Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Рушійна сила бізнесу

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Кирило Куницький, засновник міжнародної компанії унікального навчально-консалтингового проекту для власників малого та середнього бізнесу «Бізнес-Конструктор», в рамках Всеукраїнського ритейл саміту розповів, як побудувати сильну команду, і що потрібно, аби перемагати на висококонкурентному ринку. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти його виступу.

Інформаційна довідка. «Бізнес-Конструктор» — міжнародна інноваційна компанія, головна місія якої підвищувати культуру ведення бізнесу, вже 6 років допомагає власникам і топ-менеджерам компаній виводити якість ведення бізнесу на новий рівень.

Конкуренція в бізнесі: куди бігти

Будь-які компанії бажають розвиватися, зростати та масштабуватися, і витрачають на це енергію — час, зусилля, гроші. Але енергія — досить обмежений ресурс, і у випадку з бізнесом її можна витрачати або на короткотермінові, або на довгострокові цілі.

Якщо енергію спрямувати на короткотермінові цілі, незабаром бізнес почне тонути в операційних питаннях і не зростатиме. У кращому випадку така компанія продовжить існування внаслідок відсутності сильних конкурентів або недопрацювання наявними. Інший сценарій — підприємство загине через конкуренцію. Представники останньої виграють, маючи довгострокові плани та фокусуючись на них, і завдяки наявності сильного продукту, що відрізняється з-поміж інших. В такий спосіб конкуренти й виживають, адже діють за принципом: або швидкий, або мертвий, і обирають шлях швидких.

Щоб бути сильними на висококонкурентному ринку, потрібно виконувати кілька правил та робити їх основою бізнесу.

По-перше, слід регулярно вдосконалюватися. Це стосується і компанії, і продукту, і підходів до продажів — тобто всього. У бізнесі неможливо створити один раз концепцію та стояти на місці. В такий спосіб бізнес може потонути.

По-друге, необхідно створювати конкурентний продукт та відрізнятися на ринку. Це означає робити такий продукт, який буде завжди цікавим. Наприклад, як роблять мас-маркет виробники одягу, представники яких відвідують модні покази, фотографують новинки та фіксують тренди. А вже за тиждень колекції одягу з новітніми трендами потрапляють на полички ритейлерів.

По-третє — створювати сильну команду, яка штовхатиме бізнес вперед завдяки націленості на результат, високій мотивації співробітників. Слабка ж вбиває бізнес місяць за місяцем: коли неефективно відбудовуються процеси, даремно витрачаються гроші.

Тому я раджу звернути увагу на побудову сильної команди — процес, завдяки якому бізнес почне рости. І від його ефективності залежатимуть показники компанії вже сьогодні, завтра, післязавтра — завжди.

Сильна команда: як побудувати, де шукати та як звільняти

Правильна організаційна структура створює основу бізнесу. Адже від зрозумілості процесів, взаємодії всіх учасників залежать будь-які строки та результати бізнесу.

Насамперед кілька порад для підприємців:

Наведіть лад в організаційній структурі

Це можна зробити на папері, зазначивши відділи та відповідальність кожного з учасників, завдання та результати.

Щоб виконати все правильно, скористайтеся принципом «внутрішнього клієнта». Це має такий вигляд: вимальовується матриця по горизонталі і вертикалі на поверхні. Там прописується, хто є клієнтами, а хто — підрядниками. В такий спосіб оформлюється розуміння взаємодії між підприємством та покупцем товарів або послуг.

Якщо у організаційній структурі наявні похибки, тобто одна людина є директором і з логістики, і з маркетингу, змінюйте ситуацію. Оскільки невдовзі виникнуть проблеми як з маркетингом, так і з логістикою. Тому відмовляйся від таких варіацій та розділяйте посади: один процес — один співробітник, маркетинг до маркетингу, логістика до логістики.

Наймайте у команду людей через ефективні способи рекрутингу

Моя порада — розвивайте рекрутинг на підприємстві. Таким чином можна покращити підбір персоналу. Також ефективно шукати людей у команду через існуючих співробітників. Для останніх розробіть систему мотивації за приведеного співробітника, який пропрацює мінімум 3 місяці в компанії.

Швидко звільняйте токсичних та неефективних співробітників

Під токсичними маються на увазі співробітники, поведінкою подібні до бабць під під’їздами будинків. Вони вміло створюють напруження на підприємстві та погіршують взаємовідносини у колективі. Таких слід звільняти негайно.

Що стосується неефективних співробітників, то тут можливі декілька варіантів. Неефективність може бути через стрімке зростання компанії, коли співробітник не встигає за нею. Можливо й інше — коли людина працювала та була ефективною, а потім щось трапилося і результати роботи значно погіршилися.

У обох випадках, коли людина не встигає або коли знизилися результати, варто провести розмову і дати зворотній зв’язок та час на виправлення ситуації. Якщо не допомагає — пора звільняти.

Розвивайте навички набору персоналу

Насправді найкраще тестують кандидатів ті, хто вже колись звільняв неефективних учасників команди. Людина не бажає повторювати прикрий досвід і наймати непідходящого співробітника. Допомагають у цьому і свідомість, і підсвідомість. Тобто якщо на співбесіді поведінка подібна на попереднього неефективного кандидата, краще від нього відмовитися.

У підсумку, коли налагодите як організаційну систему, так і систему найму персоналу, ситуація вирівняється, і результати будуть кращими.

Команда зсередини: знайти підхід і організувати взаємодію

Ефективність правильно підібраних співробітників залежить від таких факторів:

— організації процесів;
— корпоративної культури;
— мікроклімату.

Щодо організації процесів потрібно говорити з командою — керівниками і виконавцями — про наступне:

— як еволюціонуватиме продукт;
— як змінюватимуться концепт і асортимент тощо.

Цьому треба приділяти час — один або кілька разів на тиждень.

Щодо корпоративної культури — раджу багато над цим працювати та показувати приклад власним паттерном поведінки. А далі завдяки усвідомленості в команді це прививатиметься крок за кроком.

Щодо мікроклімату — над ним варто працювати, як і над усім іншим. А саме — піклуватися про мікроклімат. Передусім це стосується зарплати співробітників — щоб вона була ринковою, і не забувайте вчасно її переглядати. Це стосується і опитувань серед працівників: як вони почуваються на роботі, що їх мотивує тощо. Адже якщо людина мотивована, то і результати будуть чудовими.

Підсумовуючи вищезазначене, не стійте на місці, вдосконалюйте себе, власний бізнес та команду. Правильно організовуйте структуру на підприємстві — від цього залежать результати роботи. І піклуйтеся про співробітників — створюйте для них комфортні умови праці.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"