Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Взуттєвий ринок росте

Про успіх

Перш ніж планувати відкриття магазину з продажу взуття, слід дізнатися, як йдуть справи на взуттєвому ринку і що на нього впливає, та врахувати це, аби уникнути проблем у новому бізнесі. Тому аналітики компанії Pro-Consulting розказали «Будуй своє», як саме виглядає ситуація на українському ринку взуття. 

Ринок взуття в Україні останніми роками росте, проте до реального розкриття потенціалу ще далеко.
Специфіка вітчизняного ринку взуття в тому, що лише трохи більше 5% — продукція українського виробництва. Все інше — імпорт. І зі зростанням курсу валют продавці вимушено знижували ціни, аби хоча б реалізувати більшість колекцій та не зазнати збитків.

Відтак, лише з 2017 р., зі стабілізацією курсу гривні, продавці взуття зуміли підвищити свої позиції. При цьому зростання на 0,5% після падіння в 10,5% не можна називати реальним покращенням ринкової ситуації. Українці почали заощаджувати на взутті. Так, наразі близько 40% населення купують взуття за нижчими цінами, і відповідно — нижчої якості.

За кількістю проданих пар ринок вийшов на стадію зростання ще у 2015 р. Але це зростання було зумовлене виключно активною маркетинговою політикою в аспекті знижок. Якщо до кризи магазини знижували ціни десь на 4-5-й тиждень після початку продажів нової колекції, то тепер перші знижки на нові моделі можна побачити вже за два тижні. Тому в маржі останніми роками магазини втрачають. Як результат, більшість їх на сьогодні отримують не той прибуток, на який розраховували ще кілька років тому.

Культура споживання в Україні зберегла високі позиції для речових ринків та торгових точок малого формату (так званих МАФів), де й купують взуття більшість українців. Велика кількість споживачів звикла до того, що в таких точках взуття дешевше, а за якістю майже не поступається магазинам. На сьогодні, за різними оцінками, їхня частка перебуває в межах 65-75%. Інше — мережі та так звані бутіки у торгових центрах.

Сегмент магазинів взуття, виходячи з цих трендів, розвивається не так активно, як міг би. Причин декілька. По-перше, вартість оренди у великих містах досить висока, і це не дає конкурентної переваги у порівнянні з вищезгаданими ринками та магазинами.

По-друге, більшість брендів магазинів як такі відсутні — дуже часто у різних мережах продається взуття з тих самих фабрик. Тобто, відрізнити магазини можна виключно за дизайном та асортиментом, але вони і тут не мають конкурентних переваг. Йдеться у першу чергу про більш розповсюджений середній ціновий сегмент.

Дорогий сегмент, що представлений іноземними мережами, значно виграє у локальних за позиціонуванням, але й націлений він на більш забезпечену аудиторію.

Деякі компанії роблять акцент на українському походженні взуття. Проте ця стратегія правильна лише частково, тому що у центрі уваги мають бути якість продукції та додаткові цінності, закладені у стратегії розвитку компанії.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"