Тематичний тиждень
Агенція Mokco та «Будуй своє» підготували велику підбірку з 14-ти працюючих технік SMM, що довели свою ефективність в умовах змін на ринку, спровокованих карантином.
В першій публікації цього спецпроекту розберемося з першими чотирма: як зараз працювати з ситуативним маркетингом та які нові інструменти для цього використовувати; як робити емпатичний контент; чим стане у нагоді персональний бренд.
1.Ситуативний маркетинг
Якщо раніше головним правилом маркетингу було «диференціюйся або помри», то зараз — «реагуй або помри».
Ситуативний контент створюють шляхом креативної обробки інформаційних приводів у режимі реального часу. Тобто швидко й на часі!
Ситуативний SMM — це не про генерацію дописів у стилі «Сьогодні в Києві буря з пилу, тому створімо ситуатив». А коли сторінки бренду стають рупором змін й адаптацій бізнес-процесів, де можна знайти всю актуальну інформацію.
Наприклад, для закладу харчування ситуативним маркетингом стає швидка адаптація до головного тренду весни-2020 — безпека життя та здоров'я, захист своїх клієнтів від коронавірусу:
змінений графік роботи;
публікація інформації щодо вжитих заходів безпеки (правильне пакування товару, доставка, контроль стану здоров’я працівників);
нове карантинне меню;
можливість зробити та отримати замовлення в будь-який зручний спосіб (за допомогою сайту, бота, зв’язку в месенджерах або служби доставки).
Така комунікація інформує про те, що заклад дбає про здоров'я своїх клієнтів та співробітників, демонструючи готовність корегувати власні інтереси заради своїх гостей.
Ситуативний SMM найвдаліше працює в соціальних мережах, для яких не потрібно довго готувати контент. Наприклад, пост у Facebook чи сторіз Instagram можна підготувати за декілька годин і бути на часі з аудиторією, на відміну від YouTube, де необхідно витратити більше ресурсу на зйомку, монтаж та детальне налаштування відео.
Крім того, реагуючи на тренди та ситуації, власники бізнесів можуть створювати нові продукти або ж навіть нові бізнеси.
2.Нові інструменти для Insta-ситуативчику
Ситуативний маркетинг передбачає і використання нових інструментів, які радо інтегрують платформи, щоб дати можливість бізнесу розвиватися.
Наприклад, Instagram запустив нові інтерактивні стікери та кнопки заклику до дії для бізнес-профілів і профілів блогерів. Поки що вони доступні лише на території США і Канади, але згідно з офіційною заявою платформи, найближчим часом інструменти можна очікувати й на нашому просторі.
У соціальній мережі з'явилися три нові функції під назвою Gift Card («Подарункова карта»), Order Food («Замовити їжу») і Donate («Пожертвувати»).
З функцією «Подарункова карта» користувач може натиснути на відповідну кнопку в профілі компанії або перейти за посиланням на стікері та придбати сертифікат.
Функція «Замовити їжу» буде корисна компаніям із ресторанного сегмента, які з її допомогою можуть запропонувати користувачам оформити замовлення своїх страв через партнерську службу доставки їжі.
Для того, щоб почати збір коштів і використовувати кнопку або стікер «Пожертвувати», компанії спочатку необхідно створити спеціальний персональний збір пожертвувань на Facebook, а потім додати посилання на нього в Instagram. Більш докладно про це можна дізнатися в довідковому центрі Facebook.
3. Емпатія, чуйність, щирість у контенті
Не перший рік аксіомою є: користувачі більш охоче слідкують за «емоційними» брендами, «брендами, які їх розуміють».
Але що це і як зрозуміти емпатію в контенті?
Контент з емпатією — це будь-що, що викликає емоцію від взаємодії з вашим брендом у каналах комунікації: розчулення від відео або посмішка від прочитаного посту. Найвищим рівнем емоційності стає бажання користувача створити так зване UGC (User Generated Content), тобто опублікувати щось, що зачепило його у вашому бренді.
Наприклад, наліпка на звичайній коробці піци спровокувала користувача опублікувати сторіз у власному профілі. У такий спосіб бренд отримав якісний контакт, а також безкоштовно розширив охоплення.
Наразі емоційний фон лишається напруженим, тож цей тренд набуває особливої актуальності.
Саме коли бренд виходить зі щирим посилом: «ми розуміємо», «ми підтримуємо», «ми по один бік барикад» — це викликає довіру і бажання в користувача підтримати та залишитися з брендом.
Наприклад, компанія Louis Vuitton виготовляє антисептики та доставляє їх в лікарні Франції.
Не бійтеся зізнатися в слабкостях, будьте відвертими зі своєю аудиторією, розкажіть про свій біль і знайдіть точки підтримки.
Такий тон комунікації буде доречним для усіх типів бізнесу, незалежно від розмірів та напрямків, адже за кожним логотипом стоїть команда людей, а саме людяність у всі часи цінують найбільше.
Важливо відмітити, що тон комунікації потрібно витримувати на всіх майданчиках, які використовує компанія для діалогу зі своїми клієнтами.
4. Персональні бренди власників бізнесу
Найкраще про бренд розкаже власник бізнесу і саме з власником бізнесу аудиторія асоціює бренд та продукт.
Власник — це той ресурс, який дозволяє сильніше звучати голосу бренду. І все більше підприємців усвідомлюють необхідність побудови персонального бренду.
Побудова персонального бренду — це активність на власних сторінках у соціальних мережах: пости у Facebook про ваше дозвілля, сторіз із рекомендаціями того чи іншого товару в Instagram або ж навіть максимально дурнуваті відео в TikTok. Сформуйте навколо себе ком’юніті, розповідаючи про власне життя і даючи бізнес-рекомендації, а вже потім конвертуйте аудиторію лояльних споживачів особистого контенту в потенційних клієнтів.
Але як і для просування бізнесу, у роботі над власним брендом варто розробити стратегію, побудувати позиціонування, тон і канали комунікації, щоб отримана репутація була на руку.
Для побудови власного бренду варто використовувати канали комунікації, які близькі вашим потенційним клієнтам: працюючи з більш дорослою аудиторію, доцільно розробляти стратегію селф-піару у Facebook, якщо ж ви націлені на тінейджерів, сміливо йдіть в Tik Tok і не бійтеся бути собою!
Про решту трендів читай завтра та післязавтра.
Тематичний тиждень