Досвід топів
Тетяна Лукинюк, генеральна директорка «Ред Булл Україна», асоційована професорка в Kyiv School of Economics та у минулому одна з ТОП-15 кращих маркетинг-директорів України розповіла «Будуй своє» про правила роботи вдома, комунікацію та ефективну роботу команд у віддаленому режимі.
Про власні правила віддаленої роботи
Початок карантину не був для мене проблемою. Я дуже організована й продуктивна людина. Я просинаюся в один й той самий час, приймаю душ, снідаю. Окрім цього роблю зачіску, макіяж та одягаю офісний одяг, крім туфель. Останні я замінила капцями. Працювати починаю о 9 годині ранку. Всі вищезазначені звички мені дають відчуття, що я знаходжуся в офісі і життя продовжується у нормальному ритмі.
Надодаток, вдома організувала декілька зон: для мене, для доньок — Олесі та Аліси. Одна з них навчається у школі, інша — у виші.
Про роботу команди на час карантину
На час карантину я обрала для себе ключовий принцип: немає сенсу у започаткуванні нових довгострокових стратегій зараз. Потрібно адаптуватися до того, що відбувається, але тримати докарантинну довгострокову стратегію «в умі». Тому зараз я сфокусувала свою увагу на регулярній комунікації в команді для наших співробітників, які знаходяться як в Києві, так і в інших містах України. Для роботи в командах обрала нові інструменти та призначила регулярні активності та зустрічі, які позитивно впливають на настрій команд та ефективність.
Microsoft Teams (інструмент для роботи в командах — Ред.) для спілкування всієї команди.
Регулярні онлайн-зустрічі. По понеділках о 12 годині ми проводимо так звані «апдейти». Це спільні зустрічі всієї команди. На онлайн-заходах говоримо про події минулого тижня, зміни тощо. На зустрічах ми дискутуємо про наслідки карантину та як працювати з ними, обговорюємо, як тримати фокус на головному, та плани на тиждень або кілька тижнів поспіль. На заходах та в регулярній комунікації ми не говоримо саме про вірус та його медичні аспекти, тому що ми не спеціалісти та не завжди можемо відрізнити правду від фейку.
Челленджі. Серед учасників команди у нас проводяться «челенджі» — активності, коли люди виконують одне і те ж завдання протягом тижня. Наприклад, один тиждень співробітники фотографували робоче місце, потім робили фізичні вправи, третього тижня надсилали фотографії домашніх улюбленців, четвертого тижня створювали креатив з банками «Red Bull». Усі ці активности належать до «фан-контенту», який зближує команду та дозволяє відчути, що ми поряд, навіть коли немає реального живого спілкування через карантин.
Опитування. Всі учасники команди зараз знаходяться далеко один від одного. В них немає можливості подивитися у вічі, висловити під час живого спілкування думку з того чи іншого приводу. Через це ми створили опитувальники для команд. В них містяться наступні запитання:
一 Як команда почувається стосовно наявної ситуації?
一 Як ставиться до майбутнього і наслідків пандемії?
一 Наскільки продуктивно працюється вдома?
В такий спосіб ми перевіряємо, чого не вистачає, шукаємо, чим можемо допомогти команді стати продуктивнішими. Це так зване «вимірювання середньої температури по лікарні». Ми бачимо, що «температурний стан» нормалізується. Це позитивна динаміка — команди пристосовуються до ситуації та працюють ефективно вдома.
По завершенню карантину плануємо повернутися в офіс, тому що ми робимо багато проектів. А це потребує взаємодії учасників пліч-о-пліч. Працювати віддалено після карантину буде можливо 2 дні на місяць — ця можливість в нас була і до карантину. За погодженням з керівником та з чітким розумінням завдань на ці дні, в основному, таких, коли треба подумати, пошукати нові ідеї або розставити пріоритети.
Досвід топів
АТ "Ощадбанк"