Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як відкривати бізнеси та офіси після карантину 

Досвід топів

Дар’я Лещенко, виконавча директорка і партнерка компанії SupportYourApp, співзасновниця та адвайзерка Label Your Data, учасниця Forbes Technological Council розповіла «Будуй своє» про те, яких правил необхідно дотримуватися для успішного виходу з карантину.

З пом'якшенням карантину в Україні, малі та великі бізнеси по всій країні починають поступово повертатися у попередній ритм роботи. Однак, навіть після урядового дозволу про відкриття підприємств, деталі щодо того, як саме це зробити,не завжди зрозумілі. А у часи, коли помилка може призвести до ряду серйозних наслідків, власники компаній та менеджери повинні думати не лише про те, як керувати бізнесом, а ще і про те, як уберегти співробітників і клієнтів. Для підприємств корисно почати планувати обставини виходу заздалегідь. Тому, якщо ви збираєтесь повторно відкривати свій бізнес або офіс з послабленням карантину, ось кілька порад для того, щоб зробити це безпечно та ефективно.

Що варто робити:

1. Зробіть домашню роботу

Попередьте своїх клієнтів та партнерів про поступове відновлення роботи вашого бізнесу у звичайному режимі та, де можливо, запитайте про їхні плани. Це допоможе спрогнозувати навантаження вашого персоналу і розподілити роботу таким чином, щоб не мати вільних людей у приміщенні, які будуть наражати на небезпеку здоров'я інших. Після карантину ситуація у різних бізнесів та фінансова ситуація споживачів змінилась. Розуміння стану ринку у вашій сфері допоможе ефективному розподілу ресурсів.

2. Виходьте з карантину поступово

Попри зовнішній тиск повторного відкриття бізнесу, важливо не поспішати виходити з карантину. Зважте всі за і проти та будьте впевнені, що взяли до уваги усі можливі ризики. Гарною ідеєю також буде — заздалегідь повідомити про свої плани клієнтам та працівникам, аби ті готувалися до переходу від онлайн до фізичного офісу.

3. Створіть графік виходу з карантину

Бізнесам з великою кількістю співробітників варто реінтегрувати робітників у офіс невеликими групами замість переведення усіх одразу. Такий підхід діятиме як запобіжний захід у випадку подальшого поширення кількості хворих. Як приклад, у перші тижні послаблення карантину ми у SupportYourApp практикували таке собі «вільне» відвідування офісу. Колеги, які живуть близько та яким легко дістатися до офісу, або ті, кому хочеться працювати на робочому місці, відвідували наші офіси та працювали там у робочі години. Тепер ми створили графік, згідно якого колеги чергують в офісі потижнево.

4. Використовуйте часті віртуальні зустрічі 

Зміна середовища роботи грає неабияку роль у зміні психологічного стану людей. Перехід на домашній офіс став стресовим фактором для багатьох співробітників, схоже, повернення до роботи в офісі означатиме повторну зміну звичок та процесів у житті. Саме тому важливо спостерігати за настроями співробітників і продовжувати підтримувати регулярний зв'язок з ними, як і під час карантину. Часті віртуальні зустрічі та дзвінки колегам мають досі залишатися як основні засоби комунікацій.

5. Плануйте дотримання протиепідемічних правил на робочому місці

Для власника бізнесу першочерговим питанням повинно бути здоров'я та безпека співробітників та клієнтів, тому навіть при послабленні карантинних заходів необхідно дотримуватися вже звичних засобів профілактики та гігієни. Тобто, досі актуальними залишаються дотримання інструкцій щодо соціального дистанціювання, провітрювання приміщень і дезінфікування поверхонь, особливо тих, до яких часто торкаються (наприклад, дверні ручки або вимикачі світла). Розробка політики компанії, що заохочує дотримання протиепідемічних правил, є теж потенційним кроком для поширення належної гігієни.

Як це працює у нас? У SupportYourApp ми приділяємо багато уваги комфорту та ергономіці робочих місць, тому і меблі, і простір у наших офісах мають унікальний дизайн. Однак ми давно помітили, що якість повітря також впливає на ефективність наших співробітників. Наразі це питання стало ще більш актуальним, тому у частинах офісу, де можливості провітрювання приміщення обмежені, ми встановили зволожувачі та очищувачі повітря, що також запобігають розповсюдженню вірусів та бактерій.

6. Призначте команду для виконання плану

Виконувати цілий ряд процесів та пильнувати за їх виконанням самостійно — дуже амбіційна мета, що може призвести до вигорання. Як альтернатива, зберіть членів команди, що керуватимуть окремими аспектами вашого плану виходу з карантину та відповідатимуть за успішне його виконання. Щоб допомогти в координації, регулярно плануйте віртуальні зустрічі, щоб обговорити хід змін та готовність знову відкрити свої двері.

Чого краще уникати:

1. Не поспішайте

Найбільшою помилкою у цій ситуації є відкритися надто швидко. Як уже згадано вище, помилки й поспіх можуть призвести до ряду наслідків як для роботи підприємства, так і для його співробітників. Ретельне планування та розподіл відповідальностей — найкращий метод для досягнення успіху.

2. Не думайте, що виконувати протиепідемічні правила буде легко

З поверненням в офіс колеги будуть раді зустрічам та прагнутимуть соціалізуватися на робочому місці, що може призвести до нехтування протиепідемічних правил. Загалом, рекомендується дотримуватися соціальної дистанції навіть після того, як офіси відкриються, щоб забезпечити колективну безпеку. Варто скласти план спілкування, щоб повідомити співробітникам і клієнтам про те, що від них вимагається.

3. Не впроваджуйте автоматично заходи, які працюють лише для окремих бізнесів

Вимірювання температури працівників — поширений захід серед бізнесів на сході. Однак, професіонали одразу ж вказують проблеми у логістиці цього заходу безпеки для універсального застосування. Це приватність біометричних даних, перебування працівників у чергах, що провокує на недотримання безпечної дистанції. Відкриваючи робочі місця та підприємства, обирайте і застосовуйте лише ті засоби безпеки, що актуальні саме для вашого бізнесу і не приведуть до більших витрат ресурсів.

Як показує досвід з COVID-19, ситуацію важко передбачити. Кількість захворювань може йти хвилями, коливатися та змінюватися досить швидко, а тому варто бути у курсі останніх новин. Існує багато інформації про статистику захворюваності та необхідні заходи, а тому необхідно зосередитись на найбільш авторитетних і надійних джерелах, щоб знайти правильні вказівки для підприємств, які прагнуть знову відкритись. З огляду на новини, процес має бути гнучким і налагодженим таким чином, щоб у випадку поширення хвороби співробітників можна було знову перевести у домашній офіс.

Наразі пандемія підштовхує бізнеси до широких трансформацій і використання нових технологій у великих масштабах. Довготривалий успіх відновлення бізнесу та його вдале перевідкриття полягає у формуванні нових рішень і робочих процесів, що відповідають соціополітичним умовам. Тому, ретельно плануючи стратегію і будучи обачливими у своїх діях, власники, менеджери та їх департаменти зможуть успішно вийти з карантину і продовжувати розвивати бізнес, приносячи здобутки суспільству. 

 

Досвід топів

АТ "Ощадбанк"