Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Безпека як бізнес

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Олександр Дирявко, засновник компанії UST та один з учасників кастингу реаліті-школи бізнесу «Будуй своє», поділився особливостями цього бізнесу, запитами клієнтів, секретами пошуку персоналу і розповів про систему мотивації співробітників.
 
Інформаційна довідка: UST (United Service Technology) — мультисервісна компанія, заснована в 2011 р. Підприємство надає повний спектр послуг із встановлення й обслуговування систем безпеки у приватних будинках та на підприємствах різних рівнів.
 
— Олександре, чому ти вирішив зайнятися саме таким бізнесом?

— Системи безпеки — не перший мій бізнес. У мене за плечима і локальна мережа інтернет, і сервіс із налагодження побутової техніки. Що стосується систем безпеки, мені це було до душі, адже за освітою я майстер з обслуговування інженерних систем та мереж.
 
Ну, а відправною точкою для бізнесу у 2011 р. став запит клієнта про можливість встановити системи безпеки. Я не зміг відмовити йому, та й погодився, втіливши задум у життя.
 
Довелося зануритися у безліч літератури, шукати інформацію в інтернеті, вивчаючи кейси — варіанти можливих рішень від майстрів своєї справи. На жаль, тоді нікого було запитати про системи безпеки.
 
І от це перше замовлення дало поштовх для подальшого розвитку. За короткий проміжок часу я почав отримувати нові замовлення, щоразу складніші: клієнти фантазували, а ми втілювали (сміється).
 
— Де та чого навчався, окрім цього?

— Вже за кілька місяців почав їздити до столиці на заходи різних типів. Заходи одного типу — базові, для тих, хто планує починати справу у цьому бізнесі. На сьогодні їхня вартість становить 3-10 тис. грн. На таких заходах надаються базові знання про побудову мереж тощо. Для мене це виявилося неактуальним, оскільки я такі знання здобув, навчаючись у коледжі.
 
Деякі — для розвитку тих або інших навичок, розбудови бізнесу, делегування тощо. Ними я зацікавився, коли набирав команду та мав делегувати повноваження. Відвідуючи такі заходи, я зрозумів, що для отримання результату, тема має бути вузьконаправленою, а спікери — перевірені, з позитивними відгуками в інтернеті.
 
Інші, зазвичай безкоштовні заходи проводяться виробниками або імпортерами обладнання для систем безпеки. На семінарах можна дізнатися стандарти побудови мережі, особливості техніки тощо.
 
— Скільки коштує інструмент для старту бізнесу?

— На перший час вистачить 5 тис. грн для купівлі простого тестера, драбин — великої і малої та іншого. Але при такому підході існує зворотна сторона медалі — даремно витрачений час. Для прикладу, коли використовується простий тестер, у налагодженні задіяні два співробітники — один за монітором, інший біля камери. Саме такий підхід і дорівнює даремно витраченому часу. Тому ми переходимо на професійний інструмент задля економії і часу, і ресурсів, для високої швидкості та якісного виконання робіт.
 
— Розкажи про пошук персоналу в невеликому містечку.

— У невеликих містах існують кілька  проблем — або кваліфікованого персоналу бракує, або люди працюють деінде. Щодо пошуку — шукаємо за рекомендаціями. До себе в команду беремо як молодь — від 20 років, так і працівників, старших за 45. До речі, спостерігаю таку тенденцію, що молоді кадри часто їдуть за кордон, а старші — більш відповідальні й зацікавлені у роботі.
 
Після прийому на роботу протягом місяця вивчаємо, наскільки людина зможе працювати у команді. Цього часу досить, аби придивитись один до одного.
 
Щодо системи мотивації, ми пропонуємо або таку ж заробітну плату, яку людина отримувала на попередньому місці роботи, але надаючи зручніший графік, або ж — вищу зарплатню.
 
Окрім цього, співробітників у нашій компанії навчають — на семінарах та подібних заходах. А ще — корпоративи, інші бонуси. Як-от, якщо людина планує кілька місяців попрацювати за кордоном на сезонних роботах, завчасно попередивши про це, по поверненні беремо її назад до команди.
 
— Розкажи, хто — клієнти, які замовляють такі послуги?

— Це люди, старші 23 років, зі статками на рівні «середній» і «вище».             
 
— Що купують найбільше?

— По-перше, це відеоспостереження. Адже люди бажають контролювали все, що відбувається вдома або в офісі. По-друге, користуються попитом серед клієнтів системи контролю доступу на підприємствах.
 
— Олександре, а чи існує сезонність у цій справі?
— Сезонність є, втім, вона незначна. До такої можна віднести роботи на вулиці, які проводяться у теплу пору року.
 
— Що маєш намір робити найближчим часом?

— Наразі плануємо розвиватися, міцнішати. Серед провідних цілей — автоматизація процесів, оскільки коли це налагодимо, розвиватися буде простіше (посміхається).
 

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"