сім'я і друзі – невід'ємна частина їхнього життя. Вони поважають і люблять близьких, турбуються про них. Крім того, їм до вподоби гарні, зручні та корисні речі.

 

Олег: Не подумайте, що ми наївні і вважаємо, що конкурентів у нас немає. Просто ми ніколи не позиціонували себе як класичних представників цього ринку. Тому абстрагуємося від решти, хоча багатьох таких виробників вважаємо колегами, адже ми з ними в одному човні: якщо ринок зростає, усім має бути добре.

 

З чого починали? Якими були початкові інвестиції?

Олег: Ми надіслали запити на прорахунок виробництва пледів за нашим дизайном на кілька фабрик, зокрема за кордон. Відгукнулися лише виробники з Індії, однак якість їхніх зразків нас не задовольнила. З огляду на ситуацію в країні і стрибки курсу валют, ми вирішили зірок з неба не хапати і пошукати локального виробника, придбавши кілька пледів у США як еталон. І нам пощастило: ми знайшли фабрику, яка виготовила невелику партію, причому попередньо розробивши унікальну вовняну тканину для наших пледів.

 

Ярослав: Водночас ми готувалися до запуску: розробляли упаковку, писали тексти, складали рекомендації з догляду. Ми думали, як зробити продукт цікавим, адже пропонуємо не просто пледи, а емоції, які з ними пов'язані.

 

На старті нас було двоє – засновники з рівними правами, непохитною вірою у проект і бажанням його успішно реалізувати. Ми розподілили обов'язки між собою, хоча зазвичай доводилося бути взаємозамінними, адже завдань і роботи було море, а в добі лише 24 години.

 

Сьогодні нас восьмеро, не враховуючи працівників на виробництві і хлопців на аутсорсі. Ми задоволені своєю командою, для нас це сім'я. З правильними людьми бізнес починає розвиватися і стає відкритішим.

 

Олег: Щодо початкових інвестицій, то тестову партію виготовили власним коштом – 30 тисяч грн наших заощаджень. І досі чи не всі зароблені гроші реінвестуємо у розвиток компанії. Попервах витрачали гроші на зразки, міжнародні пересилання, швейне обладнання, поїздки на виробництво, тестову партію пледів та упаковку. Розпродавши перші пледи за три місяці, ми інвестували уторговані гроші у повноцінну колекцію, реалізували перше корпоративне замовлення і почали обмірковувати подальший розвиток.

 

На якому етапі компанія нині?

Ярослав: На початку можливості молодого бізнесу обмежені, адже він нецікавий для великих виробників як партнер. Від багатьох ідей доводиться відмовлятися, робити їх безпечнішими та адаптувати до того, що виробництво вже звикло робити роками. Є ризик втратити свою ідентичність або зламатися. Тепер ми робимо лише те, що самі вважаємо цікавим і перспективним.

 

Олег: Сьогодні ми на етапі масштабування виробництва і зростання команди. Довго ми тіснилися у невеликому приміщенні, де був склад, шоу-рум і майстерня. Але після низки стратегічних сесій ми вирішили: якщо нічого не змінювати – нічого не зміниться. Тому в лютому переїхали у просторий офіс, перевезли склад і швейний цех у промислове приміщення на лівому березі Києва.

 

Скільки коштів витратили на розробку продукту, просування, персонал?

Олег: За три роки це співвідношення змінювалося залежно від потреб. І якщо зараз озвучити певні цифри, завтра вони можуть змінитися. Можу запевнити лише в одному: ми завжди інвестували у розвиток своєї команди і будемо робити так і надалі. Можливість самостійно розробляти і покращувати продукт надто економить наші витрати. Ну а систематичним просуванням ми зайнялися нещодавно, адже до цього основним каналом було сарафанне радіо.

 

Як просували свій продукт?

Ярослав: Сайт розробляли власними силами: простий інтернет-магазин, з можливістю оформити замовлення. Так ми зекономили значну суму під час запуску, але не скотилися до приймання замовлень у групі VK.

 

Сайт окремо не просували, бо розуміли, що обмеження стартового бюджету, недопрацьований інтернет-магазин і високі конверсії не найкращі друзі. Але не забували вказувати його на візитівках і листівках, які завжди розміщували на своєму стенді під час різних маркетів. З яких, до речі, і почалося просування продукту.

 

Ми потрапили на хвилю Made in Ukraine, тому участь у таких заходах для нас була очевидною. І навіть тепер цей канал – найкращий спосіб отримати швидкий фідбек від клієнтів.

 

До запуску проекту у нас були сторінки у Facebook і Instagram. Щоправда, вели їх хаотично. У рекламу, як розумієте, також не вкладали.

 

Що основне у структурі виробництва?

Ярослав: Виробництво – це завжди певні труднощі. Реалізація на низькому рівні може запороти найцікавішу ідею.

 

У нашій справі важливо, з чого зроблений продукт. Тому основне у структурі виробництва – якісна сировина. Без неї не вийде комфортний плед.

 

Ви шукали ви інвесторів? І чи маєте намір виходити на зовнішні ринки?

Олег: Інвесторів не шукали. Інколи просили підтримки, але це було радше винятком. Нами зацікавилися кілька великих фондів, але ми чесно говорили, що не готові до великих інвестицій. Ми прихильники органічного зростання, хоча такий підхід не в пошані. Ми хочемо бути впевненими у кожному кроці та ухваленому рішенні і відповідати за них.

 

На експортні ринки працюємо. При курсі в майже 40 ти замислюєшся про це в першу чергу. Представлені на Amazon та інших зарубіжних майданчиках з продажу предметів інтер'єру та дизайну. Плануємо вперше поїхати на міжнародну виставку.

 

Чи складним було дорослішання компанії?

Ярослав: Підготовка до запуску тривала майже девять місяців. Багато часу витрачали на пошуки і переговори з виробниками. Вони нас не одразу помічали, тому доводилося чекати. Але на цьому етапі складнощів не помічали, а просто шукали інший підхід.

 

Перші продажі додали оптимізму. А ось перехід від невеликої тестової партії з чотирма моделями до повноцінної колекції з десяти моделей був нелегким. Це був геть інший обсяг продукції та великі операційні витрати. Здавалося, що доводиться починати все з початку.

 

Олег: Для мене найскладнішим на будь-якому етапі було те, що потрібно завжди реінвестувати прибуток, якщо розраховуєш лише на власні сили. І хоча обсяги збільшуються від колекції до колекції, у грошах це не так відчутно. Складно тримати фокус на меті, яка десь у майбутньому. Але саме вона мотивує не зупинятися на досягнутому.

 

Хто основні покупці тепер? Хто з клієнтів ваше найбільше досягнення?

Олег: Наші клієнти не змінювалися із зростанням компанії. Клієнти – це наші адвокати, оскільки вони повірили у наш продукт. Є відомі люди, які постійно купують пледи і не забувають підштрикнути, що вже всіх родичів і друзів зігріли нашими пледами, а ми не зупиняємося і випускаємо нові і так само класні.

 

Наше найбільше досягнення те, що до нас повертаються. У нас немає мети продати пледів найбільше за всіх, але ми щиро віримо, що змогли подарувати теплі емоції тим, кого зігріли наші продукти. Адже наш бізнес не про пледи, а про комфорт і теплі емоції, які ми можемо дарувати одне одному.

 

Бізнес-план

АТ "Ощадбанк"