Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Тренди SMM-2020 (ч.3)

Тематичний тиждень

«Будуй своє» разом з агенцією Mokco продовжує аналізувати успішність та ефективність основних SMM-інструментів у своєму спецпроекті про 14 актуальних механік. У заключній частині ви дізнаєтесь: яка візуальна стилістика зараз у тренді та як працюють Stories, IGTV, прямі ефіри з вебінарами і TikTok 

Читай також першу та другу частини спецпроекту

9.  Короткі відео та натуральні фото
Для кожного бренду, як великої корпорації, так і нішевого магазину, важливо мати набір стилістичних елементів, що асоціюється лише з ним: колір, форми, логотип. 

Попри сталість таких елементів важливо вміти адаптувати фірмовий стиль під потреби та тренди сучасності. 

Звісно, вподобання щодо кольорів та форм можуть викликати суперечки.

Однак кожного року виникають ті чи інші тренди та рекомендації щодо дизайну та акцентів.

Отже, тренди 2020 року: 

  • Формат подачі відео — короткі кліпи, як у TikTok  (15 секунд), зі швидкою та різкою зміною антуражу, одягу, героїв тощо;  

  • Візуальна стилістика фото та відео — максимальна натуральність кольорів, форм, фактур. 

На допомогу приходять спеціальні програми, які дозволяють побудувати «плитку» з фото, використовуючи вдале поєднання кольорів, чи програми для легкої анімації за допомогою смартфона. 

Список додатків, які допоможуть у створенні яскравого візуального контенту:
Canva 

— зробити логотип;

— додати візуальні елементи у свої пости з фотографіями, які привертають увагу ваших передплатників;

— створити фотоколаж;

— створити анімацію;

— зробити іконки для Highlights (закріплені сторіз);

— зробити шаблон для використання в стрічці з накладенням різних написів і цитат (відмінно підійде для інформаційного контенту і постів на кшталт «5 міфів про...», «Варто знати», «Поради експерта»);

— змонтувати відео.

Snapseed 

— відредагувати фотографії, покращуючи освітлення, контрастність, температуру, насиченість;

— виправити «завалений» горизонт і вирівняти перспективу;

— прибрати непотрібні елементи;

— розширити кадр;

— зробити подвійну експозицію (накласти і з'єднати два кадри);

— додати текст до фото різними шрифтами та кольорами.
Over

— створити шаблон, графіку, сторіз;

— зробити нескладний відеоматеріал, використовуючи «живі» шаблони Over (такі анімації більше підійдуть для сторіз);

— використовувати мультимедійні дані з бібліотеки, яка оновлюється, з відео, графіки і колекцій шрифтів, з повним доступом до фотографій на Unsplash, Pixabay і Google Images;

— завантажувати власні зображення.

VSCO 

За допомогою VSCO (крім накладення певного фільтра) ви можете:

— змінити основні параметри фото: експозицію, контрастність, насиченість, температуру;

— виправити тон шкіри;

— відредагувати відео, накладаючи на нього стиль обробки;

— відкоригувати налаштування HSL (Hue — колірний тон, Saturation — насиченість, Lightness — близькість до білого кольору);

— копіювати та переносити однакові налаштування (пресети) на кілька фото для візуальної цілісності.

10. Stories, або ж 24-годинні публікації
Якщо на момент анонсування сторіз в Instagram користувачі нехтували ними, то наразі це один із найвпливовіших інструментів для комунікації з аудиторією.

Функціонал сторіз дозволяє проводити спільні з іншими користувачами прямі ефіри, запускати конкурси та навіть генерувати продажі. Тому ігнорувати сторіз натепер майже небезпечно: їх дивляться все частіше, ніж просто переглядають стрічку новин, а залучення через контент такого формату в рази вище.

Підвищують активність користувачів такі сторіз-механіки:

  • Опитування на ту чи іншу тему. Наприклад, блогери та компанії часто запитують, про що було б цікаво дізнатися зараз їхній аудиторії, а потім роблять тематичний контент;

  • Опитування типу «Запитай мене». Користувачі залишають свої запитання, а потім у наступних сторіз отримують на них відповіді; 

  • Голосування з приводу будь-чого — від правильних відповідей у вікторині до вибору одягу чи страви на обід;

  • Закріплення ссилок на сайти чи лендінги через кнопку Swipe. Так пропонують свої товари або послуги чи рекомендують інших. До речі, можна ще додати годинник зі зворотнім відліком строку дії акції чи спецпропозиції;

  • Зробити свою цікаву маску для сторіз та популяризувати її серед своєї аудиторії;

  • Запустити челендж зі своїм хештегом.

IGTV — це додаток для публікації вертикальних відео від Instagram. На відміну від самого Instagram, перший дозволяє завантажувати відео тривалістю до години, і кожна сторінка користувача називається «каналом». 

Зручність цього інструменту, на відміну від YouTube, полягає у тому, що немає необхідності робити довгі налаштування метаданих, щоб твоє відео показали не тільки твоїм підписникам. Однак, якщо на YouTube користувач може провзаємодіяти з відео — залишити лайк чи коментар — без реєстрації на платформі, то для подібної реакції на IGTV-ролик користувач повинен бути обов’язково зареєстрованим у Instagram. Також відео з YouTube можна знайти через Google, відео IGTV — ні.  

Для косметичного бренду релевантним контентом буде DIY-відео щодо мейкапу чи догляду за собою. Загалом бізнес може використовувати канал, надаючи корисний контент з інтеграцією власних товарів. 

Ця платформа швидко розвивається і, розуміючи збільшення споживання відеоконтенту, як довгого, так і короткого формату, максимально сприяє творцям відео на своєму майданчику. Нещодавно додаток Instagram анонсував оновлення IGTV. 

Після оновлення на головній вкладці відображається «Популярний автор» — алгоритми вирішують, який контент сподобається конкретному користувачеві, і підказують профіль з відповідними відеороликами. 

12. Прямі трансляції, ефіри та вебінари

Остаточно тренд набрав величезних обертів з початком карантину в усьому світі.

Наразі цей інструмент комунікації використовують майже усі, особливо — хто втратив можливість спілкуватися в офлайні.

Тренінги, вебінари, конференції проводять не тільки компанії, які раніше займалися івентами в офлайні, але й ті бізнеси, які готові швидко адаптуватися та створити додаткову цінність для своїх клієнтів.

Темами для ефірів можуть бути як профільні огляди продукту вашого бренду, так і виступи працівників команди. 

Платформу для трансляції обирайте на свій смак, головне — щоб було зручно та у цікавому форматі.

Заздалегідь перевірте функціонал, потренуйся, проведіть репетиції зі спікерами. Розподіліть ролі. Продумайте стратегічно, як ви будете комунікувати з аудиторією до, а найголовніше — після зустрічі в онлайні.

Перелік зручних платформ для проведення зустрічей онлайн:

  • Zoom дозволяє провести конференцію з великою кількістю учасників та має широкий функціонал;

  • Instagram — прямі ефіри підходять для швидких комунікацій, формату «з руки»;

  • Facebook — тут аудиторія любить фундаментальний підхід, з анонсами та презентацією.

13. TikTok: варто чи ні? 

TikTok — нова соціальна мережа, яка стрімко набирає аудиторію, обігнавши вже по кількості завантажень Facebook та Instagram.

Спочатку TikTok сприймався виключно як платформа для розваг школярів та тинейджерів, але наприкінці 2019 року стало зрозуміло, що і старшій аудиторії є чим зайнятися в мережі.

Варто зазначити, що розраховувати на швидкий успіх на цій платформі не варто, TikTok — поки що загадкова мережа, яка не розкриває свої алгоритми і не дозволяє просувати пости в звичному форматі. Тут спрацьовує принцип «залетіло або ні» — інколи відверто дивні відео нікому невідомих людей за лічені години набирають десятки тисяч переглядів. Ще одна особливість, навіть головна відмінність від інших мереж — тут справді кожен користувач знімає відео про будь-що та будь-де. 

Бренди та компанії полюбляють на TikTok запускати відео з челенджами, що потім вірусною хвилею розходяться й поза межі мережі на інші платформи. Яскравим прикладом може слугувати челендж бренду Guess — вони закликали користувачів TikTok знімати себе у джинсовому одязі з нової лінійки бренду та викладати їх під хештегом #InMyDenim. Цей челендж був запущений у 2018 році, а користувачі продовжують приймати в ньому участь й досі, а свіжі відео за хештегом можна знайти і в Instagram.

У АТ «Ощадбанк» теж є певні успіхи в TikTok. По-перше, він став першим українським банком, що зареєстрував свій аккаунт у цій соцмережі і з кінця листопада 2019 року вже набрав більше 95 тис підписників. По-друге, у «Ощадбанку» одне з відео настільки «зайшло» користувачам, що зібрало більше 19 мільйонів переглядів.

У підсумку

Кожен наведений інструмент вартий детального пропрацювання та не може існувати поодиноко: не реагуючи на ситуативні зміни, зосередивши зусилля на роботі з блогерами, навряд чи вдасться досягти успішного результату. Задля ефективної роботи рекомендуємо звертати увагу не лише на інструменти, а й запитувати себе щоразу: 

— мої інструменти комплексні? 

— чи системно я працюю?

— чи адаптивний мій маркетинг?

— я це поміряв? і що маю?

— а що там в інших?

— а що можна зробити ще? 

 

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"