Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Взуттєві тренди

Катерина Спориш

Про успіх

Олег Хоменко, засновник інтернет-магазину з продажу товарів та комплектуючих для виробництва й ремонту взуття Obuv complect на платформі Prom.ua, розповів «Будуй своє» про старт бізнесу і пошук постачальників. А також — що обирають українці, яким виробникам надають перевагу та як нівелювати сезонність.

— Олеже, чому саме такий бізнес?

— Для мене це — скоріше випадковість. Адже майбутні підприємці зазвичай не шукають конкретного бізнесу, а — шляхи самореалізації, заробіток. На практиці часто-густо стається так, що все відбувається внаслідок щасливого випадку, коли натрапляєш на потрібних людей.

Саме так сталося зі мною у 2006 р., коли я зустрів людей, з якими й розпочав бізнес із продажу комплектуючих для взуття. Тобто вони запропонували робити справу разом на умовах співвласників. Однак ця історія тривала лише 3 місяці. Надалі я розвивав бізнес самостійно.

— Що знадобилося для бізнесу?

— Стартовий капітал. Скажу чесно, починати, вклавши декілька тисяч доларів — не вихід. Для того, щоб розвивати бізнес, отримувати прибуток, треба мати хоча б $20-30 тис. Вони знадобляться на закупівлю матеріалів і оргтехніки в офіс, а також, щоб орендувати складське приміщення, офіс, і для просування.

— Де шукати та як обрати надійних постачальників?

— Ще декілька років тому продавці шукали постачальників. Тепер прослідковується тенденція, коли постачальники шукають ринки збуту самостійно — через мережу інтернет. І надсилають власні пропозиції, а ми обираємо.

Наразі найголовніший критерій відбору — це стабільне постачання товару. Не на раз, і навіть не на 10, а на постійній основі. Адже для просування того чи іншого товару докладається багато часу та зусиль. Якщо немає постійності — всі зусилля даремні. Другий критерій — зрозумілість умов співпраці, оплати тощо.

Адже у нашій справі, як і в будь-якій іншій, поганий постачальник коштуватиме не тільки втрачених грошей за товар, недоставлений або неякісний, а й спричинить втрату клієнтів.

— На твою думку, де найкраще продавати такі товари?

— В інтернеті. Щосезону частка продажів через інтернет збільшується, і на сьогодні це вже 90%. Навіть якщо продаж відбувається через стаціонарну точку, покупець приходить завдяки рекламі в інтернеті.

— А як щодо акцій та інших пропозицій?

— Можна діяти по-різному, але відповідно до мого багаторічного досвіду, всі ці інструменти, як-от акції та знижки, безоплатна доставка або подарунки, краще використовувати для постійних клієнтів. Для потенційних клієнтів це є недієвим.

— Що хочуть клієнти?

— Хочуть одного, а купують інше (сміється). Тобто бажають придбати якісні товари задешево. А насправді покупці розподілилися таким чином, що одні купують дорогі та якісні товари, інші — навпаки.

— Товари яких виробників купують найчастіше?

— За моїми спостереженнями, люди націлені на купівлю імпортного товару, а не українського виробництва, незважаючи на якісні та інші характеристики. Тобто у першу чергу звертають увагу на напис Made in... На жаль, найменшою популярністю користується український виробник.

Що стосується вподобань, то серед жінок все менш популярне класичне взуття з підборами. Сьогодні надається перевага casual (повсякденний стиль одягу та взуття, з акцентом на зручність та практичність) та спортивному стилю — кросівкам, кедам.

Так само і в чоловіків: все менше обирають класичне взуття, надаючи перевагу спортивному — кедам, кросівкам, а взимку — мілітарі.

Змінюються не тільки стилеві вподобання, й кольорові. Якщо раніше переважав чорний, то тепер все змінилося. Популярні підошви синього, бежевого кольорів та мультикольорові.

— Як відслідковувати тренди?

— На виставках. І дивитися, що пропонують виробники. Останні слідують трендам, що є у світі.

— Чи існує сезонність?

— Звичайно, вона є й на сьогодні, але від сезону до сезону все менше відчувається. Раніше високий сезон — це осінні місяці. Весною попит нижче, а зимою та влітку — мертві сезони.

Аби нівелювати сезонність, треба запропонувати покупцям наступне. По-перше, широкий асортимент товарів, що відповідає вподобанням покупців. По-друге, звернути увагу, у що взуті містяни, з яких матеріалів їхнє взуття тощо. По-третє, слідкувати за трендами, реагуючи на них.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"