Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Заробіток на святах

Катерина Спориш

Про успіх

Костянтин та Валерія Тилік — засновники і власники інтернет-магазину «То-то і оно! — Мультимаркет свята» на платформі Prom.ua, розповіли «Будуй своє», як весілля стало поштовхом для створення бізнесу, скільки знадобилося для цього грошей та що саме привело їхню компанію до успіху.

Інформаційна довідка. Інтернет-магазин totoiono.com.ua засновано у 2011 р. в Кривому Розі. Наразі працюють 2 філіали — у Кривому Розі та Києві. Спеціалізація підприємства — продаж товарів для свят від українських та світових виробників.

Що дало поштовх до власної справи?

Наша бізнесова історія почалася, коли 8 років тому ми готувалися до власного весілля. Саме тоді й підмітили певний дефіцит товарів та послуг. Тобто не було такого магазину в інтернеті, де б в одному місці пропонувалися товари та послуги для свята.

Тож одразу після весілля ми й взялися реалізувати нашу ідею.

По-перше, нам хотілося втілити свій задум, допоки хтось інший не випередив нас. І по-друге, ми мріяли дарувати людям приємні емоції в очікуванні свята.

Як тестували бізнес-ідею?

1. Використали особисті кошти — 2 тис. грн. За ці гроші ми придбали відеокурс вартістю 500 грн, і пройшли уроки декорування повітряними кульками й іншими матеріалами весіль та інших свят. Не втрачаючи часу, почали тестувати на практиці — надували кульки і створювали різні композиції. Водночас ми розробили й портфоліо. Ще 500 грн витратили на кульки, стрічки та супутні товари. Залишок коштів знадобився на оренду приміщення у Кривому Розі. Це був невеличкий острівець у торгівельному центрі на кілька квадратних метрів.

2. Заходилися розповідати про свій бізнес будь-де та за будь-яких умов. Ми ходили по рестораціях, розповідали про себе та свою послугу, демонстрували фото декорування. Ми так робили, оскільки знали: у Кривому Розі людей цікавить послуга прикрашання повітряними кульками, але виконавців обмаль.

Наш план спрацював і незабаром ми отримали перші замовлення від клієнтів на прикрашання весільної церемонії. Зароблені кошти витратили на закупівлю нових матеріалів тощо.

Пізніше ми запропонували послуги прокату автомобілів, ведучого, відео- та фотозйомку та інші супутні послуги — вони також сподобались людям. У підсумку ми не лише протестували свою ідею, а й отримали задоволених клієнтів та прибуток.

Для чого масштабували бізнес?

Ми вирішили не зупинятися лише на послугах, а й додали продаж товарів для свят — як на подарунки, так і для декору.

Для цього нам були потрібні постачальники. Ми їх шукали в інтернеті і на відомому в Одесі ринку «7 кілометр». Спрацювали обидва способи: постачальники знайшлися. З деякими працюємо по сьогодні, а з кількома припинили співпрацю через неодноразове порушення домовленостей — зриви термінів відправки товарів тощо.

Втім, незважаючи на прикрі ситуації, ми знайшли тих 100 надійних постачальників, з якими наразі співпрацюємо. Разом вони постачають нам 18 тис. товарів. 80% з них зберігаються на нашому складі, 20% ми продаємо за принципом дропшипінгу — товари покупцям відправляються зі складу постачальників.

Зрештою ми не тільки масштабували власний бізнес, а й приємно вирізнилися на фоні інших компаній на ринку, тому що у нас можна було придбати все для свята — від декорування до приємного подарунку.

Щасливий випадок з Prom.ua

Наше співробітництво з відомим на сьогодні маркетплейсом почалося за 2 роки після запуску бізнесу. Спочатку ми продавали через власний сайт. Але з ним постійно були проблеми — нестабільна робота хостингу та програмні складнощі, для вирішення яких потрібні були технічні знання або допомога спеціалістів. Це забирало багато часу. Ми ж хотіли не відволікатися, а займатися тим, що нам подобається — обробкою замовлень.

І коли нам зателефонували менеджери з Prom.ua та запропонували створити сайт на цій платформі за 3 тис. грн, щоб отримувати замовлення на регулярній основі, ми не вагалися. Зробивши сайт на цій платформі, ми почали стрімко зростати.

Передусім отримали регулярну кількість замовлень. Ми починали з 5 відправок на день — а на сьогодні вони виросли до 50-100 на день.

А ще — отримали зворотній зв’язок від покупців. Завдяки платформі ми навчилися працювати з негативом. Через відгуки ми і шукали нових постачальників, і вирішували конфліктні ситуації. Коли такі виникали з нашої провини, ми пропонували знижку на товари або безоплатну доставку тощо. В такий спосіб перетворили роботу з клієнтами на прозору систему.

Тож з упевненістю можна сказати: Prom.ua зіграв важливу роль у зростанні нашого сімейного бізнесу. Як згадувалось вище, починали з 5 відправок на день — досягли 100, починали з кількох сотень товарів — наразі маємо 18 тис. одиниць в асортименті. Одразу ми працювали лише вдвох з дружиною. Наразі з нами — команда з 10 найкращих, відданих своїй справі людей, разом ми крокуємо до спільної мети.

Втім, на цьому зупинятися не плануємо. У найближчі два роки хочемо розширити асортимент товарів та автоматизувати відправки і ще багато чого іншого. Ми завжди бачимо зони для зростання та рухаємося до них.

А молодим підприємцям порада: починайте бізнес якнайшвидше. Маєте ідею — втілюйте її в життя тут і зараз, тестуйте, розвивайте свої підприємницькі навички та нічого не бійтеся!

Про успіх

АТ "Ощадбанк"