Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 41.40 41.90
EUR 42.95 43.95

Всі майстри зайняті?

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Валентина Яремко, співзасновниця Nails & Cocktails, розповіла «Будуй своє» про власний бізнес — від витрат на відкриття столичного манікюрного салону-бару до факапів.

Інформаційна довідка. Nails & Cocktails — манікюрний салон з повноцінним безлімітним баром, що відкрився у столиці навесні 2017 р. Клієнтам пропонує різноманітні послуги: манікюр і педикюр, покриття нігтів лаками, а також — алкогольні та безалкогольні напої у необмеженій кількості.

Кардинальне рішення: зародження ідеї

Багато років поспіль я працювала у сфері журналістики, а мешкала у столиці поблизу площі Перемоги. Щодня ходила пішки на роботу на той або інший провідний український телевізійний канал, розташовані неподалік.

І от що дивно, як тільки я хотіла дорогою записатися на манікюр або педикюр, у салонах ніколи ніде не було вільних місць! Чесно кажучи, ця повторювана ситуація дуже дратувала та засмучувала. Разом з цим наштовхувала на роздуми: напевне, з такою проблемою зіштовхуюся не лише я, а й багато інших дівчат?

Набагато пізніше, наприкінці 2016 р., якось я скаржилася своєму хлопцеві на цю проблему: щоразу в салонах усі майстри зайняті, і за багато років я стомилася від цього замкненого кола. Адже завжди хочеться отримувати якісні послуги у зручний для мене час, неподалік від мого дому.

Тоді й виникла думка: а чому б не змінити сферу діяльності — полишити журналістику, натомість відкрити манікюрний салон, що пропонуватиме послуги по догляду за руками та ногами і чимось відрізнятиметься від інших. Наприклад, салон і щось незвичне — безлімітні алкогольні та безалкогольні напої тощо.

Ідея тільки-но народилася — і я заходилася втілювати її у життя! Адже подібний салон, на моє переконання, це вирішення мого запиту. Та й багатьох інших дівчат!

Процес відкриття: до чого я була неготова

Найперше та найголовніше, що я зробила — пішла на курси майстрів манікюру опанувати нову професію. Там я мала навчитися всім видам подібних послуг, вивчити всі різновиди покриття, розібратися в обладнанні, його типах та видах. Мені кортіло знати все — від основ до тонкощів, щоб у моєму салоні запропонувати послуги найвищої якості на найкращих матеріалах. Разом з цим я прагла зробити процес надання послуг максимально безпечним, гігієнічним як для клієнтів, так і для майстрів.

Далі на мене чекало багато чого — пошуки і приміщення, і обладнання, і підрядників. Потрібне приміщення ми з моїм хлопцем знайшли за тиждень в омріяному районі — неподалік площі Перемоги, на вулиці Златоустівській.

Пізніше розпочалося найцікавіше — пошуки підрядників з ремонту, меблів, обладнання тощо. А у перервах між цими процесами — співбесіди та тестування умінь і навичок майстрів для майбутнього салону.

Так, крок за кроком, Nails & Cocktails отримував фарбування стін, меблі, обладнання — нове для майстрів та частково б/в для бару.

Ну, а відкрилися ми майже 2 роки тому — наприкінці березня 2017 р., коли у команді було лише 2 майстрів. Загалом на все про все витратили $30 тис. власних коштів.

Просування: правильно розповісти про себе світові

Тільки-но відкривши двері салону, ми розробили стратегію просування бренду. Відповідно до неї, я дістала контакти журналістів та розповіла про новий салон багатьом столичним lifestyle-порталам, на кшталт bit.ua тощо.

У результаті про Nails & Cocktails написали огляди, що принесло нам нових клієнтів. Разом з цим ми почали активно розвивати сторінку в соціальній мережі Instagram, викладаючи розклад та повідомлення про вільний час майстрів, роботи тощо.

У салоні, знову ж таки, відповідно до нашої концепції, ми зробили акцент на якості та безпечності. Це для гостя означало обов’язково отримання послуги стерильними інструментами та одноразовими пилочками. Щодо якості, то ми запропонували гарантію протягом 7 днів на випадок, якщо це помилка майстра, а не механічне пошкодження.

Такий підхід допоміг отримати регулярних і нових відвідувачів: 98% — це жінки, і 2% чоловіки, які працюють або в офісі, або за вільним графіком.

До речі, наразі ми помічаємо приємну тенденцію — до нас регулярно записуються клієнти з інших країн, що одного разу скористалися послугами салону і лишилися задоволеними. І тепер кожного разу, плануючи приїзд до України, вони завчасно бронюють вільний час у майстрів. І мене як засновницю це вельми тішить!

2 роки в бізнесі: найцікавіше

За ці роки у нас траплялися найрізноманітніші ситуації, що навчили мене різних речей — і закладати ризики, і шукати виходи з неприємних ситуацій, і спокійніше реагувати на критику.

Наведу приклади декількох із них. На стадії ремонту я звернулася до різних підрядників і сподівалася завершити усі ремонтні роботи вчасно, наприкінці лютого. Однак сталося все не так, як гадалося: меблі виготовили невчасно — на місяць пізніше, через це й відкриття на місяць відклали.

Коли вже ми відкрилися, зламався б/в холодильник у барі, довелося купувати новий, тобто знадобилися додаткові кошти.

Були й проблеми із пошуком персоналу. Ми шукали по різних каналах — і в соціальних мережах, і через рекрутерів. Вкрай негативно спрацювали рекрутери, які підібрали майстрів без відповідного досвіду та без потрібних навичок, через що ми даремно витратили гроші та час.

Що ще? Чесно кажучи, не була я готова і до скарг клієнтів. Коли такі ситуації траплялися — дуже боляче реагувала.

Підсумовуючи вищезазначене, цей негативний досвід навчив мене планувати ризики, перевіряти будь-які навички та вміння майстрів і вчасно розробляти послідовність дій на випадок найрізноманітніших ситуацій — незадоволених клієнтів тощо.

І напевне, найголовніше — що б не траплялося у бізнесі, мене це не зупинило рухатися далі. Тому наразі я планую відкриття другого салону в центрі столиці, а пізніше — й третього. Переконана, все вийде, і я — на правильному шляху!

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"