Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Готуй санчата «влітку»!

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Альона Волошина, засновниця інтернет-магазину Aktivchik на платформі Prom.ua, розповіла «Будуй своє», скільки коштувало відкриття і як багато часу знадобилося на повернення вкладень.

Інформаційна довідка: магазин Aktivchik засновано у січні 2018 р. Покупцям на сьогодні пропонуються товари від українських виробників для дому і відпочинку — санчата, крісла, шезлонги тощо.

— Альоно, чому ти подалася у бізнес?

— До створення Aktivchik у мене за плечима був найрізноманітніший досвід — як у різних галузях, так і на різних посадах, від помічника бухгалтера до помічника керівника, комерційного директора. Був і проект eda.ua (аутсорсингова доставка страв із закладів громадського харчування — кафе, ресторанів тощо. — Ред.). У цьому проекті я була від початку — коли вся ця історія тільки починалася в Києві, до розвитку у інших містах.

Рішення щодо власного бізнесу я прийняла тоді, коли усвідомила, який у мене тип характеру, і що працювати на керівних посадах мені до душі. А власна справа, на моє переконання, це розуміння, що ти можеш, і що саме тебе робить краще. Щодо виду та типу діяльності, я вирішила наступне: якщо бізнес не суперечить внутрішнім відчуттям та приносить користь людям, ним можна займатися.

Так сталося з Aktivchik, коли наприкінці 2017 р. я отримала контакти постачальників — українських виробників товарів для дому і відпочинку, які пропонували гарні умови: гарантійне обслуговування, повернення тощо. Подумавши 5 хвилин, я вирішила розпочинати втілювати справу у життя.

Продавати товари збиралася не офлайн — орендуючи крамницю тощо — а через інтернет. За освітою я — маркетолог, і давно зрозуміла: реклама працює, і просувати товари потрібно саме там.

— Тоді цікаво, чому ти обрала Prom.ua, а не будь-яку іншу платформу?

— Як справжня максималістка я досить довго аналізувала, як краще вийти в інтернет, скільки це коштуватиме мені і таке інше. Адже поставила собі за мету, щоб сайт був розроблений якісно і доступно, як кажуть, «не за всі гроші світу». Саме від його вартості залежатиме, чи зможу я встановити мінімальну націнку на товари, зробивши їх доступними будь-якому жителеві України.

Отримавши різноманітну інформацію про створення та просування сайтів, зрозуміла: оптимальний варіант для мене — Prom.ua. Там сайт коштував відносно недорого, навідміну від багатьох інших запропонованих варіантів. До того ж платформа взяла на себе безліч питань та вирішує їх. Наприклад, за кожним підприємцем закріплений менеджер, що сапортить проект. Є й служба підтримки, і якщо проблема з сервером, завантаженням контенту — все це вирішує платформа. Мене це більш ніж влаштовувало!

Усвідомивши переваги, я купила акційний пакет за 5 тис. грн, куди входив преміум-дизайн сайту тощо. Придбала й товару на суму, еквівалентну 28 тис. грн, орендувала склад — 7 кв. м. В усіх випадках я розраховувала на власні сили, тому вкладала власні кошти! Відкрилися ми у січні 2018 р.

— Як швидко ти повернула кошти?

— На це знадобилося лише 2-3 місяці.

— Розкажи про покупців — що вони купують?

— Це і чоловіки, і жінки, тому що подібні товари потрібні всім — для себе або на подарунок. Щодо перерозподілу замовлень, то роздробу на сьогодні все ж таки більше, аніж гурту, однак «чеки» в останніх випадках більші.

Якщо говорити про товар, то навесні і влітку купують розкладачки та інше. А от влітку — як не дивно, санчата!

— Чого тебе навчив бізнес?

— По-перше, дослухатися до клієнтів та слухати і втілювати у життя їхні задуми, тому що я помічаю тенденцію: до запропонованих товарів люди прагнуть купувати супутні. До розкладачок — намети, до санчат — вовняні «конверти». Мене як підприємця це надихає розвиватися, розширюючи асортимент.

По-друге, треба бути готовим до ризиків. Адже від клієнта, що не забере посилку на пошті, ніхто не застрахований. У такому випадку ми навчилися робити переадресацію.

По-третє, слід бути з «холодною головою» — фокусуватися не на проблемі, а на її вирішенні.

По-четверте, масштабувати бізнес. На сьогодні у нас працюють 2 філії — у Києві та Харкові.

І звичайно ж — оточувати себе людьми, що вірять у тебе та твої починання!

— Наостанок розкажи про плани на майбутнє.

— Наразі хочу розширювати асортимент, додаючи більше товарів українського та іноземного виробництва. Також планую збільшувати штат, навчати персонал, а разом із цим — розширюватися!

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"